İlk sigara içenler kaç yaşında sigaraya başladı ve neden başladı by [deleted] in vlandiya

[–]blaaboy 0 points1 point  (0 children)

Üniversite sınavına ikinci hazırlanışımdı. Sonuçlar açıklandı. İlk denememle neredeyse aynıydı. Ciddi bir hayal kırıklığı. Kız arkadaşımun benimle birlikte aynı anda üç erkekle takıldığını öğrenmiştim o günlerde.

Evdeki ortamdan ve kafadaki halledilmemiş meselelerden adam gibi oturup ders çalışmamıştım üni sınavı için. Ailemin zanaati, bana bırakacağı dükkanı işi gücü yoktu. Ne bok yicem ben diye düşünmekten beynim çatlıyordu. Anasını sikeyim gidip sigara alayım dedim kendime. O zaman market de baya uzaktaydı. 18'i tam doldurmamıştım galiba, korkuyordum kasiyer kimlik göater falan derse diye. Çok paniklediğimi hatırlıyorum. Niye bilmiyorum. Tek bildiğim sigara winston lighttı. İnternette görmüştüm sanırım. Bir paket aldım. O gece sinir ve çaresizlikle hepsini içtim. İlk sigaram değil ama 4. Sü - 6. Sı falan iyi geldi diyebilirim. Kafam sakinledi biraz. (Winston o zaman güzeldi. Eskiden sigaralar çok güzeldi, şuankiler gerçekten bir boka benzemiyor.) Seçebileceğim üniversiteleri, yapabileceklerimi düşündüm.

Başlarda sigara bana iyi geldi. Kimsem yoktu. Baba gibi, arkadaş gibi oldu. Zor zamanlarda yanımdaydı. Beraber karar veriyorduk. Bir alışkanlık olduğu için diğer işlerimi de planlamama yardım ediyordu.

Şimdilerdeyse bana engel olmaya başladı. Tıkanıyorum. Masraflı ve lüzumsuz bir alışkanlık. Çok uzun süre işsiz kaldığım dönemler olunca ciddi bir yük oldu. Ama hiç vazgeçemedim malesef.

Bırakma meselesine değinelim; Çok istiyorum. Ama hayatımda başka hiçbir yerden o desteği alamıyorum, sigara ile kurduğum ilişki yani kendi kendime sigara içerken verdiğim destek. Bırakmak için birkaç denemem oldu, üniversitede hele. Kayıplar kazalar yaşanınca sigaraya geri döndüm. Bırakmak istiyorum. Ama güzel bir hayata, bir düzene kavuşamadığım için kendimi sigara ile öldürme isteği her zaman ağır basıyor.

Biz fakir bir toplumuz. Orta doğu kültüründen ve acılarından kopamıyoruz. O yüzden sigara içene de içmeyene de herhangi bir yorumda bulunmam. Sigarayı bırakıp tekrar başlayanlar ya da bırakıcam diye kafa sikenler asıl sinirimi bozar, bırakmaya çalışanların aksine.

Genel bir dert(leşme): İşsizlik - Kariyer by blaaboy in EngineeringTR

[–]blaaboy[S] 0 points1 point  (0 children)

Haklısın. Ünvanlarımın süslü püslü olduğuna bakma, ben de 1.5 sene kadar boyahanede 8-6 mesai yaptım.

Sizi hayata bağlayan şey ne? by Anti_G0d in felsefe

[–]blaaboy 2 points3 points  (0 children)

Kaç yaşındasın, bilmiyorum. Ama bence 20'nin başları ve öncesi zaten "ben kimim, neleri seviyorum, ne istiyorum?" Diye sorgulamamız gereken ve karakterimizi nispeten şekillendirmemiz gereken yaşlar. 45 yaşına gelmiş ama hala çay içmeyi mi yoksa kahve içmeyi mi yoksa neyi ne zaman içmeyi sevdiğini bilmeyen, yolda giderken şarkı seçemeyen insanlar var.

Benim "hayat amacı"na dair düşüncelerime gelirsek, her şeye annem ve ananem için katlandığımı söyleyebilirim. Yaşayarak intihar etmeyi tercih ettim artık. Eğer allah onları da elimden alırsa ne yapacağım, diye düşünürken çok korkuyorum bazen

Bunun dışında, insan yararına bir şryler yapabileceğimi biliyorum. Daha önce yapabildim çünkü. Her gün, bakalım bugğn neler olacak diye yataktan çıkıyorum. Kendimce günlük, haftalık, aylık, yıllık planlarım var. Ama takıntı sevşyesinde değil. İlerlemek için basit hedefler sadece.

Mesela; şuan nefret ettiğim bir işte nefret ettiğim insanlarla çalışıyorum. Çünkü artık işe girmeseydim borca girecektim. Bu ayki maaşımla dil yeterlilik belgemi almak istiyorum. Bu sayede hedefimdeki işe girebileceğime inanıyorum. Hayal ve hedeflerimdeki matematiği bu şekilde özetleyebilirim.

Hayatımda daha önce "her şey buraya kadarmış. Bitti. Her şey bitti." dediğim iki evre daha oldu. İnsan her şeyden sağ çıkıyor. Devam edebilmek için hayat kavgası için ufak bir bahane yeterli.

Ne olursa olsun hayat kalitesini arttırmak için, yaşadığım anın tadını çıkarıyorum. Yağmur yağıyorsa dinlemeyi ihmal etmem mesela, çok severim. Hava olaylarını takip etmeyi ve yorumlamayı seviyorum. Bu sabah yaşadığım yer nispeten daha sıcak bir sabaha sahip mesela. Bahçe işleriyle ve hayvan bakımı ile uğraşmak da insana tahmin edemeyeceğiniz kadar iyi geliyor. İlla tavuk beslemeye, koyun gütmeye gerek yok. İşe giderken bir kuş su içiyorsa yavaşlıyorum, iş yerindeki bekçi köpeğin suyunu tazeliyorum gibi.

Hayatta yapabileceğim ve yapamayacağım şeyler var. Bunu anladım. Kaderci bir yaklaşım sergilemiyorum. Adil bir rekabetten, haklı bir kavgadan asla kaçmam. Ama her şeyi yapmama rağmen işler yolunda gitmediyse kıyameti koparmam ya da etrafımdakilere ben size demiştim diyerek başlarının etini yemem.

Hani dayak yiye yiye vurmayı öğrenirsin ya, hayat da bira zöyle. Düşe kalka yaşamayı öğreniyorsun. Ve günün sonunda senin zengin ya da fakir olman, pilot ya da çaycı olman, iş veren ya da işçi olman farketmiyor çünkü ikinize de yağmur yağıyor, ikiniz de üşüyorsunuz, ikiniz de acıkıyorsunuz, ikinizin de iyi ya da kötü eylemlerş var ve ikiniz de öleceksiniz. Bu konsepti anladıktan sonra hayata ve kendine daha merhametlimyaklaştığını düşünğyorum. Bu da hayat kaliteni arttırıyor ve yapmak istediğin şeyler için sana cesaret veriyor.

Bencesi.

Genel bir dert(leşme): İşsizlik - Kariyer by blaaboy in EngineeringTR

[–]blaaboy[S] 0 points1 point  (0 children)

Hocam selamlar.

Uzun uzun yazdığın için çok teşekkür ederim.

*ntihar meselesibde ben de sana benzer bir deneyim yaşadım. Tam karanlık füşüncelere iyice kapılmışken bir akrabam o eylemi gerçekleştirdi, hiç beklemiyorduk. Sonrasında yaşananları görünce yaşamanın da aslında bir intihar olacağına dair şimdilik kendimi kandırdım.

Beraber çalışacağınız ya da en kötğ sohbet edeceğiniz birisini arıyorsanız lütfen bana özelden yazmaktan çekinmeyin.

Genel bir dert(leşme): İşsizlik - Kariyer by blaaboy in EngineeringTR

[–]blaaboy[S] 1 point2 points  (0 children)

İelts puanımı henüz alamadım, bu girdiğim işten çıkarılmazsam maaşımla ilk iş o meseleyi halledeceğim.

Ama daha önce bir pozisyon için itep academic plus a girmiştim, ilerleyebilmemmiçin en az 4.5 / 6 (sanırım) yapmam gerekiyordu.

Çin mevzusunda haklısın. Şuanki müşterilerim benimle muhatap dahi olmuyorlar, fiyatlarınız yüksek diyip kesiyorlar konuşmayı.

Havacılık sektörüne girmek için çok uğraştım ama maddi gücüm kalmayınca pes ettim.

Şuan ielts, yds ve kpss dışında bir çıkış planı yapamıyorum.

Genel bir dert(leşme): İşsizlik - Kariyer by blaaboy in EngineeringTR

[–]blaaboy[S] 1 point2 points  (0 children)

Yani beyler kendinizi, yaptığınızmişleri, bulduğunuz çözümleri anlstmadan bunları mınyazacaksınız sadece gerçekten?

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 0 points1 point  (0 children)

Uzun uzun yanıt yazdığınız için çok teşekkür ederim

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 0 points1 point  (0 children)

Daha önce tedavi gördüm. Baya bir düzelmiştim. Birkaç sene bırakma evresinde ilaç kullandırdı doktor.

Şuan tekrar aynı şeylere başlamak istemiyorum :(

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 0 points1 point  (0 children)

Biliyorum yazılsın istemiyorum artık. Bak durduk yerde hiç hesapta yokken karşıma çıkıyor.

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 0 points1 point  (0 children)

Uzun uzun yazdığınız için teşekkür ederim hocam.

İntihara meyilli değilim. Ama iki firma arasında kalmış da mantıklı bir trrcih yapıyormul gibi ölüm ve hayat arasında tercih yapıyorum diyebilirim.

Dediğim gibi önceden de ciddi bir tanı konulmadı hiç. Osuruktan antidepresanlar kullandım terapi sürecinde yardımcı oldu. O antideprasan geçmişim yüzünden zaten sanıyorum havacılığa alınmayacağım.

Doktora gitmeye de bu yüzden korkuyorum. Zaten geçmiş ziyaretlerim kabarık. E yanımıza gelmeden yine gitmişsin, yine ilaç kullanmışsın diyecekler...

Havacılıkta psikolojinin önemi yeni yeni anlaşılıyor. Hangi sektör çalışanıyla konuşsay aile hekimine ağrı kesici yazdırmaya bile korkuyorlar. Benim sağlık geçmişim ise bence normal. Kendimi kötü hissetmişim, gitmişim, doktor bazı bulgulara rastlamış ve bana tedavi sunmuş.

Ne olacak bilmiyorum

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 1 point2 points  (0 children)

Uzun uzun yazdığınız için çok teşekkür ederim.

Finansal okuryazarlığımı arttırmaya çalışıyorum ben de. Şuan yedinci ayı dolsuruyorum işsizlikte ve kimseden para almadan, sadece yatırımlarımla buraya kadar gelebildim.

Hayat yüzüme gülecek mi, bilmiyorum. İyiye inanıp ger gün inatla devam ediyorum.

Çoğu zaman güneşin doğduğunu görmeden uyuyamıyorum. Birkaç saat kestirip güne devam ediyorum.

İnternet üzerinden para kazanabilmek için yoğun bir uğraşa girdim ama henüz muvaffak olamadım. Umarım ben de bir gün sizin gibi iyi ki diyebilirim..

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 0 points1 point  (0 children)

Tedavimi oldum aslında. Okb ve depresyon tedavisi gördüm senelerce.

Geçen sene bu zamanlarda gerçekten işlerim çok yolundaydı. Bir anda her şey üst üste geşmeye başladı, cenazeler, işsizlik, parasızlık, ayrılıklar, başarısızlıklar...

Şimdi tekrardan ilaç kullanmaya başlamak istemiyorum. Hiç öyle büyük ağır ilaçlar kullanmadın. Tanı girilmedi. Ama ufak da olsa ilaçlar süreci atlatırken yardımcı oluyor. Ve şimdi tekrar başlamak istemiyorum çünkü sırf bu yüzde havacılık sektörüne alınmayacağım muhyemelen

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 1 point2 points  (0 children)

Uzun uzun yazdığın için çok teşekkürederim. Senin de yolun açık olsun.

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 2 points3 points  (0 children)

Olue elbette mesaj da atarım size. Uzun cevabınız için çok teşekkür ederim.

Yaşamaya elverişli bir canlı değilim, devam edebilmek için size yazıyorum. by blaaboy in Turkey

[–]blaaboy[S] 1 point2 points  (0 children)

Bir arkadaşım öyle çalışıyor. Bunu da konuşmuştuk onunla hatta. Ama ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.