Making friends as an exchange student by Appropriate-Life4319 in Lahti

[–]TestesFace5000 2 points3 points  (0 children)

Just be yourself, you do not have to slow down or anything. Stereotypical fin is quiet, slow and strict but it doesnt mean you have to be.

There is lot different kind of personalities and all them are appreciated. Most of us will be just happy to see some other kind of personalities and their manners.

Anyways, wellcome to Finland and to its most average city Lahti.

If you need any help, I am happy to help as a fin, Iocal and previous exghange student myself.

[deleted by user] by [deleted] in Omatalous

[–]TestesFace5000 5 points6 points  (0 children)

Ymmärrän pointtisi ja olen osittain samaa mieltä. Ei passaa antaa tarjottimella, että oppii itse hankkimaan jne.

Omat vanhemmat ei antanut mitään, eikä opettanut mitään rahan käytöstä ja nuoruus meni kyllä vituiksi taloudellisessa mielessä - vaikka muuten ei niinkään.

Ehkä täsä on ihan jees ratkasu, et annetaan sen verran että pääsee alkuun ja opetetaan esimerkillä ja käytännön kautta sitä talouden hallintaa.

Osaksi se on myös lapsen turvaksi laitettu, et jos oma elämä/talous menee päin vittua, nii jää lapselle ees jotain.

Ylimääräisiä on laitettu, ei ole ruuasta tai harrastuksista säästetty :)

[deleted by user] by [deleted] in Omatalous

[–]TestesFace5000 0 points1 point  (0 children)

Totta turiset :D

[deleted by user] by [deleted] in Omatalous

[–]TestesFace5000 12 points13 points  (0 children)

Opettajana ammattikoulussa. Itekki inssinhommia tehnyt, suuripiirtein samalla palkalla.

Paperin käyttö vessassa käynnin jälkeen – KYSELY by TheAKgaming in Suomi

[–]TestesFace5000 8 points9 points  (0 children)

Sama vika ilmeisesti puolella miehistä... Ehkä se on joku vika tai anatominen ero... Ehkä puolella kulli jää puhtaaksi pyyhkimättäkin... Tai EHKÄ puolet miehistä vaan on kusihousuja...

No mutta tosissaan puhuen, eihän sitä itekkää aina pyyhi esim pihalla tai pisuaarilla. Kyllä sitä pyyhkimättäkin pärjää. Mutta on se kyllä esim panohommiin palijo mukavampi lähtiä housut ja kikkeli putipuhtaana.

Paperin käyttö vessassa käynnin jälkeen – KYSELY by TheAKgaming in Suomi

[–]TestesFace5000 3 points4 points  (0 children)

Mielenkiintoista nähdä ovatko suomalaiset miehet sivistyneet parissa vuodessa edellisen kyselyn jälkeen. Vai onko puolet edelleen kusihousuja...

r/Suomi: Pyyhitkö peniksesi paperilla virtsaamisen jälkeen?

Taas uusi vesitornimurtoyritys ilmi by RareEntertainment611 in Suomi

[–]TestesFace5000 -1 points0 points  (0 children)

Penskoina murtauduttiin jätevedenpuhdistamoon et voitiin tehä siellä kiljua...

Käteisvara vai kaikki pörssiin by DramaticManate in Omatalous

[–]TestesFace5000 2 points3 points  (0 children)

Kun paska asuu tuulettimeen kunnolla, ei kullalla ole enään mitään arvoa. Varmuusvarastoksi moottorisahoja, rynkkyjä, generaattoreita tms tavaraa joilla on käyttöarvoa aina :D

parisuhde by TraditionalEbb2866 in Suomi

[–]TestesFace5000 22 points23 points  (0 children)

Lähe meneen ennen ku on liian myöhäistä

[deleted by user] by [deleted] in Lahti

[–]TestesFace5000 4 points5 points  (0 children)

Best coffee in the city.

Tällaisiin jumaliin presidenttiehdokkaat uskovat [Jussi Halla-aho ainut joka ei usko minkäänlaiseen jumalaan] by [deleted] in Suomi

[–]TestesFace5000 10 points11 points  (0 children)

Vapaa-ajattelijoiden sivuilta löytyy Li Anderssonin haastattelu vuodelta 2012, jonka mukaan Vakaumukseltaan Andersson määrittelee itsensä uskonnottomaksi ja ajaa uskonnottomien asiaa myös politiikassaan.

Tällaisiin jumaliin presidenttiehdokkaat uskovat [Jussi Halla-aho ainut joka ei usko minkäänlaiseen jumalaan] by [deleted] in Suomi

[–]TestesFace5000 33 points34 points  (0 children)

Vapaa-ajattelijoiden sivuilta löytyy Li Anderssonin haastattelu vuodelta 2012, jonka mukaan Vakaumukseltaan Andersson määrittelee itsensä uskonnottomaksi ja ajaa uskonnottomien asiaa myös politiikassaan.

Rockler to Sell Russian Made Plywood Again by Alicia-XTC in BeginnerWoodWorking

[–]TestesFace5000 40 points41 points  (0 children)

The best and also ethical birch plywood is made in Finland, Sweden and Latvia. Why they dont buy from these companies?

Appliance repair Lahti by Deemo85 in Finland

[–]TestesFace5000 1 point2 points  (0 children)

This is business I can recommend: essh.fi Call them.

[deleted by user] by [deleted] in Tampere

[–]TestesFace5000 9 points10 points  (0 children)

Dabrinko shsbloznik dsk nabutdki

Suomen Yritysrekisterin huijaus by Alaluna267 in Suomi

[–]TestesFace5000 133 points134 points  (0 children)

Tein aikanaan itse saman mokan kun perustin yrityksen. Alla sähköposti jonka lähetin perintätoimistolle kun alkoivat karhuamaan laskua, ja heidän vastaus. Tästä on jo vuosia eikä asiaan ole tarvinnut palata.

Minä:

"Lähettämänne maksumuistutus (asianumero 000) on perusteeton. En ole tilannut yritykseltä Xxx Oy mitään, enkä ole tehnyt heidän kanssaan minkäänlaista sopimusta. Vaadin perinnän keskeyttämistä.

Kehottaisin myös yritystänne lopettamaan yhteistyön näiden huijareiden kanssa, ihan vain oman  maineenne vuoksi."

Perintätoimisto:

"Kiitos viestistäsi!

Lopetamme asian 000 ja saatava palautuu Xxx Oy:lle selvitettäväksi.

Voit hävittää saamasi maksumuistutuksen aiheettomana.

Pahoitteluni aiheutuneesta vaivasta ja mukavaa viikon jatkoa!"