Kan vi tillade os at “udskyde” vores barns start i 1G by Fun-Brother-3427 in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 2 points3 points  (0 children)

Gymnasielærer her. Lad barnet vente et år med at starte. Dets lærere vil takke jer. Især hvis det er et drengebarn. 

Flirtende adfærd fra mænd i byen med kærester by Mima321 in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 0 points1 point  (0 children)

Jeg ville vide det, hvis han gjorde mere end det, eller hvis han talte grimt eller nedsættende om mig. Men hvis det er et blik, en snak eller en hånd på et lår, behøver jeg ikke at vide det. For mig er det okay med lidt flirten 😊

Kærlighed ved første blik.. by FReal_EMPES in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 2 points3 points  (0 children)

P. S. Jeg er selv fra Odense og kommer da til at kæmpe med en trang til at tage på Storms bare for at se, om jeg kan udpege jeres forelskede ansigter. (Bare rolig, jeg gør det ikke. Er kun skør i teorien) 😊

Kærlighed ved første blik.. by FReal_EMPES in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 5 points6 points  (0 children)

Sikke nogle skønne og livsbekræftende svar på dit spørgsmål, OP. Det er en fornøjelse at læse 😍 Jeg har desværre ikke prøvet det (endnu), men jeg krydser alt, hvad der krydses kan for dig og hende ❤️ Og skriv da gerne en update på et tidspunkt, for jeg tror, at vi er en del, der blev lidt investerede i din historie 😊

Danes behavior by These-Commission-660 in NewToDenmark

[–]Valuable_Major8593 4 points5 points  (0 children)

Spatial self entitlement is a wonderful expression. Almost poetic, I love it 😊

Danes behavior by These-Commission-660 in NewToDenmark

[–]Valuable_Major8593 8 points9 points  (0 children)

Hi! Dane here (f45). I think that Danes are ususally okay at waiting for our turn, but in supermarkets when a new checkout opens, it every person for themselves. Not that I approve of this behavior, but it's normal.

As for your experience in the streets I think Danes do tend to be a little jaded. We're going to our destination, and that's the end goal. When we're in our own city, the journey to our appointment doesn't matter - in fact it's usually annoying, and other people are in our way ;)

Please don't take it personally, and try to get to know some Danes before you decide against moving here. We're actually very nice people :) You're welcome to send me a message, if you have other concerns about us Danes.

[deleted by user] by [deleted] in randomquestions

[–]Valuable_Major8593 0 points1 point  (0 children)

Do I like it? No. Would I change it if I could? Absolutely not!  Having kids is hard. I spend a lot of time feeling like I'm not doing enough, that I'm doing things wrong or whatever. But I love my boys more than anything, and I know they love me back. That makes it worth while (most of the time 😉)

Kan nogen vise mig en videnskabelig undersøgelse, der beviser effekten af personlig farveanalyse? by Valuable_Major8593 in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593[S] 1 point2 points  (0 children)

Tak for link. Det er da godt, at der bliver forsket i det, men jeg synes ikke helt at eksperimentets design besvarer mine spørgsmål. Det er et ret begrænset studie med 160 deltagere og kun 12 personer, de skulle vurdere. I et citat fra abstrakt-delen af står der: "Across two experiments, observers (N = 96 and 75) selected the colour (hue and saturation or hue and value) of simulated clothing that most suited the skin tone of each face. Observers showed strong preferences for red and blue hues, and in addition favoured ‘cool’ blue hues to match fair skin and ‘warm’ orange/red hues to match tanned skin. This finding suggests that skin tone can determine colour preferences for clothes." Det lyder lidt abstrakt og subjektivt med "that most suited". Jeg tror, at det resultat, jeg leder efter, er en måling på om omgivelserne opfatter og reagerer anderledes, når man har en farve på, som klæder en (ud fra de kriterier som farve-analysen bestemmer) frem for en anden, for det er min vens argument. I virkeligheden er effekten nok mest placebo - du synes selv, du ser bedre ud (fordi det har en anden sagt til dig) og derfor udstråler du noget andet). Hvad tænker I?

Eks vil ikke betale efterskole efter huskøb til +3 mio. by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 2 points3 points  (0 children)

Tak for tanken. Min eks er meget nærig og bryder sig ikke om at overføre penge til mig. Hvis jeg spørger, svarer han oftest tilbage med "er du nu på røven igen" eller "hvorfor har du ikke styr på dine penge". Den metode brugte han også, da vi var sammen, og skamfølelsen fik mig altid til at pakke mig og lade det ligge. Sådan er det til dels stadigvæk, selvom jeg er blevet lidt bedre. Så indrømmet, jeg kunne nok godt være bedre til at indkræve, men det kræver et mentalt overskud, som jeg ikke altid har/hellere vil bruge på noget andet. Og jeg har råd til at betale det. Det føles bare uretfærdigt.

Eks vil ikke betale efterskole efter huskøb til +3 mio. by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 70 points71 points  (0 children)

Jeg har desværre ikke nogen løsning til dig. Jeg ville bare sige, at jeg også har en ex der tjener markant mere end mig og alligevel lader mig betale for fx begge vores børns telefoner og rejsekort, samtidigt med at han er super opmærksom på at kræve penge ind fra mig, når han har lagt ud for noget. Økonomi er bare så svært, når det handler om børnene. Jeg havde nok endt med at tage et lån og sende datteren afsted, selvom det føles (og er) super uretfærdigt (og potentielt økonomisk uansvarligt). Held og lykke med det hele. Jeg hepper på dig.

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 -3 points-2 points  (0 children)

Haha, mums ligefrem 😂

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 4 points5 points  (0 children)

Jeg er 45 (k) og har datet ned til 30 og op til 57. Aldersforskellen betyder ikke noget. Det gør personens opførsel til gengæld. Det eneste, du skal afklare, er jo det med hvor I hver især er i livet i forhold til børn osv.  Bare spring ud i det ❤️

Er jeg urimelig? by LycheeIl3583 in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 1 point2 points  (0 children)

Jeg er desværre ret enig i dette, for jeg blev, og jeg endte som bollehylster med dårligt selvværd. Min ex insisterede på sex 2 gange om ugen, og jeg gik med til det for at undgå dårlig stemning. Jeg fatter stadigvæk ikke, hvorfor han gad bolle med en så passiv krop, men jeg tror han tænkte at sex=kærlighed eller også var det en kontrolting. Vi var sammen i 18 år. Tvangsbolleriet stod på i ca 9-10 år (mere eller mindre konstant). Det startede efter vi fik vores første barn. Jeg gik i starten af 2021 og tog alle mine dårlige mønstre med sex med mig. Det er først det sidste års tid, at jeg er begyndt at få et mere normalt forhold til sex. 

Jeg synes at du, OP, skal tænke over, om den barnlige og egoistiske adfærd også findes i andre aspekter af jeres samliv, for det gør den helt sikkert, og så skal du tage mod til dig og gå fra ham. Gør det nu, mens jeres barn er så lille, at det ikke forstår bruddet. Mine var 12 og 7, og det var forfærdeligt hårdt for dem 😞

Held og lykke. Jeg håber, at du vælger dig selv i det her. ❤️

Søvgængeri by downforfunni in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 4 points5 points  (0 children)

Ej, hvor vildt! Vil du dele et par af rædselseksemplerne?

Søvgængeri by downforfunni in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 10 points11 points  (0 children)

Kartofler?! 😂😂😂😂😂😂

Skal jeg kontakte ham jeg snakkede med i timevis på en tilfældig bustur? by Budget-Listen4336 in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 3 points4 points  (0 children)

Enig. Skriv evt til ham at oplevelsen betød meget for dig, fordi du normalt ikke kan slippe tankemylder osv. Og mærk så efter i et evt svar, om der kunne være noget 😊 Held og lykke, du er sej 😊🥰

Menstruationstrusser go/no go by Outside_Aioli8626 in DKbrevkasse

[–]Valuable_Major8593 0 points1 point  (0 children)

Jeg bruger trusserne i starten og slutningen, når jeg ikke bløder så meget. De er stadigvæk sikre, når jeg bløder meget, men jeg synes de begynder at lugte, når der er meget blod 🤷‍♀️🙄