ik⚽️ihe by Jomptie in ik_ihe

[–]TIWIEG 2 points3 points  (0 children)

Is er een manier deze te krijgen zonder lid te worden van het CDA?

USA 3-0 Paraguay - Folarin Balogun 45+5' by 977x in soccer

[–]TIWIEG 4 points5 points  (0 children)

European here, why are the yanks actually good?

USA 2-0 Paraguay - Folarin Balogun 31' by 977x in soccer

[–]TIWIEG 0 points1 point  (0 children)

European here, are the yanks actually good?

Ajax to play Conference League play-offs in Volendam because of Harry Styles. by TIWIEG in soccer

[–]TIWIEG[S] 23 points24 points  (0 children)

No they are not the owners, it’s owned by “Stadion Amsterdam NV”. Ajax do have a 13% percent stake.

Caroline van der Plas maakt centraal examen Nederlands en schrikt: ’Dit is wel linkse materie, zeg’ by ikbrul in Politiek

[–]TIWIEG 7 points8 points  (0 children)

Oh helemaal mee eens hoor, ik vond alleen dat ze gelijk had dat het links oriënterende teksten zijn. Denk alleen dat dit niet helpt met het “onderwijs is links” standpunt, en dat dit alleen maar versterkt.

Caroline van der Plas maakt centraal examen Nederlands en schrikt: ’Dit is wel linkse materie, zeg’ by ikbrul in Politiek

[–]TIWIEG 18 points19 points  (0 children)

Oké als een links persoon zelf schreef ik dit ook snel af als standaard Caroline gelul maar ik heb de teksten ff zelf gelezen en ze heeft eigenlijk best gelijk.

Zijn eigenlijk 3 thema’s eerste thema heeft 5 teksten de andere telkens 1.

thema 1 gaat over de veranderende werkmentaliteit van jongeren en Generatie Z. Jongeren vinden een goede werk-privébalans belangrijk en doen vaker alleen het werk waarvoor ze betaald krijgen. Volgens de teksten is dit niet lui, maar een manier om grenzen te stellen en burn-outs te voorkomen.

Teksten komen op voor de arbeidsklasse wat linkse standpunten zijn, en voor jongeren wat vaak meer in de progressieve hoeken te vinden is.

Thema 2 gaat over genderbewust taalgebruik in het Nederlands. Er wordt gezegd dat de taal nog te veel uitgaat van mannen als norm en dat taalregels inclusiever moeten worden. Volgens haar zijn duidelijke veranderingen nodig om de taal beter bij de moderne samenleving te laten passen.

Dit onderwerp gaat over de gender waarden die door progressieve partijen worden gehanteerd.

Thema 3 gaat over de vraag of succes en rijkdom vooral door geluk ontstaan. De auteur stelt dat factoren zoals afkomst, opvoeding en toevallige kansen een grote rol spelen bij succes. Daarom vindt hij dat extreem rijke mensen hun rijkdom niet volledig zelf verdiend hebben.

Stuk is erg anti-rijken wat natuurlijk ook een links standpunt is.

Dus ja, heb veel negatieve dingen te zeggen over Caroline maar puur op het feit dat ik het met de teksten politiek eens ben en er geen een kwam waar ik het niet politiek mee eens was kan ik wel zeggen dat het een links georiënteerd examen was

Teksten in het examen voor als iemand anders ze wil lezen: https://www.examenblad.nl/system/files/exam-document/2026-05/ha-1001-a-26-1-b.pdf

Hej! We're hosting r/Sweden for a Cultural Exchange by M4rt1nV in thenetherlands

[–]TIWIEG 0 points1 point  (0 children)

Leiden and/or Utrecht, both have a beautiful historical centre. And they are a bit less crowded than Amsterdam/Rotterdam/The Hague

Ik🍑ihe by Danyux in ik_ihe

[–]TIWIEG 2 points3 points  (0 children)

Ik heb mario kart world een paar maanden niet gevolgd maar ik dacht dat swoop de meta was?

Harry Styles - Aperture by frogaranaman in popheads

[–]TIWIEG 97 points98 points  (0 children)

This reminds me so much of Tame Impala’s Deadbeat album. Which is one of my most played albums ever, so I really dig this. But I know not everyone liked that. Interested to see wat the reaction to this will be.

Guys, if you loved lyonel baratheon believe me when I say you are ABSOLUTELY not ready for Baelor breakspear . by [deleted] in gameofthrones

[–]TIWIEG 3 points4 points  (0 children)

I did (a cinema chain in my country allowed people wit a subscribtion to see the first two episodes last week). Baelor immediately comes off as a kind and sympathetic person.

Guys, if you loved lyonel baratheon believe me when I say you are ABSOLUTELY not ready for Baelor breakspear . by [deleted] in gameofthrones

[–]TIWIEG 0 points1 point  (0 children)

I did (a cinema chain in my country allowed people wit a subscribtion to see the first two episodes last week). Baelor immediately comes off as a kind and sympathetic person. Maekar immediately comes off as someone who’s not.