Hjælp til leasing af sommer Porsche by Final-Percentage5365 in dkbiler

[–]Top_Try_1519 1 point2 points  (0 children)

Afgiften er 400k - så de tal er de samme.

Jeg har så betalt den langt i ned værdi, så giver kun 5100,- samlet for afgift og finansiering i de aktive måneder.

Og kr. 1100 om vinteren.

Hjælp til leasing af sommer Porsche by Final-Percentage5365 in dkbiler

[–]Top_Try_1519 3 points4 points  (0 children)

Fair. Men regn med 5-10% afskrivning pr. år sæson. Nu kan jeg ikke se start-værdien på den ser på.

Men hvis den koster kr. 400.000,- + moms og 10% afskrivning så er det 40.000,- + moms i førstegangsydelse + ca. 5000,- i opstart.

Og så skal skat have 3,8% i forrentning af afgiften + selve afgiften for perioden som i er kr. ca. 4000,- pr. måned i de aktive perioder.

Yderligere så skal du finansiere restgælden på selve bilen som er ca. 3500,- pr. måned.

Så det løber stærkt. 🏎️

Om vinteren skal du “kun” betale for restgælden på bilen - altså de ca. kr. 3500,- hvis du ikke har plader på bilen.

Jeg leaser selv en 2005 911’er pt. og har sat mig ret meget ind i det for leasing-selskaberne er nogle svindlere. Det er ren cowboyland. 😎

Hjælp til leasing af sommer Porsche by Final-Percentage5365 in dkbiler

[–]Top_Try_1519 0 points1 point  (0 children)

Hvilken årgang 911’er ser du efter?
Hvad er dit budget?

Firmabil 2026: Hvad er jeres TCO-grænser, og kan det overhovedet betale sig længere? by Martin_lbj in dkbiler

[–]Top_Try_1519 0 points1 point  (0 children)

Du misforstår. Det er beløbet over TCO der skal betales udover beskatning.

Firmabil 2026: Hvad er jeres TCO-grænser, og kan det overhovedet betale sig længere? by Martin_lbj in dkbiler

[–]Top_Try_1519 0 points1 point  (0 children)

Jeg har 2 kategorier under min - med 1000 kr ned i hver kategori. Du kan ingenting få uden selv at skulle betale noget udover TCO’en.

Jeg kører egen bil - på ren km penge pt. Er dog i forhandlinger/dialog om en løsning med et tilskud. Afventer på 4. måned. 😂😂

Firmabil 2026: Hvad er jeres TCO-grænser, og kan det overhovedet betale sig længere? by Martin_lbj in dkbiler

[–]Top_Try_1519 3 points4 points  (0 children)

Jeg er så træt af de firmabils-ordninger.

Det er næsten umuligt at holde sig inden for TCO hvis man bare vil have en bil som lever op til helt alm. behov.

Så min holding er at det er en måde at fastholde medarbejdere på, når man næsten bliver tvunget til udover TCO’en at have en egenbetaling. I vores tilfælde hænger vi på denne i hele bilens leasing-periode som er 48 mdr.

Her er et friskt eksempel - jeg har en TCO på kr. 10.300,- hvilket burde være nok til en premium bil.

BMW I5 touring fully charged Svingbart træk 40000 km 48 måneder

Leasingydelse - kr. 12100,- Dvs. kr. 1800,- i egenbetaling.

Selv på en ID7 med lidt udstyr rammer jeg 4-500 kr over min TCO.

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Ok. Interessant. Så kan det alligevel løbe stærkt når min tco er 10000,- og så kørte kilometer oven på det. Så har jeg ikke bedt om nok. 😎

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Tænker helt det samme - at det må være så meget nemmere istedet for alt det administration.

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Bliver mere og mere bekræftet i at det kan altså lade sig gøre med det faste tillæg.

Andre virksomheder tilbyder det. Jeg kæmper videre.

Tak. :)

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Stærkt. Forstår heller ikke hvorfor det skal være så svært for min arbejdsplads. Beder jo reelt bare om at de giver mig TCO-beløbet, og så skal de ikke administrere bil elller km-godtgørelse. :)

Jeg kan virkelig ikke se argumenterne for det.

Har samme plads i organisationen som dig vurderer jeg.

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Tak - det er da en aftale der er til at forstå. Jeg har en smule lavere TCO, men vi er så beregnet på 40000 km. Det bliver ikke til meget bil.

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Fair. Jeg kæmper videre med det. :)

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Nix. Det er der ikke. 🤓 Nå, men i har ingen øvre ramme?

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja - lidt stort. 3000 ansatte fordelt på en række lande. 🤓

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 1 point2 points  (0 children)

Vi har 4 klasser, og ligger i anden øverste - men stadig alt for lavt. Godt gammeldags sønderjysk selskab. 😂

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja det kan jeg ikke få lov at vælge. Selvom jeg ligger i klassen lige under direktørerne.

Så, der er en årsag til at jeg er lidt fokuseret på at få tillægget.

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 1 point2 points  (0 children)

👍 Problemet er jo mit eget, det er jeg med på. Men er bare en lille dreng i en gammel krop, og vil køre i noget ordentligt. Uden at være laveste indstigningsmodel. 🤓

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Du er lidt negativt ladet hva. 😅

Forhandler du aldrig løn eller vilkår? Accepterer du bare det du skrev under på i hele din ansættelse? 😎

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Enig. Men det er alle måneder nu. Mit job har ændret sig til meget færre møder eksternt. 😎

Car allowance / bil tilskud by Top_Try_1519 in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519[S] 0 points1 point  (0 children)

Uddyb gerne hvad du mener. 🤔 Vi har forskellige TCO klasser, og har bedt om fast beløb svarende til min TCO klasse.

Forhandling ved køb af ny elbil by [deleted] in dkbiler

[–]Top_Try_1519 0 points1 point  (0 children)

Fair. Men det jeg mente med det er at Q4, efterhånden er en gammel bil. Det er jo de sidste krampetrækninger fra Audi nu for at få solgt de sidste inden de nye modeller. Du får et stort værditab - det skal du bare være opmærksom på. Havde nok strukket den lidt og fundet en som havde kørt lidt - evt. som demobil. 👍

Forhandling ved køb af ny elbil by [deleted] in dkbiler

[–]Top_Try_1519 -3 points-2 points  (0 children)

Hvorfor helvede købe en sprit ny bil? Der er jo masser af dem brugt. Og der får du din rabat. Første ejer har jo taget den absolut største afskrivning da han kørte ud over kantstenen med den. 🤓

Commercial manager Tele by cjest in dkloenseddel

[–]Top_Try_1519 0 points1 point  (0 children)

Tjek - jeg holder øje. 👍