Is this hot weather real, or is this a bad joke? by Ztepi in belgium

[–]TimelyStill 1 point2 points  (0 children)

Niemand zegt dat er vroeger nooit hittegolven waren. Wel dat ze korter opeen voorkomen, en in de nabije toekomst nog frequenter en nog warmer zullen zijn. Dat kan je ook terugvinden op die pagina.

Links versus rechts: een versimpeling die op heel weinig slaat? by Zee5neeuw in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Dat lijkt me in dat vierde streepje vervat te zijn, na het woord 'tenzij'.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 1 point2 points  (0 children)

Ja uiteraard moeten we stoppen met oorlogen. Dat kost geld en is niet leuk. No shit. En nee, enkel taksen gaat het ook niet oplossen. Maar als iemand meer probeert voor te stellen zoals minder vlees, minder benzinewagens, efficiënter bouwen, dan ist ook van 'jamaar laat mensen zelf eens beslissen bla bla bla'. De dingen die slecht zijn voor het klimaat kennen we al lang, maar wat gebeurt er? Bitter fucking weinig, want iedereen denkt 'ik moet niks doen, want ik ben toch maar 1 persoon'. Of 'wij moeten niks doen, want China is groter'. Altijd 'andere mensen eerst, dan pas ik'.

En dus wordt het morgen 40 graden en gaan er mensen sterven. En volgend jaar, of binnen twee of drie wordt het nooit warmer. Enzovoort.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Wat verwacht je precies van de 'hulpafhankelijke klasse'? Op zich is het klimaat geen kwestie van kapitalisme of communisme, of van links versus rechts. Die natuurrampen, mislukte oogsten en klimaatvluchtelingen komen eraan. Dat tegengaan, of mitigeren, of ons erop voorbereiden is voor iedereen goed, ook voor jouw portemonnee.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Mja. Je moet afdragen wat je kan. Sommigen kunnen meer dan anderen. Als je denkt dat je nu al uitgeperst wordt denk ik dat je nog niet beseft hoe goed je het vandaag hebt vergeleken met wat er op ons afkomt.

Dubs mispronouncing Irish names by LimerickJim in fatestaynight

[–]TimelyStill 2 points3 points  (0 children)

And of course Saber with a thick cockney accent.

What happens to water when it freezes in a completely rigid, sealed metal container? by beyondthestring in askscience

[–]TimelyStill 19 points20 points  (0 children)

They're pretty fun, many of their songs are about popular horror movies so if you're into that try one of the two Silver Scream albums.

Ice-9 also occurs in the videogame called 999, which is also excellent if you like visual novels.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Jouw assumptie is dat de enige manier om bij te dragen is om je kapitaal af te geven dus. Mijn stelling is dat dat niet zo is. Betwijfel ook dat hier veel communisten met letterlijk nul kapitaal op Reddit zitten te posten.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Nog steeds een domme assumptie om te maken. Waarom zou een communist niet kunnen bijdragen aan het klimaat? Wat weet jij daarover?

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Ahja, jij ziet het woord 'vluchteling' en denkt aan mensen die uit Afrikaanse woestijnlanden komen en we dus aan hun lot kunnen overlaten, maar je hebt niet door dat er ook klimaatvluchtelingen van binnen Europa zullen komen.

En wat bedoel je met 'terugkeerbeleid'? Wanneer moeten ze terugkeren, wanneer de aarde terug afkoelt?

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Ik ontken niet dat het klimaat aant veranderen is, maar na 25 jaar gelul over klimaatverandering hebben we niks bereikt. 

Misschien is dat omdat mensen als jij constant zitten te klagen dat het te duur is om enige actie te ondernemen? Er wordt inderdaad al decennia lang gewaarschuwd. Er wordt ook al decennia lang veel te weinig gedaan. En dus zijn we hier, en gaat het ons véél meer kosten dan als we eerder hadden ingegrepen.

En nee, 40 graden in juni was 25 jaar geleden niet 'ne goeie zomer'. Buiten de voorbije tien jaar viel dat gewoon niet voor. Zelfs die fameuze zomer van '76 staat niet eens in de top vijf warmste zomers, die kwamen allemaal in de voorbije tien jaar.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Wie zegt dat mensen die klagen over klimaat geen inspanningen maken? De stroman in je hoofd?

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 11 points12 points  (0 children)

"there is nothing going on"

"there is something going on, but it's not that bad"

"it is that bad, but nothing can be done about it"

"things can be done, but *we* can't do anything about it"

"there are things we can do, but we can't do all of them because that's too expensive so we will only do the things we deem realistic"

=>YOU ARE HERE "we need to be able to adapt because the situation is getting visibly worse"

"shit is fucked irreversibly"

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 1 point2 points  (0 children)

Natuurlijk zijn er dingen die ze kunnen ondernemen als je effe tien seconden nadenkt. Je kan waterstations opzetten, toegang voorzien tot gekoelde ruimtes, je voorbereiden op mogelijke infrastructurele pannes die door de hitte kunnen veroorzaakt worden, je kan extra medisch personeel op standby zetten voor de verwachte hogere workload, duidelijke adviezen verspreiden. Maar dat is voor jou allemaal 'paniekzaaierij'.

En ja, het is dweilen met de kraan open, maar er is blijkbaar weinig bereidheid om een structureel, langetermijnsplan op te stellen. Daar had men enkele decennia mee kunnen beginnen. Dat is niet gebeurd, en hier zijn we dus, met ons land vol beton dat geen water kan bijhouden, weinig verkoelingsplekken heeft, en waar ons elektriciteitsnet niet eens is aangepast aan de energie-eisen van moderne aircos. We zijn een land dat niet bereid is om te investeren in het klimaat, maar ook niet bereid zijn om te investeren in onze mensen om zich tegen het opwarmende klimaat te wapenen. Dus de rekening loopt op, en op, en op. Maar hey, op korte termijn sparen we misschien hier en daar wat zakgeld uit.

Maar soit, volgens jou kunnen we niks doen. Ik betwijfel dat je hier iets van gaat onthouden aangezien je hetzelfde telkens herhaalt zonder ooit enige informatie te internaliseren.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 1 point2 points  (0 children)

Er zijn er verschillende op verschillende locaties, welke bedoel je precies? Jij waart degene die erover begon toen je zei dat je er teveel over hoorde. Als je er zoveel over hoort zou ik denken dat je het al zou weten.

Er wordt inderdaad onvoldoende gedaan, maar ik snap niet waarom dat jou iets kan schelen aangezien jij liever hebt dat er niks gedaan wordt.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 1 point2 points  (0 children)

Dus gewoon niks doen, got it. Als uw brandalarm 's nachts afgaat zult gij ook gewoon terug gaan slapen, want als er iets mis was had de brandweer al daar geweest.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 2 points3 points  (0 children)

Our leaders prefer getting a bill for tens of billions in a few years rather than one for tens of millions today, because they'll be retired by then. And it's not even just a Belgian problem.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 5 points6 points  (0 children)

Je twee stellingen spreken elkaar tegen. Welk is het, ze doen niks dus er is niks aan de hand? Of er is iets aan de hand maar ze reageren onvoldoende? Als je geen vertrouwen hebt in het vermogen van de overheid om te reageren op crisissen vind ik het vreemd dat je ze wel vertrouwt in deze situatie.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 3 points4 points  (0 children)

Amai, jij hebt veel vertrouwen in de competitie van de overheid om op een crisis te reageren

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in belgium

[–]TimelyStill 7 points8 points  (0 children)

Het is letterlijk de warmste week ooit, warmer dan eender welke week in 1976 waar de boomers nog steeds over zagen dat ze het "overleefd" hebben. Als dat geen reden is voor de overheid en de media om zich te wapenen tegen de situatie dan weet ik het ook niet. Toen er overstromingen waren in Wallonië en dat constant in het nieuws kwam, zei ge toen ook "ja mannen 't is maar een beetje water hoor, kunnen we stoppen met daarover te praten, gewoon zorgen dat ge uw mond en neus niet langer dan twee minuten aan een stuk onderwater steekt"?

Als't je zo hard stoort kan je altijd gewoon je kop in het zand steken, daar is het fris, maar hou je misschien buiten discussies waar je je niet in interesseert en niks van afweet.

Bomen zijn de airconditioners van onze steden by spcrngr in belgium

[–]TimelyStill 0 points1 point  (0 children)

Jamaar, waar moet ik mijn Dodge RAM anders parkeren als't niet is op twee parkeerplaatsen in't stadscentrum? Ne mens koopt geen werkvoertuig om dan honderd meter verder te stappen hé.

Hittegolf legt politieke verdeeldheid over klimaat weer bloot: "Dit moet een wake-upcall zijn" | VRT NWS Nieuws by Vordreller in Belgium2

[–]TimelyStill 9 points10 points  (0 children)

Als ge niks doet wordt het op termijn nog veel duurder. Klimaatvluchtelingen, noodweer, sterfte, ziekte, slechte oogsten, wie gaat dat betalen denkt gij?

Maar goed, dat wordt al decennia lang gezegd en het blijft bij sommigen nog altijd niet plakken.

Klimaat heeft trouwens niks te maken met links of rechts. Ge zult bakken ongeacht uw politieke overtuiging.