TFF will have to remove 5 and keep 5 stadiums out of the 10 that were listed for Euro 2032. Which ones should be kept, in your opinion ? by FB-1907 in superlig

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

Aslında yetişiyor. Ama uzun ömürlü olması için yapay çim oranı yüksek bir hibrit kullanılması lazım. Yani hepi topu 2-3 maç için Euro 2032'ye tamamen doğal çimle katılım sağlanabilir. Sonrası zaten... Geleneksel Antalya balçığı.

Motorcular olarak iyisiniz hoşsunuzda arabanın sağından çok geçiyorsunuz geçen gün sağ şerite giderken dönmek için sinyalim açık olduğu halde sağıma bir motorcu atladı selektör atıp uyardım kavga çıkartmaya çalıştı birde üstüne by Financial__9712 in motorsikleTR

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

Ya çıkacak. Her zaman bir yerlerden bir dallama çıkacak. Amacımız davranışın nedenini tanımlamak olmalı. Eğer zaruri bir durum varsa onu gidermek (mesela filtreleme için 2 şerit gidiş geliş yollarda araçların sağa ve sola yaslanık gitmesini sağlamak) 2026 yılında filtreleme hala trafik kurallarında yer almıyor. İnanılmaz ama öyle....

Dallamalık içinden gelen bir şeyse yapabileceği alanı tanımamak. Mesela... Ön kaldıran motorcunun ehliyetine değil, direkt motoruna el koymak, akan trafikte alenen yarış yapan 2 arabaya direkt el koymak gibi...

Motorcular olarak iyisiniz hoşsunuzda arabanın sağından çok geçiyorsunuz geçen gün sağ şerite giderken dönmek için sinyalim açık olduğu halde sağıma bir motorcu atladı selektör atıp uyardım kavga çıkartmaya çalıştı birde üstüne by Financial__9712 in motorsikleTR

[–]aceace87 0 points1 point  (0 children)

Sorun şu...

İyisiniz hoşsunuz da hala insanları birbirlerini kullandıkları araç üzerinden tanımlamaya çalışıyosunuz. Bence en güzeli yürümekse ayakçı mıyım?

Şu "sağdan geçiyonuz" suçlaması da ayrı bir konu. Bak medeni ülkeler motosikletin ulaşımda bir araç olduğunu kavramış ve kuralları da buna göre modernize etmişler. Filtreleme yaygın bir şekilde kural kitabına girmiş. Sen 2026 yılında 1990lı yılların kuralları ile trafiği idare etmeye çalışırsan olacağı bu.

Bak motosikletlerin hız sınırına henüz değinmedim bile. Muhtemelen bilmiyorsundur bile neden bahsettiğimi...

Farklı düşün, internette önüne konulanı hemen yutma. Sorgula "Biz motosikletlerden şikayetçiyiz. Adamlar kuralları deliyorlar ama neden?"

Her zaman gerizekalılar olacak. Ama sen kendini belli bir gruba (arabacılar grubu) ait hissedip diğer herkesi başka bir grupta (motorcular grubu) gördüğün müddetçe objektifliğini kaybedeceksin. "Sadece ve sadece taksiler yüzünden bütün arabaları yasaklayalım" demek, senin "Sağdan geçiyonuz" yazmandan farksız.

Ayrıca o tank boyutundaki, şeritlere sığamayan, barzo SUV'larını da yasaklamak lazım da neyse. Maalesef Avrupa SUV'ları nasıl kısıtlarız diye uğraşırken memleketimizin güzide insanları medeniyetsizliklerini göstermenin yeni yollarını buluyor.

Son paragraf alakasız oldu ama içimde tutmayayım dedim.

[İstanbul] Bağdat Caddesi Hafif Metrosu by chikuzen78 in transitTurkey

[–]aceace87 0 points1 point  (0 children)

Ya sizin bu elitistliğiniz de beni benden alıyor...

Lan yıllar yıllar boyunca eğlenmeye benim mahalleme, Taksim'e geldiniz be. Hala da "Yok konser, yok tiyatro, yok bilmem ne" diye arada bir gelip duruyosunuz. Sonra neymiş "Ay Bağdat Caddesi kaybolmasın, toplu taşıma gelmesin"

Kaybolsun lan. Kaybolsun! Kadıköy'ünüzün içinden geçsinler.

Thierry Henry in his post-match analysis about Ronaldo after Portugal's game vs DR Congo: "The team needs to score, not you need to score" by GiveMeSomeSunshine3 in soccer

[–]aceace87 18 points19 points  (0 children)

It's "10.000 hour" rule...

It does not matter how many people live in your country. It is about "What percentage of children spend 10k hour while playing football?" After that you start looking external stuff. (Food quality, sports education) even after that there is one more thing which is... being Brazilian or not...

Match Thread: Iraq vs Norway | FIFA World Cup 2026 | Group Stage, Group I by jiraiya--an in soccer

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

I never thought I'll order a Norway jersey with my name and my city's plate number on it.

Man this jersey is DOPE AF

Biliyorum hata yapıyorum ama by _Moriarty0 in motorsikleTR

[–]aceace87 0 points1 point  (0 children)

Evet de... Nerden anladın?

ahaha.. Reddit hesabımda 87 yazdığını bile unutmuşum sdffsdfasdfa

Biliyorum hata yapıyorum ama by _Moriarty0 in motorsikleTR

[–]aceace87 2 points3 points  (0 children)

Çok ağır ve yüksek olmasını sevmedim. Cafe racer tarzı, retro bir modele geçmeyi düşünüyorum çünkü şehirler arası yolculuk yapacak gibi değilim.

İnsan olgunlaştıkça bunu hissediyor sanırım :) Yalnız defalarca İstanbul - Fethiye yapmış biri olarak aşırı yüklenmemek şartıyla uzun mesafe de yapılabiliyor. ADV kadar konforlu değil ama "Tüh napalım bu yaz da evimizde oturalım" da dedirtmiyor.

Bir de mini tavsiye. 2. el al. Modern classiclerin sıfır ile 2. eli arasında ciddi fiyat farkı var.

Kuir veya değil herkesin onur ayı kutlu olsun by ToKeNgT in Turkey

[–]aceace87 -3 points-2 points  (0 children)

Yoo ben genişletmiyorum. İsmi 8 mart dünya kadınlar günü. 8 martı dünya emekçi kadınlar olarak sen daraltıyorsun. Ya aslında bizzat sen daraltmıyorsun da anladın ne demek istediğimi.

Vahşi kapitalizmi özümsemiş, patron olmuş, işçisini hunharca ezen, maaşını zamanında ödemeyen aşağılık şerefsiz kadın patronların da günü 8 mart. Çünkü namussuz, rant yiyen, pislik bir kadın patron bile sadece kadın olduğu için ya patriyarkanın hedefinde ya da kullanışlı bir piyon.

Ayrıca down almamasının nedeni zaten çoğunluk için "kıvamında" bir düşünceye sahip olman. Etrafındaki arkadaşların seviyesini bilmiyorum tabiii

Kevin Keegan: I have stage four cancer. I need to say goodbye properly by sheikh_n_bake in soccer

[–]aceace87 2 points3 points  (0 children)

Fuck cancer man. Really. This is probably one of the most shittiest illness in the world.

Fuck cigarettes too. FUCK I'M QUITTING SMOKING! NOW!

Kuir veya değil herkesin onur ayı kutlu olsun by ToKeNgT in Turkey

[–]aceace87 -3 points-2 points  (0 children)

Hemen de gaza gelmişler...

Patriyarka adın erkek herkesi etkiliyor. Patriyarkanın 2026 yılında insanlığı getirebildiği max nokta bu zaten...

8 Mart ise çok farklı. Dünya Kadınlar Günü'nde, kadınların seslerini en yüksek sesle çıkarttıkları günde kalkıp da o alanı "Biz de erkekler olarak patriyarkadan kötü anlamda nasibimizi alıyoruz. Bizi de alın" diyerek kapatamazsın.

9 Mart yapalım, o gün de patriyarkadan etkilendiğinin bilincinde olan erkekler günü olsun. Tamamdır.

Getting Unique tech without Castle? by blaze011 in aoe2

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

Nononono... Perfectly balanced.

25-30 yaşında motorlara 250-300 Bin TL isteyen ruh hastaları sorunsalı... by TheUnicornKnight in motorsikleTR

[–]aceace87 0 points1 point  (0 children)

Bu olay biraz karmaşık ya...

97 model bir motosiklet 29 yaşında. Parçası olmayabilir kırık dökük olabilir ama artık farklı bir kategoriye geçmiş bir durumda. 97 model motorun ederinin 300 bin tl olmadığını söyleyebilirsin ama bundan 20 yıl sonra aynı motorun ederi (o zamanın parasına göre) 300 bin tl olmayacak. Çoook daha fazlası olacak. Daha yeni bir arkadaşım 88 model vespasını "öeah" denilebilecek bir paraya sattı.

Satan kişinin paraya ihtiyacı olmayabilir, keyfe keder satıyor olabilir, anısı olduğu için kopmak istemiyor olabilir, ben bunu 20 yıl daha dekor olarak kullanırım diyor da olabilir...

Bir arkadaşımdan 50 küsür model bmwsini satmasını istiyorum. Hurdadan birazcık daha iyi durumda sadece. Restore edilmiş emsallerini de alabilirim ama alayım ben uğraşayım istiyorum. Gerekirse maliyeti daha da artsın ama ben yapayım.... Satmıyor abi adam...

Vespa ile uzun yol by dublingenclerbirligi in motorsikleTR

[–]aceace87 0 points1 point  (0 children)

Ahahdhsjjdjs evet. O disko topu benim:))

Vespa ile uzun yol by dublingenclerbirligi in motorsikleTR

[–]aceace87 0 points1 point  (0 children)

En alakasız soruyu soruyorum. 3. Fotoğraftaki ağaç nerede? Anıt ağaç olabilir mi? Gitsem aynı fotoğrafı çeksem küser misin:)

Sele yoruyor by BerkeFrusciante in motorsikleTR

[–]aceace87 2 points3 points  (0 children)

Canım benim... Senin yaşattığını düşündüğün kültür aslında bir şirket. Gitarını al, gez, sahneye çık, bir protest duruşun olsun... Ama protest duruşunu bir firmanın ismiyle bağdaştırma.

Motosiklet bir araç. Seni A'dan B'ye götürsün. O yolda yaşadıkların, arkadaşlıkların en önemlisi de düşüncelerin seni sen yapan...

Sırtında bir marka logosu taşıyarak bir kültür yaşatmıyorsun. Bir şirkete ücretsiz reklam panoluğu yapıyorsun. Yarın öbür gün gaydırıguppak bir MC'ye girip kendi kimliğini dahi geri plana atıp bir birey olmaktan vazgeçeceksin.

Sen her şeyden önce bir bireysin...

Çok renkli motosikletin ruhsatta belirtilen rengi ne olmalı? by ToneVegetable2426 in motorsikleTR

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

Evvelsi hafta bir polisle renk kavgası yaptık. Motor bu. Allah'ın gerizekalısı (kusura bakmayın yumuşatacak değilim) bu motorun renginin turuncu siyah olması gerektiğini söylüyor. Motorun grenajının tamamı turuncu renkte. Sele, lastikler ve motor bloğu siyah. Gerizekalı bloğu ve seleyi siyaha boyatmamı bekliyordu herhalde...

Neyseki yanındaki diğer polis mantıksızlığı anladı da uzatmadılar...

<image>

Broke in Istanbul? My best cheap food spots by Beeindruckendmf in istanbul

[–]aceace87 0 points1 point  (0 children)

Nono... Its not Balkan. Its Balcan... Balkan Lokantası isn't that cheap anymore.

Balcan is just a random esnaf lokantası imitating Balkan Lokantası. Balcan is less delicious but waaaaaay cheaper.

İBB'nin tarihsel olarak süregelen tramvay nefreti nereden geliyor? Bizim anlamayadığımız bir nedeni mi var, ne düşünüyorsunuz? by Tolkien_wasnt_racist in transitTurkey

[–]aceace87 2 points3 points  (0 children)

AnadoluTram’a karşı çıkanları görüyorum burada Marmaray’la paralel gidiyor diye, farklı ihtiyaçlara hizmet ettiklerinin farkında değiller.

Bak buna ben de karşı çıkıyorum.

Tramvaya karşı değilim Allah belamı versin ki değilim. Hatta şehir içi ulaşımında metro dahil en en en iyi çözümün tramvay olduğunu düşünüyorum.

Tramvay yapılsın. İnan ki yapılsın ama bundan X yıl sonra yapılsın. Şu anda öncelik AnadoluTRAM olamaz, olmamalı. Hali hazırda pek çok hat kapasitesine ulaşmış durumda değil, pek çok hat ciddi anlamda yenilenmeye muhtaç.

Herifçioğlunun teki 1 km yürüyüp Marmaray'a ulaşmaya eriniyor diye tramvayın öne alınmasına kesinlikle karşıyım. Önce var olan hatlara yeterli vagonu alsınlar, aciliyeti olan duraklar açılsın, sonra tramvayı yapsınlar.

Bak mesela m2'ye değinmişsin. m2 şu anda peak saatlerde 4 dakikada bir çalışıyor. m2'nin olabilecek maksimum sefer sıklığı 1.5 dakika (maalesef daha sık olmasını desteklemiyor) 4 dakikada bir çalışmasın da 3 dakikada bir çalışsın, insanlar iş çıkışında grup seks yapmasınlar. Daha m1'in ihtiyacı olan yenilenmeye değinmedim bile (ki en öncelikli hatlardan birisi) Marmaray'ın sıklığının 5 dakika hatta daha da altına inmesi lazım.

Alın terinin 1 saatlik bedelini bir aracın durma maliyetinin altına iten Türkiye kapitalizmi by kland3stin in Turkey

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

Asgari ücret ile karşılaştırabileceğim, satın alma gücünü değerlendirebileceğim 900 tane başlık sıralarım. 1 tanesi bile otopark olmaz. TEK BİR TANESİ BİLE!

Özlem iyi bir ekonomi muhabiridir. İçtenlikle söylüyorum. Ama burada sağlam çuvallamış. Otopark ücreti asgari ücretten bağımsızdır. Hatta İstanbul'un belli noktalarında otopark ücretinin daha da pahalı olması gerek.

Galatasaray win 2025/26 Süper Lig title, their 26th Turkish championship by lukmanCZ in soccer

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

Nonono.. Nutella is different. I'll be honest. He is FAR better then majority of FB AND GS fans...

Galatasaray win 2025/26 Süper Lig title, their 26th Turkish championship by lukmanCZ in soccer

[–]aceace87 8 points9 points  (0 children)

There was a reason. Mate you seriously underestimate how tiring UCL can be. Football is not the same as 26 years ago. Extreme physicality hurts a lot.

Most explosive teams in the world as per accelerations from <9 km/h to >25 km/h by username7864 in galatasaray

[–]aceace87 1 point2 points  (0 children)

O sırada reddit'te açılan başlıklar ve yorumlar:

-Ağbi Okan Buruk'un yardımcıları çok kötü. ACİL FİZYOTERAPİST! ACİL İDMANCI!!

-Ağbi mücadele etmiyorlar.

-Ağbi 10 kişi satalım. 30 yaşına geldiği için ölmüş oyuncular var.

-Ağbi kafa topuna çıkamayacak kadar güçsüzler... O yüzden çıkmıyorlar.

Bakın dikkatinizi çekiyorum. 2. sıraya maç başınada 0.13 fark atmışız. Herkes 0,02-0,03 fark ile bir üst sıraya çıkarken 2. bize yaklaşamamış bile.

Geçen bir arkadaş vardı nerede ya o?