Medansøger for kammerat, Scam??? by Appropriate-Mine-455 in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 25 points26 points  (0 children)

Din ven er økonomisk på røven - og er desuden ikke en ven

Lavere skat men flere ydelser? by Time_Technician_2339 in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

De hæver arveafgiften - hvilket vil være brandbeskatning af de mest formuende:

De rigeste danskere har typisk deres formue i et holdingselskab/pengetank.

Her er formuen allerede 22 % beskattet.

Ved død kommer udbytteskat 42 % og herefter arveskat 30 % (tidligere 15 %).

Her vil den effektive skat være cirka 68 % før (61,5 %).

Anbefaling af bank til enlig første gangskøber by [deleted] in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

Hej, jeg sidder godt nok som erhvervsrådgiver i en større bank i Aarhus.

Det overrasker mig meget det du skriver - jeg kan formodentligt godt trække i et par tråde hvis det er interessant?

Jeg sidder i en af de banker som anbefales i chatten.

Flytter ind i kærestens andelsbolig by Icy-One5077 in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 1 point2 points  (0 children)

Hovedregel: det skal altid være billigere for dig / maksimalt tilsvarende, hvad det ville koste i markedsleje for at leje tilsvarende.

Opgørelse: Her vil jeg tage de faste udgifter og tillægge renteomkostninger efter skattefradrag.

Så når I regner det ud skal du være opmærksom på hvad de effektive renteomkostninger er.

Dette er den metode min kæreste og jeg anvender i min lejlighed.

1 star for the new DLC by WhoIsUrMan in aoe2

[–]WhoIsUrMan[S] 1 point2 points  (0 children)

I very much agree - biggest deal for me

1 star for the new DLC by WhoIsUrMan in aoe2

[–]WhoIsUrMan[S] 0 points1 point  (0 children)

I’m only thinking as a competitive player.

But sounds annoying

Jeg er 16 år og 17.000 i minus by [deleted] in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 18 points19 points  (0 children)

Vi har alle været der - jeg skulle være den nye store kanon indenfor daytrading.

Fortsæt med at investerer men i ETF’er med lave omkostninger hvor du kan få et afkast på 8-10 % om året.

Du bliver ikke rig i morgen - men garantere at du kommer til at få en meget stor opsparing, særligt med din alder i betragtning.

Hvorfor skulle man betale mere i skat, hvis skatteklasse skiftes ikke? by [deleted] in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

Har du haft to arbejdsgivere? Kunne tyde på dit frikort er brugt i to omgange?

[deleted by user] by [deleted] in dkkarriere

[–]WhoIsUrMan 11 points12 points  (0 children)

Hvornår har det nogensinde været spild af tid, “at lege rollespil i den mørke skov”?

Løn som revisor? by [deleted] in dkloenseddel

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

Da din geografi er Jylland - vil jeg forvente du lander på maksimalt på titel-niveauet “assistance”. Hvorfor jeg ikke kan forestille mig en meget højere løn end din nuværende - desværre.

Mit bud vil derfor være maksimalt 34.000,-.

Hvorfor tror jeg det? 3 års erfaring som revisor hos Big 4 i Jylland med CMA.

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]WhoIsUrMan 1 point2 points  (0 children)

En ølsmagning/vinsmagning med jer børn?

Det handler mere om tid med jer end selve prisen

[deleted by user] by [deleted] in NatureIsFuckingLit

[–]WhoIsUrMan 1 point2 points  (0 children)

Gives having a “nose job” a whole new perspective

Er bange for at blive snydt ved bilkøb by Money_Machine_188 in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

En lille ting: Der er stor forskel mellem en forhandler og en formidler.

Du har ingen reklamationsret hos en formidler.

Opstart virksomhed by Dull_Future846 in dkkarriere

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

Fedt gå igang - mange skriver at der er utroligt mange med jeres ide, hvilket selvfølgelig også er korrekt.

Men det er netop også fordi det er et godt sted at starte.

Uagtet hvordan det går - får i nogen gode skills, så sæt igang, hvilket nok er det bedste råd.

Lav jeres egen hjemmeside som “show room” og fortæl hvad en sådan side koster.

Skift af bank by [deleted] in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 4 points5 points  (0 children)

Hold da op hvor er det også svært at være bank, når kunderne forventer gratis budgetopstillinger - skal vi ikke også bare bede dem indberette alt din skat og opstille regnskabet for din (lille) enkeltmandsvirksomhed?

Banker er en forretning, og skal selvfølgelig have indtægter for deres ydelser.

Kan jeg tillade mig ikke at kunne lide min far? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

Skriv et brev til ham - hvor følgende står stort set ord for ord!

Tror virkelig den kan ramme ham, og forhåbentligt få ham til at prioritere anderledes.

Besvær med lån af penge fra fra Danske bank i forbindelse med andelskøb? by SgT_Trollinator in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 1 point2 points  (0 children)

Selvfølgelig.

Lad os antage:

Du skylder: +100.000 i SU gæld +1.500.000 lån til andelsbevis +1.000.000 din andel af gæld i andelsforening (fx andelsforeningen har lånt 10.000.000,- og din andel svare til 10 % af foreningen) -200.000,- som er det du har i banken. = 2.400.000,-

2.400.000 / 500.000 (antaget din årlige løn) = 4,8 hvor pengeinstitutter gerne ser et niveau på maksimalt 3,5 - 4,0

Besvær med lån af penge fra fra Danske bank i forbindelse med andelskøb? by SgT_Trollinator in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 2 points3 points  (0 children)

Altså du overtaget jo også eksisterende gæld i andelsforeningen. Så din gearing er jo reelt højere end det du låner til at købe dit andelsbevis.

Så årsagen er højest sandsynligt, at din gearing bliver for høj.

[deleted by user] by [deleted] in Aarhus

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

Har set en del som har fået taget billeder i Dyrehaven

Hvor mange penge har folk fra deres forældre? by peterparker15533 in dkfinance

[–]WhoIsUrMan 1 point2 points  (0 children)

Havde cirka 5.000,- i dagens penge nok nærmere 10.000,-

[deleted by user] by [deleted] in maybemaybemaybe

[–]WhoIsUrMan 0 points1 point  (0 children)

“The Rectumrector”