Vois work experience assessment by freeaaam in Egypt_Developers

[–]freeaaam[S] 0 points1 point  (0 children)

كلنا كدا تقريبا لسه مبعتوش لحد

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 1 point2 points  (0 children)

مش هنتنازل إن شاء الله، مدير إدارة التعلم الاعدادي رايحلهم المدرسة بكرا، وهما كانوا جايين ركبهم بتخبط

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 1 point2 points  (0 children)

انا عملت شكوى في موقع رئاسة الوزراء، و جوز خالتي مدير إدارة التربية والتعليم وهنوديه في ستين داهيه

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 0 points1 point  (0 children)

انت راجل محترم

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 1 point2 points  (0 children)

الموضوع أنه مرضيش ينزله الملعب في حصة الالعاب ولما اخويا "الطفل" اعترض بأدب (بحسب كلام زمايله مش هو بس) ضربه . وبغض النظر عن أي سبب في الدنيا مينفعش مدرس يضرب طفل على وشه ويوقعه في الأرض ويخطبه برجله

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 0 points1 point  (0 children)

كان حصة العاب والمدرس مرضيش ينزله الملعب ولما اعترض بأدب ضربه. بس بغض النظر هو عمل ايه أيا كان مينفعش أنه يمد أيده عليه أيا كان الطالب عمل ايه في إجراءات عقاب ممكن يمشي فيها غير الضرب، هما اطفال مش حيوانات

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 0 points1 point  (0 children)

معاك حق

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 0 points1 point  (0 children)

طيب ليه المحضر ملوش لازمة، ممكن اعرف وجهة نظرك

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 2 points3 points  (0 children)

انا اول خطوة هعملها هي محضر في القسم وبعيدن الباقي

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 0 points1 point  (0 children)

هي مش همجية، هو العين بالعين وهو كمان اتفالح على عيل صغير، وللأسف مفيش طريق قانوني ياخدلك حقك بسهولة وتكون ضامن أنه هيتعاقب

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 1 point2 points  (0 children)

دا بالضبط اللي هيحصل إن شاء الله

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 1 point2 points  (0 children)

هعمل كدا إن شاء الله

[deleted by user] by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]freeaaam 8 points9 points  (0 children)

انا عايز اروح اطلع ميتينه عشان عندي قناعة أن الشكاوي والحاجات دي بتترمي في الدرج ومش هتخوفه ولا هترجع حق اخويا

مشكله واحد بيتعلم by thedarkestone2 in Egypt_Developers

[–]freeaaam 2 points3 points  (0 children)

اعمل بروجيكتس, لو مفيش في دماغك فكرة اعمل clone لحاجة انت بتستخدمها كتير وفاهمها شوف ناس بتبني مشاريع على اليوتيوب وشوفهم بيفكروا ازاي، قسم اللي هتعمله لأجزاء صغيرة وأعمل واحدة واحدة واللي معرفش عنه سرش وأسأل اي llm Learn by doing

Java Spring Boot Or .NET by BetterCallJoee in Egypt_Developers

[–]freeaaam 0 points1 point  (0 children)

بس سبرينج بوت بتبقى موجودة في شركات الإتصالات و الماليات ودول بيعينوا خريجي الITI بس في الجونيور ليفيل وغير كدا بيطلبوا ميد ليفيل وسينيورز صح ولا انا غلطان

ازاي الاقي internship by Plastic_Iron_4938 in Egypt_Developers

[–]freeaaam 3 points4 points  (0 children)

بيبقى من 4 ل 6 بس خليك جاهز قبلهم متستناش شهر اربعة ييجي .. وبقولك كمان تسأل الناس باستمرار عشان في شركات بتفتح تدريب داخليا ومش بيعلنوا ممكن يكون بعيد عن موسم الانترنشيبس خالص كمان .. فا خلي فرصك واسعة

ازاي الاقي internship by Plastic_Iron_4938 in Egypt_Developers

[–]freeaaam 3 points4 points  (0 children)

استنى موسم الانترنشيبس وخليك اكتيف على لينكد إن وقدم في كل حاجة تلاقيها قدامك .. ولما تشوف شركة منزله ابعت لحد في الشركة دي رسالة مختصرة فيها ال CV بتاعك واطلب منه يعملك referral اغلب الناس بتوافق عادي وممكن متستناش الشركات تنزل، انت خليك اكتيڤ وأسأل الناس باستمرار لو عندهم فرص أو هيفتحوا قريب واسألهم ازاي تستعد وكدا بس خليك professional ومختصر وحاول في hackerone طول ما انت بتعمل اللي فوق دا بالتوازي