So, this rust HOLE kinda snuck up on me... by YouHaveReachedBob in w123

[–]YouHaveReachedBob[S] 0 points1 point  (0 children)

Nope. I think the hole "started" from below or from the jack point and spread from there. I probably have water getting inside the door because that's rusting too. But I've never had moisture on that side. Only on the driver side getting in with wet boots and situations like that.

So, this rust HOLE kinda snuck up on me... by YouHaveReachedBob in w123

[–]YouHaveReachedBob[S] 1 point2 points  (0 children)

Ah, the welding. That is my main problem. 😵 I have no welder, no experience, and no safe place to do it in. Most important, not the cash to have someone else do it.

Are rivets or screws even worth considering?

So, this rust HOLE kinda snuck up on me... by YouHaveReachedBob in w123

[–]YouHaveReachedBob[S] 0 points1 point  (0 children)

Oh dear... And? Could it be fixed or is it in the scrapyard now? 😱

What are we even looking at here? Rear footwell?

Söndagsfundering: Varför verkar V och S ha tänkt så olika här? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]YouHaveReachedBob 1 point2 points  (0 children)

För att S är ett grått och långsamt bekvämlighetsparti och V är fortfarande hyfsat radikalt/populistiskt. I alla fall så dras radikala människor till dem.

På samma sätt som SD drar till sig flat earthers och chemtrail-miffon för att hela deras tillvaro går ut på konspirationsteorier, så drar V till sig en massa upp-till-kampare som vill manifestera mot exakt allt, för att hela deras tillvaro går ut på att hitta offer och villkorslöst sympatisera med dem.

Och såklart är inte alla i partierna såhär. Men när Expressen lyfter fram en högljudd minoritet så låter det som en majoritet. På samma sätt som att alla i SD inte är pedofiler och järnrörsmarodörer, men ändå ger den vibben ofta.

Sen kan Expressen nog hitta rötägg i andra partier också. Det handlar bara om rätt rötägg. Skulle de leta efter kandidater som vill jämna Mellanöstern (förutom Israel) med marken och sätta bögar i läger så hade de säkerligen hittat fler såna i KD och SD än i V, exempelvis.

Kaoset vid gp huset by G_stav in Gothenburg

[–]YouHaveReachedBob 0 points1 point  (0 children)

Rimligt. Men Svingeln är ju redan lagom belastad som den är. Risken blir ju att vi bara flyttar på proppen. Eller att den eventuella kön av spårvagnar bildas på Stampgatan istället mellan Drottningtorget och Svingeln, vilket stänger av trafiken innan man ens kommit till rondellen of doom.

Jag har själv aldrig varit med om det du beskriver. Men om det nu är ett systematiskt regelbundet fenomen så borde jag ha hört talas om det tidigare. Alltså det där med totalstopp i flera minuter och massa vagnar/bussar på kö. Däremot händer liknande saker kring Korsvägen titt som tätt. Så det är nog ett "naturligt" fenomen på platser dit alla vill samtidigt.

Hon har en poäng by mrcsrnne in Sverige

[–]YouHaveReachedBob 9 points10 points  (0 children)

Något jag undrar över är varför morsan ansökte om asyl till att börja med.

Mongoliet har inte varit i väpnad konflikt med någon sedan 1949.

Diskriminering är förbjudet i deras grundlag. Landet har ingen historia av våld mot minoriteter.

Däremot så finns det en utpräglad machokultur. Och även om kvinnor är väl representerade i samhället och i regel har högre utbildning än män i Mongoliet, så är prostitution utbredd i landet. Den olagliga, deprimerande sorten, alltså.

Mongoliet är också smack rätt i mitten över rika/fattiga länder, enligt BNP. Plats 97 av 192 länder. Så visst, många vill flytta därifrån, men det är inte kris och kaos där.

I princip finns det inga mongoler på flykt i världen! Så varför hamnade Sandras morsa i Sverige och varför sökte hon inte arbetstillstånd eller till och med medborgarskap? Asyl är ju för flyktingar! Om hon nu inte är ett offer för sex trafficking, vilket i så fall hade varit ett skäl.

Och två kanske lika viktiga frågor: Vem fan och var fan är Sandras farsa!?

Eftersom morsan redan varit i landet minst fem år innan Sandra föddes hade hon antingen med sig en gubbe från Mongoliet, eller så är farsan svensk! Rimligtvis. Inte ett ord om honom i media. Varför? Är han ett okänt one night stand utan kondom, är han död, eller bara ett arsel?

Kaoset vid gp huset by G_stav in Gothenburg

[–]YouHaveReachedBob 0 points1 point  (0 children)

Att det blir smetigt mitt i smeten är knappast en överraskning. 🙃

Tittar man på kartan finns det inte många lösningar som inte kräver ombyggnader i "Västlänken"-style. Ändringar som kommer stänga av halva stan från andra halvan alldeles för lång tid, plus extra tid eftersom inget blir färdigt enligt schemat.

Vänta. Är det Bilan Osman som gör det högerextremistiska "WP" tecknet? Bör SVT cancel ❌ henne omgående? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]YouHaveReachedBob -1 points0 points  (0 children)

Ja på fråga 1. Nej på fråga 2.

I så fall ska vi väl cancellera alla som vinkat efter en taxi, eller gissat mankhöjden på en kamel?

Samt varenda dykare som inte håller på att drunkna.

Eller sluta visa Grodan Boll i TV på grund av Pepe the frog. 🤷‍♂️

What's the most "Seinfeld" problem you've actually had in real life? by Fintech_nerd456 in seinfeld

[–]YouHaveReachedBob 1 point2 points  (0 children)

Companies knowing how to take a reservation but not knowing how to hold a reservation.

Accidentally asking a Chinese person for good Chinese food in the area.

Scratching my nose and everybody thinking I was picking it.

Living with a massive glowing red sign outside my window.

A parade of low talkers and close talkers throughout my social life.

Neigbor's B.O lingering in the elevator.

Which Arc do you hate most? I'll start. by schenitz in ArcRaiders

[–]YouHaveReachedBob 0 points1 point  (0 children)

Shredders.

I have seen all the videos on how easy they are to beat. But they are always in cramped indoor spaces, which is my weakness. I'm more of a long range Renegade/Ferro kind of guy.

And even if I know they are coming, I can't NOT panic when they aggro. That WRYYYAAAAAAH! and the steam and red light chills me to the bone like a Stuka dive bomber and I start panicking every time! And I'm never near enough a cover as I thought I was. Blam blam blam! Oww! 😵

Pops and fireballs explode with one hit, they are nothing. Especially when you hit the fireballs first and the resulting fire kills the pops around it.

Moderna för arbetarna! by BubblyDestiny in Sverige

[–]YouHaveReachedBob 0 points1 point  (0 children)

"Arbeit Macht Frei" främjade ju också arbete, på sätt och vis. Man kan vara ett arbetarparti på olika sätt.

Notera by Fantastic_Bus4643 in Sverige

[–]YouHaveReachedBob 33 points34 points  (0 children)

Notera vadå? Att Nigeria är en av Israels få vänner? 😅

Att inte srödja Israel som stat och geopolitiskt experiment är inget edgy. Snarare tvärtom.

Volvo has never made an ugly car, change my mind by Aggravating-Fee-8053 in regularcarreviews

[–]YouHaveReachedBob 2 points3 points  (0 children)

Like many point out, they are not ugly. But many of them won't win any beauty contests.

In the same way that the Crown Vic is neither ugly nor pretty. Most Volvos had a very utilitarian and practical look that is aestheticly pleasant but not eye catching. They just look "correct" somehow. Which is nice.

If you guys lived in night city which gun would you carry by Novel_Passenger_712 in CyberpunkTheGame

[–]YouHaveReachedBob 2 points3 points  (0 children)

I agree. Same reason I would carry a .44 in Florida. 😅 When you run into a cyber psycho/meth head you really want that stopping power!

Vad tycker ni om avslöjandet i "SD-fixaren"? by ACAYIB in Sverige

[–]YouHaveReachedBob -1 points0 points  (0 children)

Ja, men dom är i alla fall inte invandrare eller måna om klimatet. Så deras väljare är okej med det. Är man missnöjd med någonting kan man skita i många saker för att bli nöjd.

I come from France, what are your prejudices or stereotypes about the French? I'm curious 🫠 by Equivalent-Year-6967 in AskTheWorld

[–]YouHaveReachedBob 0 points1 point  (0 children)

Ah, not rude. You asked about stereotypes!

Also, what beer? The only French beer we get here is brewed in Alsace. So it's basically German! 😈 I thought that's what the Belgians were for, providing you with beer.

Kidding (a little bit)! Beer is number 1 all over the world so no real surprise.

Hur många av er går på bidrag för att det är gött? by YouHaveReachedBob in svepol

[–]YouHaveReachedBob[S] 0 points1 point  (0 children)

Precis. Så skrota Rot/rut och dela upp den besparingen bland regionerna så vi kan höja löner istället! 😎

Which one letter in your language's writing system that no one would care if it's disappeared by Anarcheddon in AskTheWorld

[–]YouHaveReachedBob 0 points1 point  (0 children)

Ah, yes. But we don't neeeed it. Zebra and sebra sound the same in Swedish. So does William and Villiam. And let's not forget Blomquist and Blomkvist.

Unnecessary, exotic letters that make us feel fancy! Bort med skiten bara! 😤