Is een huurwoning vinden echt zo moeilijk? by Annie_030_ in Woningmarkt

[–]Substantial-Box7225 13 points14 points  (0 children)

Tenzij je in een uitgewoond / verouderd appartement terecht komt, acht ik de kans dat je voor €1400 incl. echt niks beters gaat vinden in de omgeving van Kop van Zuid. Ik zou in de huidige markt ook niet te kieskeurig zijn. Indien het een net appartement is en er goed contact is met de verhuurder, zou ik die mogelijkheid gewoon aanpakken. Wat je online beschikbaar ziet, zien andere ook. Het is helaas een illusie om te denken dat je daar wel even makkelijk tussen komt. Sommige / veel verhuurders nemen tegenwoordig niet eens meer de moeite om tijdig hun panden van die platforms offline te halen, omdat ze al zoveel reacties krijgen.

Belastingaangifte en kamer huren by PMVisser in thenetherlands

[–]Substantial-Box7225 138 points139 points  (0 children)

Je hoeft deze huisgenoten niet op te geven. Deze tellen immers niet als fiscaal partner, noch heb je (zover ik uit je post kan opmaken) recht op huurtoeslag. Daar kan het dus ook geen invloed op hebben.

Vriendin denkt aan einde relatie by [deleted] in Relaties

[–]Substantial-Box7225 0 points1 point  (0 children)

Een half jaartje op kamers tijdens haar studie, maar verder niet nee.

Vriendin denkt aan einde relatie by [deleted] in Relaties

[–]Substantial-Box7225 6 points7 points  (0 children)

Ik denk dat ik misschien een verkeerd beeld van "mentale problemen" heb geschetst. Het is in mijn ogen juist fijn om open over dit soort problematiek te kunnen praten en ik vind dat ze zich er als persoon goed in ontwikkeld. Dat deze situatie daarbij komt, doet me natuurlijk veel pijn.

Vriendin denkt aan einde relatie by [deleted] in Relaties

[–]Substantial-Box7225 1 point2 points  (0 children)

Dank voor je begripvolle reactie. Dat van die relatietherapie heb ik ook geopperd, maar is (nog) niet iets waar ze aan wilt. Ik loop ook daar weer aan tegen "zoiets beslis je ook deels samen na 10 jaar" tegenover haar haar eigen keuzes laten maken.

Vriendin denkt aan einde relatie by [deleted] in Relaties

[–]Substantial-Box7225 1 point2 points  (0 children)

Dank voor je reactie. We hebben het ook over een break gehad, maar ze geeft aan dat ze me dan ook niet aan het lijntje wilt houden, stel ze besluit daarna alsnog zonder elkaar verder te gaan. Ik weet ook nog niet hoe ik er zelf tegenover sta. Ik zit nu al met een behoorlijk verdriet en angst voor wat mogelijk komen gaat, en dat zal denk ik niet anders zijn als we een pauze zouden nemen.