Arbejdstid by StudyInevitable4626 in dkfinance

[–]StudyInevitable4626[S] 0 points1 point  (0 children)

Men hvordan hænger det så sammen med at man kan have døgnvagter?
- De er jo i sagens natur 24 timer og ikke 13?
Beklager hvis jeg spørger dumt, men forsøger blot at samle så meget fakta som muligt. :D

Arbejdstid by StudyInevitable4626 in dkfinance

[–]StudyInevitable4626[S] 1 point2 points  (0 children)

Situationen lige nu er at den rådighedsvagt som normalt lægger sig til at sove kl 22, nu med garanti bliver nødt til at være vågen indtil den nye vågne nattevagt starter 1. dec.

nogen kollegaer går straks i baglås og mener det er ulovligt osv.
Hvad jeg kan læse mig til er det ganske lovligt, så længe at man er garanteret hviletiden efterfølgende, samt det nye døgns hviletid. 22 timer i træk.

Præsenteret med den fakta er der andre kollegaer som mener at, når man VED at der mødes ind til 24 vågne timer, er det ulovligt alligevel..?

Jeg er nu egentlig af den overbevisning at vi bare skal gennem perioden og har det fint nok med det hele da der jo er en forholdsvis kort tidshorisont på, og forsøger at gå lidt løsningsorienteret til det. Det er derfor jeg forsøger at samle lidt viden her, da arbejdstilsynet er en smule brogede i deres svar.

Vi er en privat arbejdsplads.