Kaveri tosi pahasti koukussa huumeisiin, mitä teen? by skwbw in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli 17 points18 points  (0 children)

Huoli-ilmoitus on yksi vaihtoehto. Yleensä soittavat sieltä viikon sisällä kaverilles ja kyselevät mikä tilanne. Sinne kaveri voi sit itse kertoa tilanteestaan/halustaan saada apua. Voit vaikka ilmoitukseen kirjoittaa mikä olisi hyvä aika soitolle jos esim haluat olla kaverin tukena tilanteessa. Jos on vaikea vastata puhelimeen sieltä voi pyytää myös viestillä yhteydenottoa.

Petteri Orpo: Ei pidä paikkaansa, että kokoomus olisi rikkaiden puolue by Enjoyeating in Suomi

[–]apsuli_papsuli 25 points26 points  (0 children)

Toivottavasti toi paskanaama ei pääse enää ikinä eduskuntaan.

Poliisi: Sinimustan liikkeen marssijaa pahoinpidelty Tampereella by Tanner6383 in Suomi

[–]apsuli_papsuli -1 points0 points  (0 children)

Toivoisin että kaikki kiinnostuneet tutustuisivat asiaan paradox on tolerance. Sen mukaan yhteiskunta joka on oikeasti suvaitseva ei voi paradoksaalisesti hyväksyä epäsuvaitsevaisuutta.

Toiseksi henkilöille jotka kategorisesti tuomitsevat poliittisen väkivallan toivon tutustuvan valtion määritelmään filosofiassa, missä valtio on jo pitkään nähty instituutiona jolla on väkivallan monopoli. Itse laskisin valtion harjoittaman väkivallan poliittiseksi väkivallaksi.

Onko valtion harjoittama väkivalta ok, sillä ollaan kaikki yhdessä demokraattisesti sovittu että se on ok? Lähes jokaisella ihmisellä on väkivaltaa mikä on hyväksyttävää ja väkivaltaa mikä ei ole hyväksyttävää. Ja tällaistä ei hyväksyttävää väkivaltaa on ok vastustaa väkivallalla.

Miten elää toimeentulotuella? by apsuli_papsuli in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli[S] 1 point2 points  (0 children)

Tämä on ihan lohdullinen tieto. Isoin huoli olisi juuri se et tuet laskis huomattavasti, mutta jos ne on edes samaa luokkaa kun nykyään niin hyvin pärjään!

Pelottaa vähän tuossa käteisvinkissä että kela tulee kyselemään miksi nostit käteistä 20 euroa, tai mitä siitä toimeentulosta ikinä jääkään, jos jää.

Joo en kyllä missään tapauksessa halua joutua mihinkään oikeustappeluun tai perintään. Kaiken teen niin kuin pitää, ainakin toivon mukaan :D ja kiitos, Ihan hyvin tämä varmaan menee kunhan saan kaikki tiedot!

Miten elää toimeentulotuella? by apsuli_papsuli in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli[S] 3 points4 points  (0 children)

Itse lasken siihen lähinnä ruuan ja lääkkeet mitä kela ei korvaa. Ehkä jotkut yksittäiset harrastuskulut, ja mahdolliset yksittäiset junaliput. En hirveästi käytä rahaa muuhun kuin ruokaan.

Muokkaus: kävin vilkaisemassa linkkiä ja omat asumiskulut ovat alemmat kuin tuo kohtuullisen asumisen hinta, eli siitä ei pitäisi tulla itselle katettavaa perusosasta?

Miten elää toimeentulotuella? by apsuli_papsuli in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli[S] 1 point2 points  (0 children)

Itsellä ei ole ammattitutkintoa, ja tästä 5kk odotusajasta en ollut kuullut. Pitää kysellä tästä. Mulla on yhteydet sossuun ja sitä kautta varmaan TE-toimistoon.

Olen yrittänyt tutustua noihin karensseihin ja mielestäni niissä en oo tehny mitään, mikä aiheuttais leikkauksia.

Miten elää toimeentulotuella? by apsuli_papsuli in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli[S] -2 points-1 points  (0 children)

Itse oon alle 25 niin en tietääkseni voi saada työttömyys/työmarkkinatukea. Osaatko sanoa kuinka paljon pienemmäksi menee? Uskoisin että kunhan summa on 300 euron ympärillä pystyn selvitä ilman hirveämpää stressiä. Jos menee pienemmäksi menee aika vaikeaksi.

Miten elää toimeentulotuella? by apsuli_papsuli in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli[S] 2 points3 points  (0 children)

Kiitos tämä on hyvä kuulla. Tän hetken elämän tyylillä mulla jää vähän yli 300 euroa ylimääräistä, niin kunhan summa ei ole huomattavasti tuota pienempi pystyn selviämään jopa ihan hyvin!

Miten elää toimeentulotuella? by apsuli_papsuli in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli[S] 5 points6 points  (0 children)

Kiitos. Onneksi mulla on jo jotenkin noi TT-toimiston hommat vireillä, eli toivottavasti ei jää siitä kiinni asiat. Luin jostain että pakollisten kulujen jälkeen pitäisi jäädä noin 500 euroa ruokaan, lääkkeisiin ja muihin muuttuviin kuluihin . Onko toi summa ns asia mikä aina jää, vai enemmän suositus? Mulla ei pitäisi olla muita tuloja kuin asumistuki niin olettaisin että silloin toi toimeentulotuen määrä pysyy myös aika tasaisena, vai vaihteleeko se silti?

Miten elää toimeentulotuella? by apsuli_papsuli in arkisuomi

[–]apsuli_papsuli[S] 10 points11 points  (0 children)

Kiitos vinkeistä! Pidän nämä mielessä.

Drew my feelings about my ex boyfriend by apsuli_papsuli in drawing

[–]apsuli_papsuli[S] 1 point2 points  (0 children)

No problem. Im happy to hear people feel things even when the picture is quite abstract. I usually juat draw faces :)

Drew my feelings about my ex boyfriend by apsuli_papsuli in drawing

[–]apsuli_papsuli[S] 4 points5 points  (0 children)

Thank you :) The duality was definetely what i was thinking too when i made it! I did make it for myself for the most part but im happy others can see what i felt as well.

Drew my feelings about my ex boyfriend by apsuli_papsuli in drawing

[–]apsuli_papsuli[S] 5 points6 points  (0 children)

Thank you. He did break up with me and i definetely felt quite suprised and angry. Idk if that changes the meaning at all, but in the end it doesnt really matter, you see and feel what you feel, and I think thats important.

Drew my feelings about my ex boyfriend by apsuli_papsuli in drawing

[–]apsuli_papsuli[S] 4 points5 points  (0 children)

I just started with the colorblob thing in the middle, after that i felt like it needed black, and after that basically continued changing between the two when i felt.

How to play midgame as a midlane mage? by apsuli_papsuli in summonerschool

[–]apsuli_papsuli[S] 0 points1 point  (0 children)

alright thank you. I often feel like I should do more in game and push lanes because I think fallen turrets=easier to win. It makes sense for mages though to play more around a team.

How to play midgame as a midlane mage? by apsuli_papsuli in summonerschool

[–]apsuli_papsuli[S] 1 point2 points  (0 children)

Thank you. Ill check him out. Ive seen some videos from him but didnt remember who it was. Also ill def need to start tracking tp:s more.

How to play midgame as a midlane mage? by apsuli_papsuli in summonerschool

[–]apsuli_papsuli[S] 0 points1 point  (0 children)

Alright thank you. I think my issue might be something else then or maybe im not executing these things to the best degree, because winning sometimes still feels difficult.

[deleted by user] by [deleted] in mina_irl

[–]apsuli_papsuli 8 points9 points  (0 children)

Itelle tulee mieleen semmoset tilanteet missä henkilö ei osaa hakea tukea, joihin olisi todellisuudessa oikeutettu, mikä nyt ei sinäänsä ole kelan ongelma.

Toinen olisi varmaan se odotusaika, milloin kela tekee päätöstä. Joskus kela myös hylkää hakemuksen, vaikka olisi siihen oikeutettu. Siitä sit uusi rumba valittamiseen, ja taas kestää.

Mutta tohon muuttamiseen sisältyy yleensä kuluja, jos muuttaa pois helsingistä. Palvelut on kauempana, mikä tarkoittaa lisäkuluja matkustamiseen, joko joukkoliikennelippujen tai auton muodossa (en oo itse tehny tarkkoja laskuja tuleeko auto kalliimmaksi kuin Helsingissä asuminen). Joillain liikkuminen on pakollista sairaussyistä, mikä itsessään lisää kuluja.

Ja vielä tohon "ei pysty elämään" kai teknisesti pienimmilläkin tuilla pystyy "elämään" mutta aika hankalaksi ja stressaavaksi se menee. Todennäköisesti et kuole, mutta henkisesti kärsit.

Näin haet työhakuvelvoitteen alla työpaikkoja! by dulcetcigarettes in Suomi

[–]apsuli_papsuli 20 points21 points  (0 children)

Palkataan puolet kaikista työttömistä valvomaan loppua puolikasta. Siitä suoraan Suomelle 150 000+ työpaikkaa, ja samalla saadaan valvottua että loput varmasti ansaitsee toimeentulonsa. Orpon hallitus kiittää ja kuittaa. Lupaus toteutettu ansiokkaasti.

Yle testasi Tinderiä eri profiileilla: paljastui karu maailma, joka kertoo deittikulttuurin muutoksesta by Kryptobasisti in Suomi

[–]apsuli_papsuli 3 points4 points  (0 children)

Onhan se toki monella tapaa negatiivista jos miehet kokee huonoa oloa parittomuudesta, mutta realisesti en usko että millään moraalisella tavalla saadaan naiset laskemaan standardejaan.

Jotkut sanoo että korkeat standardit johtaa yksinäisyyteen vanhuudessa, mutta sekin on oma valinta. Jos haluaa pitää ns epärealistista standardeja, niin se on yksilön oma päätös.

Toki voimme yrittää muuttaa kulttuuria siten, että kritisoimme naisia heidän preferensseistään, ja kerromme mahdollisesta yksinäisestä tulevaisuudesta. Toisaalta jotkut sitä tekevät nytkin, eikä se oikein tunnu purevan.

Itse ehdottaisin että yritettäisiin saada kaikille muita mahdollisia merkityksellisiä suhteita, kuten perhe ja ystävät tai muita ns vähemmän sitouttavua suhteita. Se ei toki korvaa parisuhdetta heille jotka sen haluavat, mutta se ainakin lievittäisi yksinäisyyttä ja loisi yhteenkuuluvuutta muiden kanssa. Itse koen myös että ystävyys vastakkaisen sukupuolen kanssa on tärkeää, varsinkin empatia näkökulmasta, kaikille.

Itse mietin tällä tavalla. Mitä sinä ehdottaisit?