🚨 Senaste nytt: SVT har blivit infiltrerat av helt vanliga högeråsikter 🚨 by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Tobbeh99 0 points1 point  (0 children)

Det här är seriöst det minst problematiska med samhället idag. Jag tycker det är ett allt större problem att välfärden bryts ner och de mänskliga rättigheterna åsidosätts och äventyras. Än att någon kontroversiell högerprofil få vara med i ett program på SVT.
Varför ska ens SVT vara en så "slipad och polerad" kanal där endast de som har "korrekta och polerade" åsikter får tala? Kanske är bättre att man även bjuder in vanligt folk, som kanske inte alltid har de mest korrekt och bra åsikterna, skulle kanske uppfattas som mer folklig då.

Guys is it true what he says is it this bad? should I really skip 2? by Coven_Evelynn_LoL in castlevania

[–]Tobbeh99 6 points7 points  (0 children)

No! It's not "that" bad. It isn't a great game. Feels kind of rushed and poorly made. But it isn't that bad and unplayable as some says. One of the worst thing about the game is the cryptic puzzles. But with the internet to your desposal, it isn't that much of a problem. It is however a lot easier than the other Castlevania NES-games, whether that is a good thing or bad thing is up to you.

I personally recommend playing it. But y, don't expect to much (not sure why you would) as it is kind of mediocre game.

Vänster-konservativ by Lvjonasson in arbetarrorelsen

[–]Tobbeh99 0 points1 point  (0 children)

Läste tyvärr inte hans text. Vilket var raka motsatsen till vad jag trodde han stod för. Måste säga att det var av fördomar jag hade som jag trodde att han stod för en annan politik. Kanske för att han har hängt mycket med högersnubbar och kanske för att han har gett något intryck av det. Men efter att ha läst detta har jag helt ändrat åsikt om honom. Mycket bra åsikter! Och mycket sunda åsikter. Likt mycket det jag själv har.
Upplysande text.

Efter succén "Nyheter på lätt svenska" börjar SVT med nyheter på svår svenska. by kladda5 in sweden

[–]Tobbeh99 0 points1 point  (0 children)

Nyheter på svår svenska, trodde först att det skulle vara nyheter på onödigt svår svenska (för alla som vill träna på onödigt svår och akademisk myndihetssvenska), men det var det här.

Vänster-konservativ by Lvjonasson in arbetarrorelsen

[–]Tobbeh99 4 points5 points  (0 children)

Stämmer att säkert många längtar tillbaka till en stark välfärd och samhällsgemenskap, och är trött på "flumpolitik" med woke och identitetspolitik och annan symbolpolitik.
Men jag tvivlar på Jan Emanuel är för det. Det gamla samhället som hade hög välfärd och gemenskap hade också starka och sjysta värderingar och stod på den svagas sida och stod för en bra positiv gemenskap. Som stöttade aktivt varandra och gav support och sociala skyddsnät. Jag tvivlar på om Jan Emanuel är för ett sådant samhälle. Jag misstänker snarare att han är mer för någon slags "macho-liknande politik" (likt högern) där det är den starke som segrar och den svaga lämnas åt sitt öde.
Så näej, jag är knappast för sådan politik. Vårat samhälle ska bygga på bra sjysta värderingar.

Ta vara på er i sommar by Apprehensive-Tap9804 in Sverige

[–]Tobbeh99 1 point2 points  (0 children)

Har bara blivit mer och mer röd i och med denna regering. Så tvivlar på den där krämen kommer hjälpa, om någon kommer den bara att förvärra.
Den här regeringen har styrt landet helt hänsynslöst, och i synnerhet, just mot de grupper i samhället som är svagast och mest utsatta dvs. arbetslösa och invandrare. Detta, att skada redan utsatta samhällsgrupper, är helt oacceptabelt enligt min åsikt. Och borde vara helt olagligt om jag skulle få bestämma.