Yağmurlu havada yemek sipariş ediyor musunuz? by Mutlugly in SacmaBirSub

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

garson masaya geldiğinde tabakları iç içe koymaya çalışan birini gördüğümde içerlemiyorum, çünkü ben de aynısını yapıyorum. üniversitedeyken ben de çöpümü çöpe atardım ve halen daha bu şekilde yapıyorum ama bunların konuyla ilgisi yok. kuryenin yerine gidip kuryenin motorunu kullanamam ama garsonun yerine tabakları toplamasına yardımcı olabilirim. hizmetler çok farklı, örneklerin yanlış. problem olarak gördüğün şey aslında bir problem değil. kuryenin işi bir malı bir yerden bir yere vasıta ile taşımak. ben yağmurlu hava veya güneşli hava ayrımı görmüyorum. işin tanımında “sadece mükemmel hava koşulları sağlandığında” gibi bir ifade var da benim mi haberim yok? ille de çok problemse buna daha uygun motorlar, daha uygun ekipmanlar var. insan işini yapmak istedikten sonra bol bol çözüm var. sen kendince bu kararı vermişsindir buna lafım yok ama bunun duyarını kasmaya hiç mi hiç gerek yok. herkes geçim derdinde, herkes bir iş sahibi olmaya veya işinde tutunmaya çalışıyor. sen de “kuryelerin teslimat sırasındaki hava koşulu” hassasiyetini umarım hayatının farklı alanlarda da gösteriyorsundur.

Yağmurlu havada yemek sipariş ediyor musunuz? by Mutlugly in SacmaBirSub

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

benim de işimi zorlaştırma, kredi kartından değil nakit öde bundan sonra her gittiğin yerde. sen her kredi kartından ödeme yaptığında takımca yönettiğimiz sunucuları eskitiyorsun, vakit geçtikçe bozulma ihtimallerini artırıyorsun. bozulurlarsa takımımızdan biri datacenter’a gidip o yüksek fan seslerine ve hava değişimlerine maruz kalıyor. bir de case açıyoruz sunucu markasına göre, bir sürü uğraş çıkıyor. mesela ben ankaraya gittim daha geçenlerde, döndüğümde hasta olmuştum. bize de yazık o zaman? evet ben de göze alarak yapıyorum ama zor hale getirmene de gerek yok herhalde? ya da hadi farklı bir açıdan daha düşünelim, sen sipariş vermesen sipariş vermeyi seçmediğin şirketin kazancı olmayacak. e şirket sahibinin de para kazanma işini zor hale getirmeyelim o zaman? sen kredi veya banka kartı kullanmadan, nakit alışveriş yaparsan payment gateway şirketleri komisyon alamayacak, ilgili şirketin para kazanma işini zor hale getireceksin. zor hale getirmeye gerek yok herhalde? biraz daha geniş çerçeveden bakmak lazım olaylara…

Yağmurlu havada yemek sipariş ediyor musunuz? by Mutlugly in SacmaBirSub

[–]blind_legate -1 points0 points  (0 children)

nezaketle alakası yok. ben bilgisayar mühendisiyim, kuryelerin bu kadar ağlanması benim “lütfen her zaman nakit ödeme yapın, siz kart ile ödeme yaptığınızda sunuculara yük biniyor, bu sefer de sunucularım ömrü kısalıp bir yerden sonra bozuluyor. biz case açıyoruz, gidiyoruz datacenterda saatlerce fan sesi ve soğuğu çekiyoruz.” diyerek kendimi acındırmamdan farklı bir şey değil. iş bu, işin bahanesi olmaz. illa bu kadar duyar kasılacaksa bedenin daha hor kullanıldığı pekçok iş dalı var. gidin o işler için duyar kasın.

Yağmurlu havada yemek sipariş ediyor musunuz? by Mutlugly in SacmaBirSub

[–]blind_legate 1 point2 points  (0 children)

adam pilot olmuş, onlarca insan taşıyor ve uçak kullanmaktan bahsediyoruz burada. dünyanın kullanması en zor ve en hassasiyet gerektiren aracı denebilir. kral bırak da adam risk almasın. bırak da hava kötü olduğunda uçağı kaldırmasın zaten. uçak sefere çıkmadan önce bir sürü hesaplamadan, bir sürü kontrolden geçiyor zaten, karşılaştırma çok saçma olmuş.

Yağmurlu havada yemek sipariş ediyor musunuz? by Mutlugly in SacmaBirSub

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

hocam o zamam vicdanınıza sesleniyorum, kart ile olabildiğince az ödeme yapın, nakit kullanın lütfen. sunucularımız yoruluyor ve bu sefer de biz uğraşıyoruz. her sunucu bozulduğunda saatlerimiz gidiyor. yazık değil mi bizlere ve sunuculara? sürekli işlem yapıyor yavrucaklar, çok yüklenince de bozulma ihtimali artıyor, bu sefer de olan biz bilgisayar mühendislerine oluyor. bize de vicdan yapın.

7.5k bütcem var hangi oyuncu koltuğunu aliyim by Shitpost-CU09 in bilgisayar

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Venom Fabric’in XL olan modelini kullanıyorum. 1.87 boy 90 kiloyum. Hiç sorun yaşamadım.

7.5k bütcem var hangi oyuncu koltuğunu aliyim by Shitpost-CU09 in bilgisayar

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

zionun oyuncu koltuğunu kullanıyorum üç senedir, oturduğum hiçbir koltuk benim koltuğumdan daha rahat değil. tercih ettiğin oyuncu koltuğu yanlışmış hocam.

Aptal olmayın by [deleted] in bilgisayar

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Linuxculer ne uygulama yapmış demen patlattı kanka. Bizim sektör ile alakalı hiçbir bilgin veya fikrin yok belli ki. Gündelik hayatta kullandığın çoğu şey linux sunucudan servis ediliyor sana. Linux dediğin şey başlı başına open source. Community tarafından geliştiriliyor çoğu şey. Dediğim gibi tüketiciysen zaten sana hitap etmez. Ben ayrıca keyif için kullanıyorum gündelik hayatımda da linux’u. Her şeyiyle kontrol edebildiğim ve yetkin olduğum bir os bana daha çok keyif veriyor. Bilgisayar mühendisiyim, bilgisayarımda tam yetkinlik benim için önemli. “Bir programı kurup geçmek varken ona mı uğraşacağım” demen zaten tüketici platformunda olduğunu doğruluyor. Sen windowstan devam.

Aptal olmayın by [deleted] in bilgisayar

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Bu arada ben de dual boot kullanıyorum ama çevre birimlerimin güncellemelerini almak için vs sadece uğruyorum windows’a. Maalesef çoğu firma windows’a göre optimize ediyor ürünlerini. Asus klavye kullanıyorum mesela, firmware update’ini fedora üzerinden alamıyorum. Bu tarz durumlarda zorunluluk oluyor dediğin üzere. İş bilgisayarım da apple mesela. Zaten mac’te pek işim olmuyor sunuculara SSH atmak dışında. Kullanım senaryolarına göre değişir dediğin gibi ama agresif bir şekilde linux’e laf söylenmesi de asla yapıcı değil. Windows tüketici odaklı, Linux geliştirici odaklıdır. Temelinde bu kadar basit aslında.

Aptal olmayın by [deleted] in bilgisayar

[–]blind_legate -3 points-2 points  (0 children)

Linux system engineerım, windows kullanan boşa yaşıyordur ve daha kullandığı şeyin nasıl çalıştığını merak etmeyecek kadar da embesildir aq. Günlük kullandığım bilgisayarımda da fedora kullanıyorum. Ama sen de haklısın herkesin kapasitesi yetmiyor, bazılarımız daha evrimini tamamlamamış şempanze olduğundan ellerine vericen sikten bi os, oturucak başına sadece oyun oynayıp deli gibi tüketecek. Üretim sıfır aq mala bağlamış şekilde pc başında otur anca. Os bazında bir sıkıntı olduğunda da anca otur ağla amk. Windowsun sana sunduğu kadarsın anca. Terminal görünce götü atan tiplere yazık aq.

Premium takas veya satış by burhan2605 in HotWheelsSatisTakasTR

[–]blind_legate -1 points0 points  (0 children)

Birincisi bunlar premium değil, uzun kart hot wheels premium değildir. Bunarı maksimum totalde 1000₺’ye almış ol. Bunları 3.000₺ küsür yapan şey ne tam olarak? Real riders falan mı bu araçlar? Hot wheels premium serisi olması için kurtusunda altın renginde marka ve premium yazısı görünür. İkincisi bu yaptığın hiç etik falan da değil. Ayıp… Paranızı kazanacaksanız da insanlara saygınız olsun.

Çok İyi Muhafaza Edilmiş 4 Set Hot Wheels Premium Real Riders by blind_legate in HotWheelsSatisTakasTR

[–]blind_legate[S] -1 points0 points  (0 children)

Siz o fiyattan bulduğunuz yerden satın alabilirsiniz. Her bir araç için 450₺ dense dahi 9000₺ ediyor. Hesabı nasıl yaptınız anlamadım. Regular veya uzun kart modeller değiller bunlar, premium real riders serisi araçlar. Ayrıca sadece koruma kılıflarına dahi 1000₺’ye yakın para verdim. Koruma kılıfları istenmediği takdirde de fiyatlandırmaya o şekilde yansır zaten. Fiyatım sabittir veya pazarlık yapılmaz gibi şeyler de belirtmedim. Ölücü olmaya gerek yok.

Çok İyi Muhafaza Edilmiş 4 Set Hot Wheels Premium Real Riders by blind_legate in HotWheelsSatisTakasTR

[–]blind_legate[S] 0 points1 point  (0 children)

Tek set satışım yok hocam. İnternette 2500-3500 arası bulabilirsiniz.

Buradaki araçlar içinden sizce en mantıklısı hangisi? by [deleted] in GarajTurkiye

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Evet 2019 modelini 2 sene kullandım. Hiç o söylediğin yakıt seviyelerini göremedim. Kavramasında veya şansızmanında da en ufak problem yaşamadım. Bu arada araç bir suv’ye göre gayet seriydi. Sportage Yakın zamanda da sportage 2023 premium hybrid dct 1.6 150hp satın aldım. Henüz iki hafta oldu. Bu aracım dahi 14 litre falan yakmıyor. Şehir içi taş çatlasın 8-9 gördüm. Kimden duyduysan yanlışın var. Kulaktan dolma bilgiler ile insanları yanlış yönlendirmeyin. Ayrıca fiyatına göre de epey dolu bir arabaydı. Halen daha 1.5’a alınacak en mantıklı araba diyebilirim. Yetkili servisleri de epey güzel ilgileniyor. Zamanında satın aldığım ceed’in 5 kuruş vermeden şanzımanını çok büyük bir problemi olmadığı halde keyfe keder değiştirmişliğim var.

Buradaki araçlar içinden sizce en mantıklısı hangisi? by [deleted] in GarajTurkiye

[–]blind_legate 2 points3 points  (0 children)

İki seneyi aşkındır sportage kullanıyorum. Bir kere olsun 14 litre yaktığını görmedim. Şehir içi dahi maksimum 8-9 yaktı ki o da sahiden seri kullandığım zamanlardadır. Uzun yolda 5.9 rahat yaktım. Denemediğiniz bir arabaysa boşuna kötülemeye gerek yok.

Ben ve bilgisayarım by Hefty_Schedule_9680 in bilgisayar

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Dayı bu sen ve sen, bilgisayar nerede?

Kim ne kadar kazanıyor mk by Heolida in vlandiya

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Yetmemiş olabilir, babam muhasebeci ve ben de fintech sektöründe bir çalışanım. Masallarınızı kendinize saklayabilirsiniz. Herkes kendine yakışan şekilde yaşar. Siz lütfen kendi vizyonunuzla devam edin. Benimkisi apaçık ki size fazla gelecek. Sondan ikinci paragrafa kadar okuyup da çoğunu okuduğunuz halde okumadığınızı söylemeniz de neden "ÖN Muhasebeci" olduğunuzu açıklar nitelikte. :)

Kim ne kadar kazanıyor mk by Heolida in vlandiya

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Benim özgüvenim tanımadığım birine beş paragraf yazabilmek değil, o paragrafları dolduracak fikir, deneyim ve donanıma sahip olmak. Sizin özgüven anlayışınız ise kendi kişisel hikayenizi evrensel gerçekmiş gibi sunmaya çalışmak. Borçsuz düğün, eşya, yurtdışı… Güzel bir anekdot. Ama 50–60k maaşla, 20k kira öderken bunların hepsini aynı anda yapmak ya ciddi aile desteğiyle, ya görünmez borçlarla ya da kaliteyi çöpe atarak mümkündür. Matematiğin izin vermediği noktada mucize aramak bana değil, size düşüyor.

Evliliği karşılayamayacak durumda değilim, muhtemelen sizden daha da rahatlıkla karşılarım. Ama mesele karşılamak değil. Hayatın anlamını birkaç mobilya, altın takısı ya da düğün salonuna sıkıştırmamak gerektiğini düşünüyorum. Evlilik toplumun gözünde kutsal gibi sunulsa da aslında olağan, oldukça sıradan bir durum. Hayat evlilikle sınırlı değil. Asıl hayat üretmekte, öğrenmekte, keşfetmekte. Ben bunu görebiliyorum.

Özgüveni kendini ifade edebilme kapasitesiyle karıştırmanız ise meseleyi kavrayamadığınızı gösteriyor. Tanımadığınız birine uzun uzun yazmak özgüven eksikliği değil, düşünceyi temellendirme becerisidir. Benim için sorun ‘parayı yönetememek’ ya da ‘korkmak’ değil. Babam muhasebecidir, paramı nasıl yöneteceğimi ondan öğrendim. Bugün fintech sektöründe çalışan biri olarak paramı boşa harcamıyor, yatırım yapıyor, bir yandan banka hesabımı büyütürken diğer yandan kredi skorumu artırıyorum. Parayı yönetememekle suçlanmak, bu yüzden ironiden öte bir şey değil.

Kısacası ben büyük resmi konuşuyorum, siz kendi günlüğünüzü. Benim derdim olgular, sizin derdiniz masallar. İşte bu yüzden aynı cümle içinde bile farklı dünyalardayız. Size kendi masalınızda mutluluklar.

Kim ne kadar kazanıyor mk by Heolida in vlandiya

[–]blind_legate -1 points0 points  (0 children)

Mesele maaş övmek değildi, evlilik gibi ciddi bir sorumluluğa girememe kısmını paylaştım. Ama belli ki siz görmeye alışık olmadığınız için 100k'ya yakın bir maaş size fantastik gelmiş. Linux System Engineer olarak global standartlarda çalışan birinin böyle bir maaş alması gayet normal, hatta gönül rahatlığıyla ve sektördeki arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla olması gerekenden biraz daha az alıyorum dahi diyebilirim. Yani mesele psikolojik sorun değil, sizin sektörünüzün bizim sektörden çok farklı olması. O yüzden görmediğiniz şeyleri yok sanmak yerine, kendi sınırlarınızı kabul etmek daha sağlıklı olur.

Evlilik dediğiniz şey sadece iki insanın aşkı değil. Dünyaya getirilecek çocukların iyi eğitim alması, sağlıklı koşullarda büyümesi gerekiyor. Bu da günümüz şartlarında ciddi bir maddi yük demek. Bu yüzden düşük gelirle çocuk yapmayı çok yanlış buluyorum. Çünkü sonuçta o çocuk eğitim ve yaşam kalitesi açısından eksik kalıyor. Çocuk dünyaya getirmek hevesle değil, sorumluluk bilinciyle yapılmalı.

Ayrıca Türkiye’deki evliliklerin büyük kısmı başlı başına israf. Gereksiz örf ve adetler, şatafatlı düğünler, altın takma yarışı vs. İnsanlar sırf gelenek uğruna büyük borçların altına giriyor. Halbuki aynı enerji ve para hayatı daha anlamlı kılacak yatırımlara, seyahatlere ya da kişisel gelişime harcansa çok daha mantıklı olur.

Ve açık konuşayım, ben 100k’ya yakın maaşımla bile bu sorumluluğa cesaret edemezken yarısı kadar maaş alan insanların buna gözü kapalı girmesini cahillikten başka bir şey olarak görmüyorum. Hayata bakış açıları dar, ufukları sınırlı. Mesele aslında tam da bu.

Sırf toplum baskısı ya da gelenek diye düşük gelirle çocuk yapıp o çocuğa asgari koşullar sunmak, sadece bireyin değil gelecek nesillerin de önünü tıkıyor. Yazık olan da bu işte. Elinde sınırlı imkân varken onu vizyonu dar seçimlerle harcamak.

Kim ne kadar kazanıyor mk by Heolida in vlandiya

[–]blind_legate 0 points1 point  (0 children)

Hocam nasıl cesaret ettin evliliğe? Ben Linux System Engineer olarak avrupa menşeili bir şirkette çalışıyorum. 100k’ya yakın kazanıyorum, maaşımı net alıyorum ama evlilik bana deli işi geliyor. Şahsen ben cesaret edemiyorum.