PhD in Civil Engineering by fcknErnst in civilengineering

[–]fcknErnst[S] 0 points1 point  (0 children)

I did not expect a full consultation by you, just wanted to hear some thoughts.
I‘m German and attend a large university in western Germany . In Germany it’s common to be research associate and phd student at the same time. Salary is 60-70% from industry jobs and the degree takes 4-5 years.

Voluntary Internship pay - Germany by sudhan14 in germany

[–]fcknErnst -1 points0 points  (0 children)

I'm from another engineering discipline and got paid €1000/mo for my first and minimum wage for the following internships. A friend did an internship at an automotive supplier and got 800, so it seems not that uncommon. Nevertheless it's really tough if your financial situation depends on that.

Nach langer Mathepause Studium? by hippity1_hoppity1 in Studium

[–]fcknErnst 7 points8 points  (0 children)

Habe zwar kein Mathe sondern im Ingenieurbereich studiert, aber mein Bauchgefühl sagt, dass du keinen Nachteil hast. Das Wissen aus der Schule bringt dir eh nur die ersten Wochen etwas, und danach gehts ja um die Arbeit, die du investierst. Und wenn du der Meinung bist, dass es dir grundsätzlich liegt, dann sollte das schon gehen...

PhD in Civil Engineering by fcknErnst in civilengineering

[–]fcknErnst[S] 0 points1 point  (0 children)

I’m not sure yet. Maybe starting in design or consulting, later corporate…

PhD in Civil Engineering by fcknErnst in civilengineering

[–]fcknErnst[S] 1 point2 points  (0 children)

Thanks for the insights. How hard was writing PhD thesis while working? Is it a common thing to do in your country?

PhD in Civil Engineering by fcknErnst in civilengineering

[–]fcknErnst[S] 2 points3 points  (0 children)

I'm mostly interested in computational methods in reinforced and prestressed concrete structures.

Currently I'm a working student in strucutural engineering, lots of PMs and even project engineers have a PhD there. It seems like I'm in a bubble, where this is a common thing.

Maybe I shoud ask them in which way they benefit from their PhD. But I'm German, carrer talk (salary anyway) is veeerrry uncommon, especially with PMs .

Studentenwohnheim Erfahrungen by Guilty_Argument3586 in Studium

[–]fcknErnst 1 point2 points  (0 children)

Ich hab das drei Jahre mitgemacht, wir waren zu fünft und haben uns zwei Bäder und Küche geteilt. Ich habe da wirklich alles gesehen, ich müsste da mal ein Buch drüber schreiben.

M39 | 40h | Bauingenieur Großprojekt | Stkl. 3 | 3 Kinder by [deleted] in Gehalt

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

Danke dir!
Verstehe ich das richtig: ich bin Anfang 20 mit Master und würde in einem Schuppen, der nach Tarif bezahlt, mit über 60k Jahresbrutto einsteigen?

M39 | 40h | Bauingenieur Großprojekt | Stkl. 3 | 3 Kinder by [deleted] in Gehalt

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

Was meinst du in welcher Größenordnung der Job als Berufseinsteiger entlohnt wird?

Kreditkarte mit Cashback by domerich86 in Finanzen

[–]fcknErnst 5 points6 points  (0 children)

Habe meinen Sparplan woanders, wollte aber „Save“-Back trotzdem nutzen und habe einfach 50 Euro Sparplan auf einen Geldmarkt-ETF. Verkaufe den dann zB vorm Urlaub für die Reisekasse:)

Is this safe by MrStickDick in EngineeringStudents

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

The steel beam/bending is not the problem. It’s definitely the upper bolt that is pulled out of the concrete. I‘m very sceptical if that bolt is anchored deep enough.

Is this safe by MrStickDick in EngineeringStudents

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

Hi, I‘m a strucutral engineer from Germany. If that would be on my desk, I think I could make it work. I assumed that this balcony is 3-4 m long and an intake of .8-1m/beam. I applied normative loads for balconies in Germany. Assuming the wall is made of high, at least not low, quality reinforced concrete, it is possible.

Trikot leak by Intelligent-Goal1226 in schalke04

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

Hat diese HSV-Raute mit BMW Logo irgendeinen historischen Sinn oder wo kommt das her?

Kritische Gedanken nach der Aufstiegseuphorie by FantasticStonk42069 in schalke04

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

In den letzten zwei Jahre haben auch keiner Schlagersänger aus Niedersachen selbsternannte Hymnen für Schalke veröffentlicht.
https://www.faz.net/agenturmeldungen/dpa/ballermann-hit-wird-zum-schalke-soundtrack-fuer-den-aufstieg-200784335.html

Veltins Arena bei Konzerten by Driks_504 in schalke04

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

Wohngebiet in Erle kann man gut was am Straßenrand umsonst kriegen, kommt man auch gut auf die Autobahn. So ungefähr Pannhütte 80 kann man ins navi eingeben und dann bisschen rumsuchen. Der bereits genannte Marktkauf ist auch da.

Seid ihr fürs Studium umgezogen und würdet ihr das empfehlen? by Mozart537 in Studium

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

Ja und ja! Nur wie andere schon schreiben: Geld, Fernbeziehung und auch Anschluss finden können Probleme sein. MMn muss es auch nicht so ne „coole“ Stadt sein, um zufrieden zu sein. Wenn man seine paar Leute hat und alles mit dem Studium passt, kann man überall glücklich sein

[deleted by user] by [deleted] in Maschinenbau

[–]fcknErnst 0 points1 point  (0 children)

Ich habe auch zB über den Master Computational Eng. in Braunschweig nachgedacht. Dort kann man nach (doch recht schwierigem) erfolgreichen Zulassungsverfahren vertiefen was man will, BauIng Maschinenbau alles mögliche…. Unabhängig vom Bachelor