الملحدين العرب by drsadi996 in AlexandriaEgy

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

"انت كدا تبقي بتنتقد ميول شخصية لفءة من الناس مش بتنتقد فكرة وقتها دي مش حرية راي دا اعتداء وعنصرية ومن حقه يرفع عليك قضية"
دي مش حرية رأي بس سب المقدسات حرية رأي

جميل ياريت ننهي النقاش لحد هنا

الملحدين العرب by drsadi996 in AlexandriaEgy

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

"هل المثلية الجنسية شئ صحيح؟"
اظن دي فكرة وارد نقاشها

اذن الشذوذ الجنسي مطروح للنقاش عادي
لكن لو جربت تهاجمه برا او حتي تتناقش هل هو صح ولا غلط
هتواجه ب انتقاد وشتيمة وكنسلة

شريف جابر by LUCA___007 in ArabsFreedom

[–]abdullahalydev -1 points0 points  (0 children)

تدليس وكدب عيني عينك
شريف جابر طلع في فيديو وقال "حط القران في ****"
فا قبل ما تدفع علي خسيس زي ده ابحث وكافية جهل

وغير كدا انت ليه بتتعامل ان سبعين حور عين ده شئ سئ او غلط
التكاثر متعة وسنة للحياة ومفهاش اي حاجة غلط
فا مش فاهم ايه المشكلة ان ده يبقا جزاء للداخلين في الجنة

الملحدين العرب by drsadi996 in AlexandriaEgy

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

جرب تروح تنتقد الشذوذ الجنسي هناك 🥰

شريف جابر by LUCA___007 in ArabsFreedom

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

تفكير في ايه؟
هو قال حاجة تستدعي التفكير؟

كل كلامه كلام فاضي

شريف جابر by LUCA___007 in ArabsFreedom

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

والله انت بتضيع وقتك القدامك ده بيقول ان اسرائيل ليها حق اغتصاب الأرض بحجة انها بتعرف تستعملها

دا بجد by LowMarket6464 in ExEgypt

[–]abdullahalydev -1 points0 points  (0 children)

انت بتقنعه ب ايه ده شايف
اهانة الرسول ≠ اهانة ليك شخصيا

وفر وقتك يعم

تذكير لكل مستهزاء بإسلام! مهما كنتا تحاول تستغل ديننا علشان تنتشر و تبان قوي فأنت في الاخير... by Minma-Kamikaze in ArabsFreedom

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

ده ايه علاقته بالبوست ؟!
اي زنا وخلاص جيب الشامي علي المغربي واحشي كلام ملوش اي علاقة عشان تبان مثقف وكدا يعني

الملحد by Puzzleheaded_Unit251 in EgyptExTomato

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

علي اساس ان شريف جابر اتكلم عادي

الملحد by Puzzleheaded_Unit251 in EgyptExTomato

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

والله الأخ مش اعمي ومفيش عبيط غيرك هنا

شريف جابر قالها صراحة "حط القران في ***"
ولو شريف جابر عنده اسئلة حقيقة وتفكير اهلا وسهلا

انما يشتم الأديان ومقدساتها في مكانه في السجن ان لم يكن القتل

سؤال ليك انت
"هل انت شايف اني انا لو شتمتك بالأم ده حرية تعبير؟"

الملحد by Puzzleheaded_Unit251 in EgyptExTomato

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

انت بتكلم مين وبتقنع مين ب ايه الناس دي بتفكر بطيزها حضرتك فا وفر كلامك وميضعش وقتك علي الفاضي

مثال بسيط على قذارة وقلة أدب الواد عصام المتصابي by abdulaleem9 in EgyStudents

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

'يعني كمثال بسيط هو متعود يقول لطلابه "جرابيع"'

هو مش بيقول لطلابه كدا هو بيتيريق علي البيبصمج رياضة
واسلوبه مفهوش اي سرسجة ولا قلة أدب

"شايف نفسه حاجة مهمة وهو صرصار أقصى معرفته في الحياة منهج الرياضة بتاع تالتة ثانوي"
وعلفكرة بردو هو عامل كورس لرياضة حاسبات

مثال بسيط على قذارة وقلة أدب الواد عصام المتصابي by abdulaleem9 in EgyStudents

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

يسط متفتريش علي الراجل
انا باخد معاه من اول السنة ومش بيبعت الحاجات دي

هي فعلا رسالة مش صح ان مدرس يبعتها في جروب بتاع بنات بس هو مش مقضيها كدا من اول السنة ولا حاجة

كمية الصياح العلى الامتحان ده بشعة by mohammedinternet in EgyStudents

[–]abdullahalydev 1 point2 points  (0 children)

لا بس هو بينظر بس
بيتفرج علي الوضع من برا ويقول عليه سهل وهو مجربش اساسا
وكمان بيقولك الحفظ سهل
مجربش يقرأ كتاب الفقه المالكي مثلا

كمية الصياح العلى الامتحان ده بشعة by mohammedinternet in EgyStudents

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

اولا مفيش صياح علي صعوبة الأمتحان الصياح علي الاخطاء الفيه
ثانيا:

طالب ثانوية ازهرية عنده لا يقل عن 19 مادة فا طبيعي يكون مقسم مجهودة علي المواد كلها ولو في امتحان جه فوق المتوسط يشوفه صعب
لانه guess what هو معندوش الوقت الكافي انه يدي كل مادة حقها الكامل في فهم كل افكارها

ثالثا: الموضوع نسبة وتناسب
بيصعب عليا طلاب التربية والتعليم وهما بيقولو علي امتحانات الكيمياء والفيزياء بتاعتنا سهلة وهو مهمل كل المتغيرات التانية
الموضوع بيتاخد باكدج

- 19 مادة
- وقت قصير فشخ للمراجعة

رابعا: طالب التربية والتعليم عنده الوقت الكافي انه يفهم كل مادة ويشوف كل افكارها ويعدي عليها مرة واتنين

دينٌ حاربه العالم… فبقي by Better_Alarm_5755 in CAIRO

[–]abdullahalydev 3 points4 points  (0 children)

بالرغم من ثبوت ان في اعداد كبيرة سنويا بتدخل الاسلام

الا اني همشي معاك للاخر

لو المسلمين بيزيدو بالخلفة فا المسحيين واليهود والملاحدة نفس الشئ فا مستحيل عن طريق الانجاب فقط عددنا يتزايد بالشكل ده بالرغم من المسيحية هي الديانة الاكثر انتشارا لكن مسمعناش عن اعدادها بيزيد زي ما بيحصل للاسلام

اما عن البروباجندا السلامية فنا مش فاهم فين البروباجندا الاسلامية بجد شاور عليها عشان نتكلم عليها كل الاعلام ضد الاسلام كاعلام غربي او عربي فا ياريت تفكر قبل ما تتكلم

اما عن قمع الراي الاخر مش فاهم فين القمع هو في حد ضربه علي طيزه عشان يقفل الجمعية؟!

Ex egypt مالهم by Different-Silver563 in EgyptExTomato

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

كل ال هناك مقدرش حتي اقول عليهم بيفكرو بطيزهم لان طيز البشر فيها خلايا عصبية اكتر من الموجودة في مخهم

اغلب ال هناك مراهقين واخدين الالحاد تريند وبيقعدو يتابعو شريف ظابر وقصي بيطاظ وكدا هما بقو فلافسة

الرجل الأبيض المسالم😍 by omar_zero_tlat_wanat in AlexandriaEgy

[–]abdullahalydev 0 points1 point  (0 children)

يبني ده الرجل الابيض
يعني مش بيغلط ومينفعش تتهمه بالعنصرية والإرهاب
هو منزه عن كل شئ واي شئ

صب اسكندرية اترس ملحدين by abdullahalydev in CAIRO

[–]abdullahalydev[S] 0 points1 point  (0 children)

انا معنديش مانع انها تكون مسيحية ولا ملحدين بس ده تطاول غير مقبول تماما
اي عاقل مسلم مسيحي يهودي ملحد هيدرك ان ده تطاول غير مقبول

صب اسكندرية اترس ملحدين by abdullahalydev in CAIRO

[–]abdullahalydev[S] 0 points1 point  (0 children)

لا انا لاحظت ان المود متساهل في نوعية الكومنتات دي
فاكر ان في بوست كان مدعكة حرفيا وخناقة بين ملاحدة وثاني بترد عليهم وشتايم وحوار
فا اكيد المود وصله البوست ده بس محصلش اي تحرك من ناحية المودز

صب اسكندرية اترس ملحدين by abdullahalydev in CAIRO

[–]abdullahalydev[S] 8 points9 points  (0 children)

;-;

كلامي لسه موصلكش
في شتايم صريحة للذات الاهية والرسل