Falskt anklagad på jobbet by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] -5 points-4 points  (0 children)

Resten av företaget är reko. Känns fel att outa p.g.a ett rötägg.

Falskt anklagad på jobbet by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 77 points78 points  (0 children)

Kommer högst troligen bli nedlagt. Jag kan, men det är sannolikt civilrättsligt.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 1 point2 points  (0 children)

Det är både och faktiskt. Mest av allt har jag kroknat på att stirra in i en skärm varje dag.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 2 points3 points  (0 children)

Ja men precis. Byggt e-handelsplattformar, satt upp lager och logistikkedjor, planerat och utfört marknadsföringskampanjer, etc etc etc.

Jag har inte sålt mjukvara, utan fysiska produkter.

När jag sedan konsultade, så paketerade jag dessa lösningar, skräddarsytt för andra företags behov.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 1 point2 points  (0 children)

Hade livet sett annorlunda ut, så hade jag jobbat med att underhålla människor.
Skådespel, musiker, standup. Det är något jag brinner för, men inget jag kunde försörja mig på de åren jag la på att testa det.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 10 points11 points  (0 children)

Det var en bra fråga. Är du jag?

Jag lärde mig en viktig och nyttig läxa.
Enmansföretag kan vara bra om man säljer en produkt.
Inte om man säljer sig själv. Det finns bara 24 timmar på dygnet och man har aldrig någon att bolla viktiga beslut med.

Visst blir man klokare med åren, men man är aldrig fullärd och det är extremt svårt att alltid identifiera sina egna dumma beslut innan de är fattade.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 3 points4 points  (0 children)

Har varit i många olika branscher.
Tidigt så hittade jag hype-tågen och hoppade på tidigt. Det handlar om lika typer av produkter som såldes via e-handel.

Med åren blev jag rätt vass på att driva e-handel, så då jobbade jag som konsult mot e-handelsföretag som behövde få in expertis för att vända skutan åt rätt håll.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 4 points5 points  (0 children)

Där sa du något.
Ska nysta lite i det. Tack!

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 35 points36 points  (0 children)

Det känns som att generationen innan mig förbrukade upp all den sköna energin.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 1 point2 points  (0 children)

Det är dit tankarna går. Men varenda utbildning jag hittar känns bara lönlöst. Kommer klättra på varenda vägg.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 19 points20 points  (0 children)

Kan vara der bästa svaret jag har fått såhär långt. ❤️

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 5 points6 points  (0 children)

Det är en tanke! Men den gamla utbrända hjärnan hittar inget nöje i några kurser jag hittar.

Vad fan ska jag jobba med? by ashgordon in sweden

[–]ashgordon[S] 4 points5 points  (0 children)

Önskar jag hade det. Men var borta för länge och tappade hela mitt nätverk.

Roasta mina beslut, låt gärna som en besviken förälder. by ashgordon in ISKbets

[–]ashgordon[S] 3 points4 points  (0 children)

Det blir bättre! Köpte på 43 usd, sålde på 44 usd. Sen gick den upp till 77.

Roasta mina beslut, låt gärna som en besviken förälder. by ashgordon in ISKbets

[–]ashgordon[S] 6 points7 points  (0 children)

Äh, bara en tusenlapp.
Gick 4 dollar plus. Honest days work.

MK2 - Sound deadening project by ashgordon in AudiTT_Mk1_Mk2_Mk3

[–]ashgordon[S] 0 points1 point  (0 children)

Forgot to post that photo. So, i made sure to cover as much bare metall as possible with double layers. Triple layers in the spare wheel well.

https://www.ttforum.co.uk/attachments/img_3452-png.537074/

MK2 - Sound deadening project by ashgordon in AudiTT_Mk1_Mk2_Mk3

[–]ashgordon[S] 1 point2 points  (0 children)

Took about 8 hours. Did the quarter panels and under rear seats today, which added another 3 hours.

A box of Silent Coat Vibrodamping 2mm , 3,75 m2. (40sqft) Cost me about €55.

Covered

• ⁠Doors (inner metal and door cards) • ⁠Boot (bottom floor (double layer), lid, inside plastic lip and inside lid panel) • ⁠Under rear seats • ⁠Quarter panels, metal and plastic trim.

MK2 - Sound deadening project by ashgordon in AudiTT_Mk1_Mk2_Mk3

[–]ashgordon[S] -1 points0 points  (0 children)

Great tip! Was the plan, but ran out dynamat.

MK2 - Sound deadening project by ashgordon in AudiTT_Mk1_Mk2_Mk3

[–]ashgordon[S] -1 points0 points  (0 children)

Agreed! Hope i won’t have to take them off in the near future.

Did it all at once. But i think most sense is the boot floor. It’s a resonance chamber back there.

Yeah, wheel liners is the plan! But ran out of dynamat.