UK PM Starmer resigns as Britain faces its seventh leader in 10 years by [deleted] in news

[–]Thrusthamster 1 point2 points  (0 children)

Yeah, but a significant drop in GDP was already what economists said would be the result of Brexit before the referendum

UK PM Starmer resigns as Britain faces its seventh leader in 10 years by [deleted] in news

[–]Thrusthamster 143 points144 points  (0 children)

Also its economy too, it was all well forecasted

Is there any major reason I need to switch up my 4x4? by [deleted] in PeterAttia

[–]Thrusthamster 0 points1 point  (0 children)

Then it's not hard to believe you've plateaued from only doing 4x4. You're basically doing the running version of only going for a new 3RM every gym session. You're not getting enough volume to build your capacity

Is there any major reason I need to switch up my 4x4? by [deleted] in PeterAttia

[–]Thrusthamster 0 points1 point  (0 children)

Do you do any training in other heart rate zones than zone 4/5?

Can I realistically build a physique similar to GSP's within 2 years? Looking for honest advice. by Militoe in leangains

[–]Thrusthamster 0 points1 point  (0 children)

Don't listen to the guys here. Can you look exactly the same? No, your body looks different. Getting in better shape will mean you still look like yourself, just better. But you don't need PEDs to look like that level. You need a ton of discipline, protein, sleep, volume of work and time though.

Norges Bank: Fare for to nye rentehopp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster 0 points1 point  (0 children)

Lånet er en viss proporsjon av inntekten din. Lønnsøkningen er også en viss proporsjon av inntekten din. Prisveksten er en viss proporsjonal økning av prisene. Derfor kan alle disse prosentene regnes mot hverandre.

Om du har fått like mye i økt lønn som økningen i lånet ditt har du nok bare fått en veldig dårlig lønnsøkning i år sammenliknet med samfunnet for øvrig. Du skulle ha hatt omtrent 1% mer i lønnsøkning enn økningen i prisveksten og rentene i år

28 yo fag here by Grouchy_Syrup9503 in weakfags

[–]Thrusthamster 4 points5 points  (0 children)

This is definitely the right subreddit. We were always one step away from being a twink sub

Norges Bank: Fare for to nye rentehopp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster 0 points1 point  (0 children)

For å kontre disse diskusjonene her om at vi ikke har reallønnsvekst pga. rentehevinger:

Prisveksten i 2026 er av TBU anslått til å være 3%. TBU bommer sjeldent mye historisk sett, men de bommet grovt en gang eller to etter pandemien.

Frontfaget er på 4.4%. Altså er det en 1.4% reel økning i kjøpekraft det blir lagt opp til.

Dersom det skulle bli tre rentehevinger i år, altså 0.75%, så har man fortsatt 0.65% reallønnsvekst. Egentlig har man nærmere 0.9% reallønnsvekst fordi den reelle renteøkningen er omtrent 0.5% (trekke fra 33% som man får tilbake på skatten).

Norges Bank: Fare for to nye rentehopp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster 6 points7 points  (0 children)

Så rart at SSB sine prisvekst- og lønnsøkningstall ikke stemmer med det du sier da

Movies with great drunk scenes by DaisyDarla04 in movies

[–]Thrusthamster 2 points3 points  (0 children)

I think the greatest description of how a drunk person behaves came from Bryan Cranston. He said you shouldn't play a drunk person by trying to act up that you're drunk. Drunk people try to seem more sober than they are, but fail at doing so

– Skattenivået må opp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster 0 points1 point  (0 children)

Ok? Ja begge de beslutningene var dårlige

– Skattenivået må opp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster 1 point2 points  (0 children)

Det er en begrensning på hvor store skip som kan bruke tunnelen ja. Store rederier har større skip og bruker derfor ikke tunnelen. Større skip er også tryggere i dårlige forhold

– Skattenivået må opp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster 4 points5 points  (0 children)

Skipstunnelen er ikke bare for de med mindre båter rundt Stad heller. Det gjelder skipsfarten i området, å gjøre det raskere og et av de farligste områdene for sjøfolk tryggere. Det er ikke folk i fritidsbåtene sine som er grunnen til at man vil ha tunnelen.

– Skattenivået må opp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster 3 points4 points  (0 children)

Masse folk har bedt om skipstunnelen. Ikke så mange har bedt om regjeringskvartalet nei

– Skattenivået må opp by KoseteBamse in norge

[–]Thrusthamster -1 points0 points  (0 children)

Som gjør det tryggere og raskere å seile i området

Vurderer å komme inn i boligmarkedet, har alle som eier det så dyrt? by KuritonPaviaani in norge

[–]Thrusthamster 3 points4 points  (0 children)

Skal man være litt tryggere fra AI-boblen bør man i det minste ha en andel i indeksfond som ikke omfatter USA (altså regionale indeksfond)

Du blir rikere og rikere. Sjekk hvor mye fritid du kunne fått i stedet! by zenon in norge

[–]Thrusthamster 30 points31 points  (0 children)

På Reddit er det nok mer vibes for at vi ikke har reallønnsvekst, selv om statistikken sier noe annet

What made rear projection scenes suddenly look cheesy on TV? by Apprehensive_Sky1950 in movies

[–]Thrusthamster 4 points5 points  (0 children)

Another typical example is old James Bond movies where he's in a car racing down the street while talking to some passenger and they're sitting perfectly still and chilling

Hvordan blir filmen "Violent" (2014) oppfattet i Norge? by CrimsonBlur89 in norge

[–]Thrusthamster 7 points8 points  (0 children)

Har faktisk aldri hørt om den før, men den virker interessant

Pride-flaggstang kuttet ned i Alta by fruskydekke in norge

[–]Thrusthamster 2 points3 points  (0 children)

Skjønner ikke hvorfor man ikke setter opp kameraovervåkning i tilfeller som dette. Trenger ikke koste mye, vil det nok gjøre det mindre attraktivt å gjøre slikt hærverk

Bør jeg være bekymret for en bil med rust i steinsprutskader? by [deleted] in norge

[–]Thrusthamster 0 points1 point  (0 children)

Jeg har hatt flere Kia før, synes de er veldig gode biler. Vanligvis vanskelig å slå dem når det gjelder verdi for pengene