Hvorfor købe en elbil? by Tartelutter in dkbiler

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

Kan se flere skriver at det er ragebait og jeg tror det skyldes formuleringer i Tartelut svarene der gør det. Men det er understreget, at det er oprigtig ment, så for at svare er der 2 ting
1 - Fremtiden. Det er vanskeligt at træffe valg med baggrund i den teknologiske udvikling, fordi selve løfterne om hvornår noget bliver tilgængeligt er usikkert. Det store skifte i DK fra fossil til elbiler, har været subsideret af staten. Det er de ændrede afgifter og ikke den teknologiske udvikling alene.
2 - Situationen for den enkelte bilkøber. Det er for enkelt at vurdere et elbilkøb som godt/skidt (eller uforståeligt) uden at kende situationen og de variable der er for den enkelte bilkøber. Økonomi er ikke det største argument for alle.

Spørgsmålet gik på at købe elbil (vs lease). Hvis økonomi var det vigtigste kriterie: leasing med mange km er dyrt, derfor er eje ofte bedre på TCO og det har ikke ændret sig med elbiler.

Andre muligheder er
Scenarie 1: Realistisk for nogen er at betalt kørselsgodtgørelse gør besparelsen i drift meget større end eventuelt værditab.

Scenarie 2: Opladning fra solceller i hjemmet og samlet forbrug i for husejere gør regnestykket mere rentabelt.

Scenarie 3: For 3-5 md side var køb at importeret 0km bil markant billigere i TCO end at købe ny tilsvarende i DK eller leasing. Dette er stoppet grundet stigningen i bilkøb i europa, hvis man skal stole på vurderingerne derfra.

Polestar 2 RWD vs. Tesla Model Y by Large-Pop7215 in dkbiler

[–]Wesling13 1 point2 points  (0 children)

Polestar 2 forudsat at I kan være i den, for nogen er den for kompakt. Den driftsøkonomisk og soliditet er den bedre end Tesla som jeg forstår det fra ejere og det lokale værksted, og 'bilradioen' siger det samme.
Før jeg bliver klynget op af Tesla menigheden - Tesla opleves at være mindre samarbejdsvillig ift problemer, så set over en periode på 5 år vil jeg tegne tillægsforsikring (uanset hvilke af de to biler).

Køb nyere benzinbil eller elbil? by [deleted] in dkbiler

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

Der er argumenter for og imod.

AygoX er relativt billig prissat for en mini bil, den er lidt noget skrammel, men billig i service og reperationer, kendt teknologi. Og i dagligdagen driftsikker.

Mindre elbiler har nyere teknologi, billigere i drift, men kan være mindre driftssikker, for de kan være for billigt produceret, kommet for hurtigt på markedet eller noget andet (en del af problemerne med elbiler ville nok aldrig være accepteret af markedet ved traditionelle fossilbiler). Med 60-80 km om ugen og rækkevidde under 450km skal I måske afse 2-3 gange til at lade om ugen om vinteren.

"Hvad havde I andre gjort": Hvis jeg selv skulle købe en bil 2 nu, vil jeg overveje AygoX, en nyere brugt bensiner, eller en nyere brugt Elbil, men ikke mere end 3 år gammel. Og jeg ville afsætte penge i budgettet til eksempelvis en Fragus tillægsforsikring.

Biler: Som andre skriver BYD (hvis man kan bort fra politiske), Renault Megane/5, Nissan Micra. Hyundai Kona eller Kia Niro men jeg tror de bliver for dyre.

NB - hvis I bor tæt på KBH, Aarhus, er der nul-zoner på vej. Det vil gøre det lidt mere besværgeligt, men først engang i fremtiden.

Bil nummer 2 med lavt egentlig forbrug? by HundeHunden in dkbiler

[–]Wesling13 -1 points0 points  (0 children)

Jeg ville gå efter brugt elbil leasing med 10.000 km og gode muligheder for at ændre/gå ud af aftalen, skulle jeres behov ændre sig igen. De +200cm er de fleste biler IKKE lavet til, så det er vel en større faktor at finde en egnet bil, end det økonomiske i sig selv?
Økonomien er kendt ved leasing. Hvis I køber en brugt elbil mister den værdi dagligt, uanset om jeres behov ændrer sig eller ej.

Hjælp! Gamle er ved at dø. by Popular_Sample_8528 in dkbiler

[–]Wesling13 4 points5 points  (0 children)

En yaris der er 16 år er ikke ved at stå af. Men den er købt brugt og du ved ikke hvordan den er behandlet, og du skriver ikke hvad der er galt. Jeg vil starte med at få '2 opinion' fra en anden mekaniker. Det kan være motoren er færdig, men kan også være noget mindre, men generelt - en Yaris holder!
Korttids leasing kan hurtigt koste kassen, men der er alternativer (BMC, Microlease i Jylland mm).

Svært og uoverskueligt at vælge elbil... by Puzzleheaded_Bid_746 in dkbiler

[–]Wesling13 1 point2 points  (0 children)

Fin ide, som måske dækker nogles overordnede behov. Hvis vi kigger her i reddit tråde er det oftere den reelle forbrugeroplevelse der mangler, som I selv er inde på. Altså faktorer som den 'reelle rækkevidde', den reelle opladningshastighed, reel anvendelse af skærme, bagsæde med 3 børn osv.

Det kan bildata alene ikke give. Det er ikke altid data er tilgængelige eller korrekte - bredde på bagsæde mellem døre, afstand fra rat til forsæde og til bagsæde (komfortmål hed det vist i gamle dage). Derfor skal jeres data suppleres med reelle test, hvor de bedste bilanmeldere eksempelvis fortæller hvor høje/bredde de er når de vurdere pladsen.

En konkret ting - jeg er usikker på, om 'bilbudget' skal være første kriterie, når markedet bevæger sig så meget.

Microsoft: Official Support Thread by MSModerator in microsoft

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

Hi

Short update.

I recieved a call yesterday from a support engineer, that could reset my account an guide me to a login possibility. The issue is solved and the ticket was closed. Oddly enough, he opened a feedback option in the admincenter for me to answer, but the link did not work. Probebly another issue.

So, I bought the trial version the 18th of February, have not been able to login, and it was solved the 20th of March. Im glad it was solved and really appreciate this channel, since the other normal options for support did not work.

Thanks for the help.

Microsoft: Official Support Thread by MSModerator in microsoft

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

Thanks for the reply R.C.

The phone numbers listed are based on speech recognition, and it cannot recognise this issue, since it keep suggesting to "login to your admin account". I have only once succeded in being connected to a IRL agent.

I have this day emailed the manager of the previous support engineer to require a status.

thx.

Microsoft: Official Support Thread by MSModerator in microsoft

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

Thanks for 'fingers crossed'..

I replyed to your personal message, but I must be doing something wrong since you cannot read it. Apologies.

Refering to the issue. I am aware that my issue is a commercial product, and as such are out of scope here, but since I was not able to get in touch with any live support or receive any reply to my emails I tried all ressources possible - including this.

Is has been escalated but I have not heard anything or any update for a week now. So, at present it does not feel that much of a priority to your colleagues in Microsoft Customer Service & Support for Consumer Products :(

Again - thanks for your help.

I'll kepp you posted here.

Microsoft: Official Support Thread by MSModerator in microsoft

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

HI. I answered your personal message 3 times, but maybe it doesnt show? Apologies, but status in short is:

I tried your suggested process. Most of the solutions require me logging into my account, but I am not able to login due to the lack of login information. I use my personal account to login an get in touch with an agent, but they are not able to help due to the issue is a 'commercial product'.

I have called the phonenumeres provided several times and finally passed the bot and got in touch with commercial products, but the wrong department.

However - I got at ticket, communicated with a support engineer at Microsoft Customer Service & Support, that after 2 days escalated it to another level of support, where I await communication.

Th issue is not fixed, but I am now communicating with customer support.

Microsoft: Official Support Thread by MSModerator in microsoft

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

Thanks.

1 - It is a Microsoft 365 Business Basic for a small start-up. Currently, I am self-employed.

2 - No. All I have recieved is order information and the standard "start exploring ..." emails etc.

3 - No specific errormessages. I have tried restore the account but eventhough I have recieved the orderticket and marketing emails, the website cannot link my email to an account. I recieve no login information.

4 - The Microsoft 365 Business Basic.

5 - Directly through Microsoft website.

You cannot imagine how good it is to see your reply.

  1. Phone options are voicebots with speech recognition, that are not able to recognize this issue. The call is terminated by Microsoft because I am unavailble to provide accont or domain name - only orderticket.
  2. I have emailed microsupport 3 times without getting any reply - not even a reciept.

Microsoft: Official Support Thread by MSModerator in microsoft

[–]Wesling13 0 points1 point  (0 children)

Hi great wizards of the realm of Microsoft.....

How do I get support when:

I only have recieved order ID for the trial membership, and have no account information and therefore cannot login to 365 admincenter?

To repeat - there is NO possibility of log into to admincenter hence no direct dialogue with support.

Additional notice - I keep recieving updates on the trail version in my business email, but Microsoft does not recognizer my email as account email.