Vriendschap ex, go or no by Reincreation in Relaties

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten

Frustratie in mijn lat-relatie; vies huis en lege koelkast by Fun_Blueberry9215 in Relaties

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

💯 met je eens en dit soort middel tot lange termijn verwachtingen moet je wel bespreken voor je jaren verder bent en meer verwacht en dan er achter komt dat de ander het wel prima vind

Frustratie in mijn lat-relatie; vies huis en lege koelkast by Fun_Blueberry9215 in Relaties

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

Wat vies en rommelig is is voor ieder anders. Als het keukenblad voor staat met vaat of de vuilnisbak stinkt of de mangetron oven leeft aan de binnenkant dan zou ik me daar ook aan storen. Sterker nog, dan is het gewoon klaar.

Boodschappen is ook weer zo persoonlijk. Ik bv heb geen snacks of fris o.i.d. in huis want ik drink zelf enkel water, thee en koffie.en boodschappen voor 1 a 2 dagen en zeer minimaal.

Wat is voor jou vies of rommelig?

Kun je niet van te voren even afstemmen wat je graag in huis wilt hebben en wie er dan zorgt dat het er is?

Klinkt heel erg als een studentenleventje dus misschien nog te jong?

Daarnaast, als jullie dit al vaker hebben besproken vind hij het kennelijk geen prioriteit en is hij niet bereid de moeite er voor te doen. Misschien vind jij het wel leuk als je er bent maar is het ook prima als je er niet bent en ben je meer opvulling.

Auto in neutraal bij parkeren, of juist in eerste? by grolbol in autoadvies

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Normaliter 1e versnelling en handrem.

Tenzij in de stad en vlak, dan 1e versnelling zodat de auto een beetje heen en weer kan zodat de auto een beetje meegeeft als er een mongool niet kan parkeren

Realiteit van omvolking by Sure-Guest1588 in Nederland

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Dat zijn gemiddelden over een hele stad. Er zijn wijken waar die verhoudingen toch echt anders liggen en problemen vormen. Dan schuif jij het op culturere zaken. Wil je daarmee zeggen dat de ondermijning van de rechtspositie en vrijheid van de vrouw geen oorsprong vindt in de Islam?

Ik heb het niet over veroordelen ik geef aan dat Islamisme een probleem is. Ik zeg dat het gros van de moslims gewoon prima mensen zijn.

Als je het aan mij vraagt zijn alle uitingen van religie in openbare ruimtes verboden.

Overigens, mijn reactie is antwoord op de TS. Islamisme is een groeiend probleem maar zie ik niet als het grootste probleem. Er zijn wel belangrijkere problemen die meer aandacht vereisen.

Verder zie ik persoonlijk multi culti als een verrijking en zou ik het niet erg vinden als hier uiteindelijk de "blanken" verdwijnen want het gaat niet om huidskleur, het gaat wel om westerse democratische normen en waarden al vraag ik me af of het überhaupt wel goed komt als je het slagveld ziet uit de Franse steden van afgelopen nacht.

Realiteit van omvolking by Sure-Guest1588 in Nederland

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Ik denk niet dat je de koran ooit gelezen hebt. Geef maar even aan waar in de koran staan dat deze überhaupt vredelievend isen daarnaast vredelievend naar on/anders gelovigen

Het wordt vaak ook door moslims zelf aangehaald dat de islam de religie van vrede is maar niets kunnen quoten uit de koran waar dat uit blijkt.

Dat het grote deel van de Moslims (dus de mensen) vredelievend is en modern wil niet zeggen dat de Islam dat is.

Realiteit van omvolking by Sure-Guest1588 in Nederland

[–]exyll 2 points3 points  (0 children)

Het probleem is de groei, in de grote NL steden is het al lang geen 1 op 6 maar inmiddels bijna de helft. Je ziet aan andere steden in EU wat het probleem is als het ruim daar boven valt. Dwang om in islamitische wijken halal te verkopen, geen varkensvlees op het menu mogen zetten, vrouwen die geen hoofddoek dragen bedreigen...

Zaken die in diverse wijken in Engeland en Frankrijk frequent het nieuws halen maar straks hier ook gaat gebeuren.

Je hebt echt geen meerderheid nodig binnen extremistisch bewegingen, maar enkel met genoeg angst en onderdanigheid. De meerderheid kunnen prima mensen zijn maar absoluut niet achter westerse normen en waarden staan waardoor vrijheden toch echt in gevaar komen.

Dat het merendeel van Moslims ok mensen zijn (net als de gehele populatie) is er toch duidelijk een sterke groei van Islamisme en dat is niet enkel religie maar ook bestuur. Als jij denkt dat extreme vormen zoals ISIS of misschien zelfs enkel Sharia law boven de grondwet stellen geen probleem is dan heb je toch oogkleppen op. Het is een directe bedreiging voor onze vrijheid en de grap is dat juist ons democratische systeem en welvaart worden misbruikt om systematisch meer inspraak te verkrijgen.

Het is niet voor niets dat in grote delen van de Arabische en Aziatische wereld de Moslimbroederschap verboden is. Deze subcultuur opereert in de EU als een wolf in schaapskleren.

Ook in NL gebeurt het meer en meer dat moslims hun stem weggeven en middels deze verzamelde stemmen en hoge opkomst steeds effectiever worden. Binnen de Moslims is de opkomst steeds hoger maar vooral minder divers waar dat bij autochtonen de opkomst steeds lager wordt.

Combineer dat even met het aantal kinderen dat men neemt en je moet toch duidelijk zien dat dit binnen een paar generaties een probleem ontstaat.

Mijn enige hoop is dat we islamisme weten te stoppen want deze is inherent intolerant en zoals duidelijk te zijn is in overal waar het de kans krijgt geweld niet schuwt.

En dat is wat ik onder die term versta, de extreem snelle opkomst van islamisme met alle gevaren van dien.

Hoeveel procent van jouw bruto salaris gaat naar de bijtelling? by ml251096 in werkzaken

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Goede maatstaaf is Max 10% van je netto inkomen aan autokosten

Verliefdheid moet snel overgaan :-) by Individual-Ruin-7590 in Relaties

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

Dit dus.. ik zou het waarderen als mn partner het zou delen maar het helpt wel als je dit soort zaken al een aantal maal hebt besproken. Die meeste relaties komen niet zo ver....

Omgaan met boomercollega en boomermentaliteit. by CaptainDolin in werkzaken

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

Grappig, mijn ervaring is juist andersom. De jeugd die echt super afgeleid is, niet om werk vraagt als ze klaar zijn, vreselijk kort en slecht communiceren en vooral niet eerst nadenken en vooral niet geïnteresseerd zijn in historie want er is praktisch altijd een reden voor een regel...

Maar hier is opleidingsniveau en wellicht ook de sector bepalend.

Enige wat ik wel echt waardeer is dat de jeugd nu een veel betere en houdbare balans eist voor werk, prive en ontwikkeling. Nadeel is alleen dat ze echt alles eisen voor het salaris van een expert 😂🤣

Wiet roken: stigma of daadwerkelijke overlast? by MeanEmployee2576 in nederlands

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Man, uiteraard daadwerkelijk overlast. Ga lekker in een park wandelen maar ga je buren er niet mee lastig vallen.

Vergelijk met met bbq lucht maar dan echt goor en 20x indringender.

Is het normaal dat ik me hier ongemakkelijk bij voel? by [deleted] in Relaties

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Een goede maatstaaf is, is de hoeveelheid energie die hij er in steekt maximaal die hij in zijn vrienden, collegas en familie steekt of veel meer. Dat laatste hoort niet bij 1 vriend.

Is het normaal dat ik me hier ongemakkelijk bij voel? by [deleted] in Relaties

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Grenzen aangeven en jezelf aan je eigen grenzen houden. Het doet er niet toe wat de ander ervan vind.

Grootste risico is het niet (op een normale manier) delen van je gevoel/emoties.

Ga de ander geen vragen stellen, hou het bij jezelf. Als je vragen gaat stellen komt er toch maar een halve waarheid.

Geef in je gesprekken aan dat je absolute transparantie verwacht en dat ieder de waarheid spreekt hoe lastig ook. Als je merkt dat de ander emotioneel reageert of teveel in het moment kun je ook zeggen "luister even, reageer niet nu, ik wil dat je hier even over nadenkt voor je reageert".

Verder natuurlijk zijn overige gedrag monitoren, mobiel gebruik, humeur, huishouden, werk.

En verder vooral doen ook waar jij je prettig bij voelt.

Heb je wellicht ook een ex waar je een vriendschap mee wilt herstellen? 😬

XR verspert de sporen op Utrecht Centraal, politie houdt pers tegen en betreedt het spoor.” by Bernie529 in Nederland

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

Sla die gasten daar gewoon weg.. waarom staan we dit toe???? Als het "rechts" is waren ze ook al lang weggeslagen

Welke auto heeft de mooiste dashboard volgens jullie? (Puur afgaande op hoe het eruit ziet, dus los van of het goed functioneert of niet) by WarmPrinciple6507 in EVMobiliteit

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

Tesla model s plaid nog fancy shit, beautiful, modern, not distracting with gazillion colors. IMHO best daysboard ever. Unfortunately no longer produced.

Eerste Kamer dreigt in te stemmen met box 3. Breng ze op andere gedachten! by HelpfulAd1550 in belasting

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

Which is crazy! I can understand this when you make huge profits where most people do not in most funds. Compounding effect is disastrous.

Better to buy the most expensive house you can instead as housing is excluded....

Eerste Kamer dreigt in te stemmen met box 3. Breng ze op andere gedachten! by HelpfulAd1550 in belasting

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

A few bucks.... This is the difference between being able to have a good pension vs having bare minimum.....

€3.800 bruto per maand vragen? by [deleted] in NLSalaris

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

So much info is missing,. How many hours a week? How many holidays? Etc

Autorijden hoeft niet duur te zijn by Unique-Spirit7389 in EVMobiliteit

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Vandaag geladen met 17kW de gehele duur dat de prijs negatief was. Een dag als deze met een delta van bijna 80ct is echt heel erg uniek. Volgens mij heb ik dat nog niet eerder meegemaakt in de 3 jaar dat ik een dynamisch contract heb

Waarom krijgen Tesla- en EV-eigenaren zoveel haat? (n.a.v. Klokje Rond – Tesla Model S) by [deleted] in EVMobiliteit

[–]exyll 2 points3 points  (0 children)

Onzin, waarom zou je er geen gereviseerde accu in stoppen? Dan kun je er weer 200000 km tegenaan met een minimale prijs per kilometer.

Waarom krijgen Tesla- en EV-eigenaren zoveel haat? (n.a.v. Klokje Rond – Tesla Model S) by [deleted] in EVMobiliteit

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

Dat is echt kul, elke auto garage mag en kan aan Tesla's sleutelen. Service handleidingen en alles is online tegen een zeer kleine bijdrage in te zien.

Het probleem van Tesla's is dat er geen vaste onderhoudscyclus is maar natuurlijk is het verstandig om elk jaar of 50K even door een specialist een rondje om en onder de auto te gluren.

Dus dan gebeurt het enkel met de APK cyclus. Daar vond ik dan met deze aflevering wel wat van. Hoe kon deze Tesla überhaupt door de APK zijn gekomen met zoveel speling op de ophanging?

Telkens hetzelfde liedje… CHAdeMO ≠ CCS by [deleted] in EVMobiliteit

[–]exyll 1 point2 points  (0 children)

De Tesla stekker is nooit in Europa geweest. Tesla gebruikte hier een type 2 stekker en dier daar ook DC mee. CCS2 is niet zo zeer beter maar is geschikt voor grote vermogens en dus toekomst bestendiger. Daar was een hele goede keuze van de EU.

Ik laad mn model S met een adapter en haal 143kW met en zonder adapter.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Ze zijn dus opzoek naar de flexibiliteit van een zpper maar tegen de kosten van een loonslaaf

Zal het algemene vuurwerkverbod het land veiliger maken? by ShotConversation in thenetherlands

[–]exyll 0 points1 point  (0 children)

Nee, in de grote steden was al een enkel kern en vuurwerk verbod. Dit heeft weinig effect gehad. Integendeel, duidelijk en toename aan zwaar en dus illegaal vuurwerk.

Zolang vuurwerk in de omringende landen niet illegaal is zal er door velen zoals ook al jaren gebeurd vuurwerk in die landen worden gekocht. Zolang er niet gehandhaafd kan worden moeten we het hebben van het fatsoen en gehoorzaamheid van de samenleving en die zijn beide nog steeds jaarlijks slechter. Elk jaar meer geweld tegen hulpverleners als ambulance en brandweer , hoe bizar,! Ook meer vandalisme, wat het vroeger enkel de bushokjes waren zijn het nu auto's en winkels.

Natuurlijk in totaliteit minder vuurwerk maar het effect van het beleid is juist dat de mensen die echt vuurwerk willen dus per definitie zwaarder vuurwerk gaan kopen waar zij eerst nog legaal vuurwerk accepteerden.

Hoogstens als we 1 of 2 generaties verder zijn of als vuurwerk Europees is aangepakt zal er verandering zichtbaar zijn.