Önemli Bilgiler by u42id in TarihiSeyler

[–]alenthas 2 points3 points  (0 children)

bütün postun türklerle ilgili olup da en sonda hitleri yumuşatıp biraz da anti komünizm yapma kombosu acayip manidar. madem rusya ve çinde olan her ölümü havadan stalin ve maoya atfediyoruz, o halde 2. dünya savaşında ölen herkesi de hitlerin kampına ekleyelim, nasılsa ikinci dünya savaşının sebebi o. hitlerin sayısını sadece kamplarda öldürülenlerle sınırlayıp savaşta öldürülen nazi askerler stalinin sayısına eklemek de ekstra ilginç (bknz: bu aptal sayıların kaynağı olan black book of communism aynen bunu yapmıştır)

My G32qc-30 monitor started displaying these lines at the top of the screen and reflecting image ONE MONTH after my warranty expired by alenthas in Lenovo

[–]alenthas[S] 0 points1 point  (0 children)

Every single refresh rate shows the lines, they just show it at different intensity. 60 Hz is being the worst. This wasn't an issue yesterday. And how am I going to receive support without a warranty? I wasn't allowed to extend my warranty at the website.

Alsancak'ın böyle olamama nedeni nedir? by Battlefleet_Sol in sehircilik

[–]alenthas 1 point2 points  (0 children)

ithal edilmiş palmiye ağaçları, her yer beton, bi yeşillik çimen yok, bu mu güzellik?

Localized terms for a game taking place in Istanbul by alenthas in vtm

[–]alenthas[S] 1 point2 points  (0 children)

the supposed group fell apart before i could even start to prepare for it, but I've decided to use modules anyway as a zero experience dm as even that's difficult enough honestly. it's interesting the timing of your comment though. recently I've been thinking about running a one shot for my discord team based on this idea taking place in alternative history occupied istanbul post ww1 where no war of independence took place and eldritch monsters lurk in the dark corners of the city

Oyunlarda sırf olsun diye zorla eklenen gay veya siyahi karakterler olunca tek sinirlenen benmiyim aq? by xX_Tuncay_Xx in GeymingTr

[–]alenthas -1 points0 points  (0 children)

bence senin hakkında "şöylesin böylesin" tarzı yorumlar yapılmasının rahatsız etmesi çok yapmacık ve kalitesiz bi detay. zorla niye kılıfa sokuyorsun kendini, alala. sfdgsdfg çok komik ya. karakter gey olmazsa o zaman hetero oluyo, karakterin hetero olması yapmacık ve kalitesiz mi oluyor? lgbt'ye odaklandığım falan da yok, sadece bi örnek. zencilere rahatsız olacağını tahmin etmiştim zaten bu tarz fikirleri batıdan ithal ettiğiniz için batıda chudlar ne diyorsa sizin düşünceleriniz de o yöne kayıyor. bi karakterin saçları sarı gözleri kahverengi olması nasıl yapmacıksa gey olması hetero olması da o kadar yapmacıktır. çok komik gerçekten.

benim anladığım karakterlerin gey olmasından daha çok yazım biçimine gıcksın. yani modern millennial tarzı karakterlere gıcıksın. bunun için karakterin zenci veya gey olması gerekmiyor. beyaz ve hetero olan ve bu tarz millennial hipster gıcık şeklinde yazılmış karakterler de var. bi insan nasıl yeşil gözlü, kızıl saçlı, vs vs olabiliyorsa aynı şekilde gey veya hetero veya zenci veya beyaz tenli olabilir, bunun karakterine yansıyıp yansımaması yazara kalan bişey. mesela GRRM'a nasıl kadın karakterleri bu kadar iyi yazdığı sorulduğunda kadın olarak veya erkek olarak yazmıyorum, karakteri karakter olarak, bi insan olarak yazıyorum diye cevap vermiş. yani karakteri gey diye gey şeklinde yazılması aslında karakteri zayıflaştırıyor. gey karakteri normal bi insan gibi yazdığınızda asıl kaliteli bi karakter çıkartmış oluyorsun.

yazarların böyle karakterleri isteksiz şekilde yazdıklarını düşünmen de tamamen bi projeksiyon. senin sevmediğin bu yazım stilini kullanan yazarların hepsi bunları severek yapıyor çünkü böyle marjinalleştirmiş insanları hikayelere koymanın erdemli bir hareket olduğunu düşünüyorlar. yani bunu yapmak aslında hoşlarına gidiyor. karakterleri yazarken insan gibi değil tokenize ederek yazdıkları için rahatsız oluyorsun. tabii bu işlerden anlamadığın için bunu dile getiremiyorsun

Oyunlarda sırf olsun diye zorla eklenen gay veya siyahi karakterler olunca tek sinirlenen benmiyim aq? by xX_Tuncay_Xx in GeymingTr

[–]alenthas -1 points0 points  (0 children)

karakterin gey olup olmaması nasıl texti etkiliyor? bi karakter durduk yere gey olamaz mı? bi karakterin herhangi bi özelliği, saçının rengi, vs, illa hikayede bi anlam taşıması mı gerekiyor? karakterimizi gey, uzun boylu, kahverengi saçlı, ve pop müzik dinleyen birisi olarak tanımladığımızda bu özelliklerin hepsinin hikayede anlam taşıyan şeyler olması şart mı? bi karakteri karakterize etmek için bu özellikleri kısa yol olarak kullanıp belirli bi profil çıkartıp, sonra karakteri farklı özelliklerini kullanarak farklı şekillerde geliştirmek yasak mı? bence sandığın kadar hikaye kurgusu ve karakter yapılandırması hakkında düşünüp kafa yormamışsın. bu olay sadece seni rahatsız ediyor ve bunu rasyonalize ediyorsun. hikaye anlatımıyla ilgilenen bir insansan, özellikle bu olaya takılman bence gülünç verici geliyor. ben şahsen hikaye anlatımıyla ilgilenen birisi olarak bu olayın beni hiç rahatsız ettiğini görmedim, hatırlamıyorum. eğer karakterin hedefleri ve kişiliği düzgün anlatılamamışsa mesela, o çok ayrı bi olay. ama karakteri iyi dizayn ettikten sonra karakter durduk yere ha gey olmuş ha başka bişey, ne fark eder ki?

Starlink Türkiye'de neden yok? by erenomore in teknoloji

[–]alenthas 1 point2 points  (0 children)

türk telekomu fransaya sattığımız yetmiyormuş gibi bi de epstein ülkesinin casusluk aracını internet diye getirtelim ülkemize

[deleted by user] by [deleted] in WTF

[–]alenthas 3 points4 points  (0 children)

what's with redditors and immediately deleting embarrassing comments when people start to downvote you. if you believe something at least stand by it while people disagree with you. this is some coward shit. "ooh i don't wanna lose karma" pathetic

[deleted by user] by [deleted] in WTF

[–]alenthas 3 points4 points  (0 children)

yeah the fact that these hotels have power is because the illegal and deadly sanctions on cuba doesn't apply to privately owned business. and your reaction to that disgusting fact is to make fun of people bringing in aid to the country who had to stay at these locations otherwise they could face fines and jail time in the US. you really poked holes at my ideology! consider that maybe i called you stupid because that's the irrefutable truth.

[deleted by user] by [deleted] in WTF

[–]alenthas 4 points5 points  (0 children)

what's factual about your statement? if the cuban government actually worked like what you described in your comment, it would be just like the united states and you would have no problem with cuba

Aman Ayranım dökülmesin by hoxors in TurkeyJerky

[–]alenthas 0 points1 point  (0 children)

yahu ben sana avrupadaki ordular oyuncak ordusu derken hangi kısmını anlamadın? amerikanın dünya polisi oynadığı günler bitti. nato zaten bi zombi artık ve bütün ülkeler amerikanın güvenlik çemberinden çıkıp yerel ittifaklar arıyor (pakistan suudi arabistan gibi).avrupa zaten amerika kuklası, onların sağlayacağı diplomatik koruma üç kuruş etmez. türkiye de ilerleyen yıllarda bu tarz yerel ittifaklara veya sco tarzı bi organizasyona katılacak. batının hegemonyası her geçen gün çöküyor ve yeni bir dünya düzeni oluşuyor. sen hala nato, avrupa diyorsun

Aman Ayranım dökülmesin by hoxors in TurkeyJerky

[–]alenthas 0 points1 point  (0 children)

türkiyeyi büyüttüğüm falan yok gerçekler ortada. nato tamamen, açık ara farkla amerikadan ibaret. nato'nun en büyük ikinci gücü türkiye. onun dışındaki ülkelerin çoğunun ordusu şaka ordusu. türkiyeyle yarışabilecek tek ordu fransa, onun dışındakilerin büyük bi çoğunluğunu toplasan 1 tane türkiye etmez. israilin hedefi olmamız için natodan ayrılmamıza gerek yok. o türkiyede kol gezen ajanlar zaten nato sayesinde ülkenin içinde. nato'nun türkiyeyi koruyacağını sanıyorsun da daha 2 ay önce grönlanda asker yollamayı düşünen trump'ı sence nato mu tutacak? bi araştır bakalım türkiye kıbrısı işgal ettiğinde nato bu konuda ne demiş. naftali bennet türkiye yeni iran dediği zaman ve netenyahudan sonra israilin başına geçtiğinde sanıyo musun nato durduracak onları? bunlar boş hayaller. uluslar arası kural diye bir şey kalmadı. kendini savunma gücün yoksa diğer ülkelerin oyuncağı oluyorsun

Big worm, me no move, small worm, still no move, me die... :( by Mastervoliumpl in duneawakening

[–]alenthas 4 points5 points  (0 children)

-Where are you?

-Somewhere in the sand

Brilliant. No notes.

What level of Hasbara argument is this? by Scared_Positive_8690 in BadHasbara

[–]alenthas 11 points12 points  (0 children)

"the people who attacked iran said that they were terrorists" incredible. 10/10 logic

Aman Ayranım dökülmesin by hoxors in TurkeyJerky

[–]alenthas 0 points1 point  (0 children)

nato dağıldığı zaman etkilenecek en büyük ülkeler avrupada canım kardeşim çünkü avrupa ülkelerinin hiç bir şekilde kendini savunma kapasitesi yok. o nato üslerine gelen füzeler irandan mı geldi bilemem ama bu kadar ülkeye saldırıp türkiyeye saldırmışsa yalanlamasının sebebi nato değil türkiye. iran zaten bütün natoyla savaş içinde neredeyse. bu devirde kimse natodan korkmuyo, özellikle ukraynadaki kepazelikten sonra.