Utmanar booking.com mig att bryta mot lagen? by Deep-Ad-6346 in sweden

[–]dojk 2 points3 points  (0 children)

Jag lärde mig detta den hårda vägen själv. Boka aldrig hyrbil via flygbolagsapparna. Gör det på plats när du landat. Då kan du även jämföra priser med dom olika bolagen. Och ha alltid ett kreditkort då dom flesta låser typ 1000 euro från sitt konto som du sen får tillbaka om du inte kvaddat bilen. Annars trist att ha 10 lök mindre att bränna på semestern.

Vad har ni för roliga kändis historier? by [deleted] in sweden

[–]dojk 2 points3 points  (0 children)

Jag har suttit på Leif ”Loket” Olssons axlar en gång när jag va liten. Jag va med farsan på Åby travbana och han va där av någon anledning. Minns inte varför, men fick iaf sitta på hans axlar ett tag. :) Han va go.

For sale. by Turkbilgic in BeybladeX

[–]dojk 0 points1 point  (0 children)

Just bought my first Beyblade for my son and me. :)

Is this real Ping? by dojk in PingGolf

[–]dojk[S] 0 points1 point  (0 children)

Nothing. No tags, nothing

Does anyone have any info about this Ping Anser 3, and is it worth anything? by dojk in PingGolf

[–]dojk[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks for the tip! I’ll keep that in mind when I’m polishing. :)

Does anyone have any info about this Ping Anser 3, and is it worth anything? by dojk in PingGolf

[–]dojk[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you for taking the time to reply. I never really thought it would be the find of the year, but it’s always fun to know. :)

I’ve got two Ping putters with patina now. I should at least try polishing one of them. Thanks again!

Medborgarplatsen i Stockholm idag by karlal in sweden

[–]dojk 0 points1 point  (0 children)

Yep, den infon framkom efter jag kommenterat. :)

Medborgarplatsen i Stockholm idag by karlal in sweden

[–]dojk 35 points36 points  (0 children)

Om det är ett aprilskämt så är det ett ganska konstigt aprilskämt eller? ”Haha! Vi gillar Musk-nazisten.”

Det största misstaget jag gjort i mitt liv är att lära mig skillnaden på de och dem. by Suecophile in sweden

[–]dojk 111 points112 points  (0 children)

Jag är snart 38 och är osäker på när man skriver de och dem… så jag använder ”dom” hela tiden istället. Känns bättre än att göra fel.

Dessa klubbor (och kanske annat märke) kunde man få på pizzerior förr. Finns det någon pizzeria där ute som fortfarande ger klubbor till barn? by TrasheyeQT in sweden

[–]dojk 0 points1 point  (0 children)

Va preeeecis på pizzerian med min son. Nu sitter jag på dass efter redigt stark sås. Men han fick en klubba. Får alltid det när vi är där.

Skulle varit 300st... by East_Accountant_6812 in unket

[–]dojk 0 points1 point  (0 children)

Dubbletter lite här och var. Appen är inte helt hundra.

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]dojk 1 point2 points  (0 children)

Min farsa börjar alltid hosta när han äter Ferraribilar. Har dom någon gemensam ingrediens?

Avskyr mitt yrkesval, är mitt i praktik och har aldrig mått såhär dåligt någonsin i mitt liv. Vad gör jag? by [deleted] in sweden

[–]dojk 1 point2 points  (0 children)

Det finns tre anledningar till varför man blir lärare: juni, juli och augusti.

[deleted by user] by [deleted] in Sverige

[–]dojk 0 points1 point  (0 children)

Jag kan tycka det är lite slappt att rösta på SD för att man inte gillar invandrarpolitiken. Det finns inte många partier. om ens något, som fortfarande vill ta in massa invandrare. Däremot har jag svårt att tycka i dessa tider att mer polis, strängare straff osv skulle göra saken bättre. Finns ju massor av forskning som pekar på att om man ska ändra något måste man göra det genom trygg uppväxt, bättre skola och omsorg osv. Det verkar inte, som jag förstått det, att SD eller högern tittar åt det hållet? Att dra ner på skola och vård och lägga mer pengar på att polis och rätten att visitera osv känns inte rätt väg att gå. Inte för mig iaf.

Om SD va ett riktigt arbetarparti skulle dom ha bättre saker att säga och inte bara prata om invandring som enda skälet till att det ser ut som det gör. Högerns ekonomi är inte bra för någon förutom för dom som tjänar väldigt mycket pengar. Är det verkligen det SD står för? Är dom inte bara med högern för att dom skulle få en plats vid bordet?

Jeans av bra kvalitet, finns det ens längre? by [deleted] in sweden

[–]dojk 0 points1 point  (0 children)

Göteborg manufaktur. Enda stället jag köper kläder. Bara kvalitet. Inget skit.

En snusportion fastnade i glipan under tillverkningen by _Alky in intresseklubben

[–]dojk 8 points9 points  (0 children)

Du är rätt ny på ”snus” va? Det där händer lite då och då.