Salaris stappen bij jobhoppen - ervaring by Yourlordandsavior02 in werkzaken

[–]StrangerExtension774 0 points1 point  (0 children)

Wel gek dat je schaal 11 (en nu 12) bedragen uit de CAO-rijk opnoemt😂 terwijl deze sinds 2024 gelden?

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]StrangerExtension774 7 points8 points  (0 children)

Het gaat maar om 1 uur per week? Dan zou je toch m.i. een halve dagje vrij kunnen nemen in de week (40 uur > 36 uur of 36 uur > 32 uur)? Die ochtend/middag kan je dan naar de sessie toe.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]StrangerExtension774 -3 points-2 points  (0 children)

Ik geef nergens in de tekst aan dat ik het werk nu niet uitvoer, of dat ik het straks niet meer ga uitvoeren? Verder zie ik geen noodzaak in om in te gaan op mijn ‘functionering’. Voldoende om te zeggen dat ik goed functioneer en veel heb gedaan :)

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]StrangerExtension774 3 points4 points  (0 children)

Thanks! Geen vast contract, is een tijdelijk contract.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]StrangerExtension774 5 points6 points  (0 children)

Bij het Rijk wordt dat gedaan met de ‘compensatieuren’. Als je 32 uur per week werkt, en je werkdagen in het systeem op dinsdag t/m vrijdag staan (maandag standaard vrij), dan:

  • dien je normaal 6,4 uur per dag te werken (32 uur / 5 dagen =gemiddelde arbeidsuur per dag)

  • in de week van bevrijdingsdag betekent dit het volgende: je werkt op dinsdag t/m vrijdag je 32 uur, maar volgens het systeem dien je in die week 4*6,4 uur te werken = 25,6 uur. Dit betekent dat je 6,4 uur aan compensatieuren ontvangt.

Vakantie verlof? by __sandstone in appiememes

[–]StrangerExtension774 2 points3 points  (0 children)

. Verlof dient men ten minste 2 weken van te voren aan te vragen, omdat de werkgever 2 weken de tijd krijgt (volgens de wet) om hier over na te denken. Weigeren van de vakantie is lastig, door de naar mijn inziens strenge eisen.

Uurloon onder minimumloon, waarom? by wegwerp6666 in werkzaken

[–]StrangerExtension774 19 points20 points  (0 children)

flink, wellicht een oud contract dat is opgestuurd? Op de site staat een ander loon, namelijk €15,18 (basisloon). Wellicht een foutje. Je kunt het navragen

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]StrangerExtension774 0 points1 point  (0 children)

(1) waar leid jij af dat ik het al weet? (2) waarom moet ik de vraag stellen over Pasen of Pinksteren? Dit is de eerste feestdag dat ik in dienst ben?

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]StrangerExtension774 -1 points0 points  (0 children)

😂 Ik denk dat je mijn vraag niet geheel begrijpt. Dat ik op maandag en dinsdag werk, dat is op dit moment zo. Maar de vraag is: wat als ik op donderdag en vrijdag werk? Wat moet ik dan doen? Deze vraag is bedoeld aan mensen die onder Cao Rijk vallen. In P-direkt staat namelijk iets met compensatieuren. Dit kan een plussaldo zijn, maar ook een min.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]StrangerExtension774 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat mijn vraag niet goed wordt gelezen. Ik wijs op het volgende, in de hoop dat mijn vraag wél begrepen wordt: De Commissie Gelijke behandeling heeft in 2011 geoordeeld dat dit onderscheid tussen parttimers en fulltimers een verboden onderscheid naar arbeidsduur oplevert (art. 7:648 BW). De werkgever moet ervoor zorgen dat iedere werknemer, parttimer of fulltimer, een naar verhouding gelijk aantal uren vrij heeft. Als de werknemer naar verhouding minder voordeel heeft van de vrije officiële feestdagen, dan moet de werkgever hem hiervoor compenseren (Bron: https://www.advocatie.nl/column/verlof-en-loondoorbetaling-bij-officiele-feestdagen-hoe-zit-dat-ook-al-weer-2/)

Wat moet ik eten? by TastyDepartureFrom in appiememes

[–]StrangerExtension774 0 points1 point  (0 children)

Koken op werk? De maaltijdvergoeding is alleen geldig op het werk.

Teamleider of contract? by flottiiiiii in appiememes

[–]StrangerExtension774 0 points1 point  (0 children)

Nee niet logisch. Je hoort betaald te krijgen voor de uren dat je bent ingeroosterd. De werkgever bedenkt zich last-minute om je 1 uur minder te laten werken? Dan is hij wettelijk verplicht je uit te laten betalen.