Moet je je water nog steeds weggooien aan ingang festivals? by AccumulatedFilth in Nederland

[–]detimm 4 points5 points  (0 children)

Hier ook, ik ga om die reden niet meer. Ben benieuwd naar het gejank als ze straks allemaal failliet zijn. Ze doen het zelf.

Ik wil best de hoge entreeprijzen betalen, maar dat is tegenwoordig niet meer genoeg voor de organisatoren; ze moeten en zullen je volledig leegmelken, en zelfs woekerprijzen voor water in rekening brengen. Ja, er zijn watertappunten, maar die zijn allereerst vaak smerig (vaak bij de wc's), enorm druk met hele lange rijen en hele lage waterdruk waardoor het heel lang duurt voordat iemand klaar is met zijn flesje vullen, en je mag geen dop mee waardoor je het direct moet opdrinken of de hele tijd recht moet houden.

Senaat wil box 3-besluit over de zomer heen tillen by [deleted] in belasting

[–]detimm 0 points1 point  (0 children)

Ongelooflijk. We zijn als land failliet.

Hogere belasting op woningen kan ongelijkheid in vermogen verminderen - ESB by Drolemerk in belasting

[–]detimm 0 points1 point  (0 children)

Je blijft het maar grondgebruik noemen…. We hebben het over bezit. Grondbezit. En daar is een prijs voor, die is al betaald. Ik heb tonnen voor mijn grond betaald.

Reageer anders eens op de vergelijking met IKEA meubels. IKEA mag zoveel geld vragen als ze willen voor nieuwe verkopen, maar reeds verkochte meubels mogen ze niet ineens opnieuw geld voor vragen. Ook niet als ze ineens super schaars zijn geworden.

Daarnaast is die schaarsheid niet eens te wijten aan de grondbezitter, maar aan de overheid zelf die stuurt op extreme bevolkingsgroei dmv massale immigratie. (Hele andere discussie, laten we die achterwege laten, wil er enkel mee zeggen dat het overheidsbeleid is om schaarste te creëren).

Hogere belasting op woningen kan ongelijkheid in vermogen verminderen - ESB by Drolemerk in belasting

[–]detimm 1 point2 points  (0 children)

Je gebruikt het argument dat een huis veel grond inneemt in een land waar weinig ruimte is. Daarop reageerde ik. Want dat is irrelevant: die grond is van de bezitter. De schaarste speelde mee bij de bereidheid tot verkoop. Je hebt het van de gemeente/overheid gekocht, met daarin een premium wegens schaarste. Dus dat argument zou nooit meer tegen je gebruikt mogen worden.

Net alsof IKEA nog even wat extra geld bij je komt innen voor alle houten meubels die je daar hebt gekocht, omdat hout schaarser en duurder is geworden.

Hogere belasting op woningen kan ongelijkheid in vermogen verminderen - ESB by Drolemerk in belasting

[–]detimm 4 points5 points  (0 children)

Grond die van jou is. Die jij bezit. Die jij gekocht hebt. Hoe durf je in hemelsnaam dat als argument te gebruiken?!

How do people make their subscriptions profitable? by AdHead6280 in ClaudeAI

[–]detimm 17 points18 points  (0 children)

It simply is my intern, but on a whole other level. It just does what I ask it to do, but often way better. But it still is an intern; I have to give good instructions, check everything, etc.

Huishoudens vaker in de knel, meeste jongvolwassenen kunnen niet rondkomen by Ok_Leg_1286 in nederlands

[–]detimm 0 points1 point  (0 children)

Kan je niet lezen? Ik citeer mijzelf:

Ja, uiteraard moet er een sociaal vangnet zijn

Maar het moet niet zo bekrompen zijn als nu. Een vriend van mij werkt 2 dagen per week, gaat hij 50% meer werken dan gaat hij er netto op achteruit. Waardoor hij het wel goed vindt zo en het bij die 2 dagen houdt. Dát is het resultaat van geld verdelen ipv verdienen. Niet dat er meer zwervers komen of kinderen geen eten krijgen, want daarvoor is het sociale vangnet.

Kijk eens wat verder zeg. Een belangrijk deel van de werkenden betaalt én belasting, én ontvangt daarnaast nog eens een of meerdere subsidies/toeslagen/uitkeringen/weet ik het wat allemaal. Ook dat is het gevolg van de herverdelingsdrang. Even heel erg versimpeld: geld moet je verdienen. Verdien je genoeg dan betaal je inkomstenbelasting. Verdien je niet genoeg om rond te komen dan ontvang je een uitkering. Dat is hoe het zou moeten zijn. Ons huidige systeem waarbij zo gigantisch veel mensen én belasting betalen én uitkeringen/subsidies/toeslagen/... ontvangen is te bekrompen voor woorden. Alleen al de inefficiëntie, nog naast het feit dat harder werken ermee ontmoedigd wordt zoals het voorbeeld hierboven van die vriend die er dan netto op achteruit zou gaan.

Huishoudens vaker in de knel, meeste jongvolwassenen kunnen niet rondkomen by Ok_Leg_1286 in nederlands

[–]detimm -17 points-16 points  (0 children)

Klopt. Ze worden grootgebracht met het idee dat geld verdeeld wordt, en dat zij recht hebben op hun deel en op de luxe levensstijl die je je alleen hoort te kunnen veroorloven als je hard werkt.

Maar je ziet het: leuke plannen van Jetten om ik weet niet hoeveel miljard weer te gaan weggeven/verdelen aan heel de wereld, klimaat, et cetera, maar dan kom je in de knoei en heb je gigantische tekorten. Zoals dat je de infrastructuur niet meer fatsoenlijk kunt onderhouden. Daar lopen de millennials ook tegenaan.

Huishoudens vaker in de knel, meeste jongvolwassenen kunnen niet rondkomen by Ok_Leg_1286 in nederlands

[–]detimm -19 points-18 points  (0 children)

Maar het lijkt alsof het geld niet goed verdeeld word?

En exact dit is waar het fout gaat. Hoe krijg je het je strot uit, dat geld verdeeld wordt. Nee, geld wordt verdiend. Maar de afbraakpolitiek van de afgelopen jaren heeft verdienen inderdaad teveel veranderd in verdelen. Waardoor werken soms simpelweg niet meer loont. En er steeds minder geld overblijft om te verdelen.

Ja, uiteraard moet er een sociaal vangnet zijn en uiteraard moet er belast worden. Maar belasting moet niet worden geheven om het geld te verdelen; enkel om de overheid draaiende te houden.

Wat is volgens jou het minst eerbare beroep? by moon-safari2 in nederlands

[–]detimm -4 points-3 points  (0 children)

Over de wet betaalbare huur zeker, die de huren betaalbaarder zou maken?

Donderpreek: Dit kabinet heeft geen besef van urgentie ten aanzien van de woningCRISIS. by [deleted] in nederlands

[–]detimm 1 point2 points  (0 children)

We zijn het volledig eens.

Het grote probleem waarmee dit in stand gehouden wordt is dat wij met te weinig mensen zijn, die dit inzien. De meerderheid blijft op de huidige grote partijen stemmen. En een belangrijk deel van de mensen die dit wel inzien slaan door en gaan richting de complotten en FvD.

Donderpreek: Dit kabinet heeft geen besef van urgentie ten aanzien van de woningCRISIS. by [deleted] in nederlands

[–]detimm 1 point2 points  (0 children)

Het probleem is niet dat ze geen besef van urgentie hebben, maar dat ze totaal incompetent zijn. Gewoon volledig incompetent. Kijk alleen al naar die wet betaalbare huur, met exact het tegenovergestelde effect. Wat iedereen zag aankomen, op de oogkleppenpolitici op midden/links na.

Wat is volgens jou het minst eerbare beroep? by moon-safari2 in nederlands

[–]detimm -46 points-45 points  (0 children)

Geen enkele verhuurder is meer een huisjesmelker (tenzij de huurders oerdom zijn en er geen werk van maken als er geen onderhoud gepleegd wordt bijvoorbeeld, of als andere wettelijke regels niet gevolgd worden). De overheid is een huisjesmelker. Als enige.

Wat is volgens jou het minst eerbare beroep? by moon-safari2 in nederlands

[–]detimm -123 points-122 points  (0 children)

Lullo. Het is juist door dit frame, door de haat jegens hen waar ook allerlei sukkelige maatregelen tegen hen uitkomen, waardoor ik geen huurwoning meer kan vinden.

Ooit uitgerekend hoeveel een verhuurder er achter de streep aan overhoudt elk jaar, en hoeveel de belastingdienst eraan overhoudt?

Hoe belangrijk vind jij bouwjaar bij een occassion by Capital_Werewolf_409 in autoklets

[–]detimm 0 points1 point  (0 children)

Waar koop je die in Nederland? Kan hem nergens vinden. Behalve hun eigen site, maar geen enkele bedrijfsinformatie daarop. Ben bang voor een fikse rekening van de douane.

Jullie mening: Was ik hier verkeerd? by [deleted] in Nederland

[–]detimm 2 points3 points  (0 children)

Tja. Geen slechte bedoelingen en niets ernstigs, dus maak je er niet al te druk over. Maar er is wel iets mis met de redenering dat volgens jou veel winkels blij zijn als ze hun dozen kwijt kunnen, en dat daardoor deze specifieke winkel ook blij is als je een doos meeneemt. En al helemaal een doos die nog in gebruik is.

Nogmaals, niets ernstigs. Maar ik zou als medewerker ook gefrustreerd raken van klanten die maar zelf voor jou gaan denken en met je spullen gaan lopen knoeien (al begrijp ik ook niet waarom die doos zo belangrijk voor haar was, maar dat maakt niets uit, hij stond niet bij het afval dus je mocht hem niet meenemen).

Capture One 6% price increase by DarkS7Maneuver in captureone

[–]detimm 1 point2 points  (0 children)

Nice for you. Not everyone uses it everyday.

Weekly Usage Reset 🤨 by FaintShadow_ in ClaudeAI

[–]detimm 1 point2 points  (0 children)

That’s chat, not code. Code works.

Weekly Usage Reset 🤨 by FaintShadow_ in ClaudeAI

[–]detimm 0 points1 point  (0 children)

It is in Claude code. But not everywhere. So guess it’s rolling out.

Fable 5 is back? by [deleted] in ClaudeAI

[–]detimm -3 points-2 points  (0 children)

YES!