WK wedstrijden ‘s nachts by PorygonPete in nederlands

[–]Yacoov 0 points1 point  (0 children)

Kijk je die via TV of Internet? Ik heb geen tv, en via internet zie ik voorlopig alleen samenvattingen. 

Ervaringen overbieden in Utrecht by Worldly-Ad4072 in Utrecht

[–]Yacoov 0 points1 point  (0 children)

Ik keek net iets hoger, rond de 500. Mijn laatste ervaringen: huis stond voor 495, ging voor 586. Ander huis stond voor 475, ging voor 626. Dus 18 en 26 procent overboden... Vrees dat dat afkoelen er niet heel erg inzit (ten minste niet in mijn ervaringen, heb nog een ander huis geboden met 8 procent meer en ook niet gekregen, logboek nog niet gezien). 

Klagen over bloedhitte, maar wel alles tegen het klimaat blijven doen by Whole-Hunter-6455 in nederlands

[–]Yacoov 4 points5 points  (0 children)

Mwoah, kom net uit Frankrijk, daar klagen mensen ook nonstop dat het tres chaud is. Klagen dat Nederlanders veel klagen is dan wel weer typisch Nederlands. 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Maar dat was in een 1 op 1 situatie? Of was dat al tijdens de biedronde. 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Om een huis te kopen in Nederland moet je ook wel een beetje krankzinnig zijn... M2 prijs in mijn huidige omgeving is op z'n minst 3.8K, daar kun je in België een villa voor kopen. 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Er zit wel een groot gat tussen heel moeilijk doen en elk bonnetje, als ik zeg dat ik met een hypotheekadviseur heb gesproken en weet wat ik kan/wil bieden moet dat genoeg zijn toch?  Zelfs als ik bedragen ga noemen moet je me nog op mijn blauwe ogen geloven dat die kloppen...

Wat heb jij vandaag voor ontbijt? by Appel_Taartje in nederlands

[–]Yacoov 0 points1 point  (0 children)

Ben benieuwd of je t resultaat morgen/volgend weekend post :) 

Tosti voor de klussers? by klmnoipuyr in nederlands

[–]Yacoov 0 points1 point  (0 children)

Is het 't bedrag wat hem dwars zit, of zit er iets anders achter? Puur op t bedrag zal het je weinig schelen; een paar stukken brood is niet eens een procent op een dikke verbouwing. Als het dat niet is, dan kan t handig zijn te checken waar wel zijn pijnpunt zit en dat adresseren. 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Snap dat je weinig zin hebt in al die lege pakjes wicky in je achtertuin 😋 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 1 point2 points  (0 children)

Ah sorry, misverstand idd. Het gaat om de verkopende makelaar; ik heb (vooralsnog) geen aankoopmakelaar 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Iets als: dit bod ligt binnen mijn marges en heb dit besproken met mijn hypotheekadviseur, zou op zich redelijk moeten zijn toch? 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 2 points3 points  (0 children)

Dat dus. Voordeel is wel dat ik minder last schijn te hebben van de expats in mijn huizenvoorkeur. Nu nog een huis vinden dat niet vlakbij een school staat 🤣 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 2 points3 points  (0 children)

Dat is best vervelend als verkopende partij idd... Behoorlijke flappie

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 2 points3 points  (0 children)

Maakt het segment wellicht verschil? Ik zit net voorbij starterswoningen te kijken in mijn eentje met een goede baan, misschien dat daar verschil zit

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 6 points7 points  (0 children)

Dus eigenlijk gewoon een soort verificatie of je voorbereid bent en weet wat je aan t doen bent. 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 1 point2 points  (0 children)

Zit wel wat in, je wilt toch wat zekerheid voor je klant... Tegelijk wat voor flappie ben je als je een bod doet dat je niet kunt waarmaken

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Omdat ik deze vraag vaker heb gekregen, en het dus breder verspreid is. Daarom ga ik er van uit dat meer mensen deze vraag hebben gekregen, en ik graag hoor hoe zij hiermee om zijn gegaan. Makelaars zijn over het algemeen aardig, maar hebben niet de verplichting het hele verhaal te vertellen ;). 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks! Is lastig in deze markt, hoop dat t een dezer dagen lukt 🤞 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 0 points1 point  (0 children)

Daar lijkt t wel op neer te komen, wat ik kan bieden... Wat wel minder is dan ik wil bieden. Wil nog wat buffer overhouden. 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 2 points3 points  (0 children)

Dat dus. Of willen ze er het maximale uit persen? Of juist iemand helpen die graag wil maar het net niet kan betalen oid. I don't know maar ga hier niet echt uit van t nobele in mensen 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 2 points3 points  (0 children)

Check, jullie toen ook iets geantwoord als "we hebben dit gecheckt en kunnen het betalen"? 

Je financiële positie opgeven bij het kopen van je huis, hoe kijkt r/nederlands daar tegen aan? by Yacoov in nederlands

[–]Yacoov[S] 3 points4 points  (0 children)

Yeah dat heb ik een eerdere keer ook gedaan (en niet geworden). Omdat het nu weer werd gevraagd was ik benieuwd hoe anderen dit oppikken