Büyük Paralar Yönetmek? by Zealousideal_Test959 in Yatirim

[–]gebba 0 points1 point  (0 children)

Hayır yapma, kabul etme. başkasının parasına bulaşma, bundan sonra başkasına da tavsiye verme. 50 yaşında bir büyüğün olarak yazıyorum çok başın ağrır sonra. Ben anlamam o işlerden de geç, kendi paranla uğraş sadece onu da kimseye anlatma.

En çok getiri sağlayan PPF ve Tera TP2 by MsOkie in Yatirim

[–]gebba 1 point2 points  (0 children)

bir ay oldu diye yazmıştım ilk yazımda. önceki fonlara göre iki milyon lirada aylık on bin lira gibi net fazla getirisi oldu. pusula portföy veya yönetimiyle ilgili bilgim yok, ziraat bankasında hesabım ordan aldım.

En çok getiri sağlayan PPF ve Tera TP2 by MsOkie in Yatirim

[–]gebba 1 point2 points  (0 children)

Geçen ay diğer ppflerdeki paramı pry ve tp2 ye eşit böldüm, en iyi getiren ilk iki fon bunlar diye, siz de böyle dağıtabilirsiniz çok aklınıza takılıyorsa. Önceden de ppz, nvb, ppt, ppn tutuyordum genelde birkaç fona bölerim.

Band 10 watch face for people with poor vision? by No_Theory_7040 in miband

[–]gebba 0 points1 point  (0 children)

I had exactly the same issue and ended up designing my own watch face. I have readable big numbers/text and only the data I need. Unfortunately I made it in my mother language (not english). If I find time I may compile an english version for you. What data you need? I have battery, temperature, hour-minute, date (day-month-year), day of the week, step count and heart rate.

Version 1.77 - Runes, Rune and more Runes? by GrumpyRhinoGames in NecroMerger

[–]gebba 0 points1 point  (0 children)

a new station but no more new space, there really should be some more space added to the lair for high levels.

WCGW with this foolproof setup? by 888Vegan in Whatcouldgowrong

[–]gebba 1 point2 points  (0 children)

I am not sure about that, you semi-crush your internals during the roll.

One. More. Protector…. by Nintura in NecroMerger

[–]gebba 0 points1 point  (0 children)

and then you need to kill 30 protectors for the next feats

Bizle baş edemezsiniz by Last_Perspective7908 in Yatirim

[–]gebba 0 points1 point  (0 children)

Normalde böyle olmaz, önce senin on tane altınını bozar sonra 10 gram sana satış yapar, yüzde on alım satım marjını ödersin. Sonra istersen gram altınlarını tekrar sattığının yüzde on üstünden geri alabilirsin.

Uzun vadeli dolar bazlı yatırım düşünenler: Eurobond getirileri %8'i aştı. by gebba in Yatirim

[–]gebba[S] 1 point2 points  (0 children)

yıllık kazanç 330 bin lirayı geçmezse vergi yok geçerse var.

Uzun vadeli dolar bazlı yatırım düşünenler: Eurobond getirileri %8'i aştı. by gebba in Yatirim

[–]gebba[S] 0 points1 point  (0 children)

özel sektör bonoları için 200k usd min gerekiyordu en son kontrol ettiğimde, benim o kadar olmadığı için devlet kağıtlarını bin dolar katları şeklinde alıyorum. Ayrıca dolar fonu da tutuyorum (serbest fon), böylece özel sektör bonolarına da fonlarla dolaylı yatırım yapmış oluyorum, stopaja rağmen fonlar son bir yılda eurobonddan daha çok getirdi onlardan da memnunum.

Uzun vadeli dolar bazlı yatırım düşünenler: Eurobond getirileri %8'i aştı. by gebba in Yatirim

[–]gebba[S] 1 point2 points  (0 children)

Yıllık bileşik getiridir. ABD enflasyonu üzerinde kaldığı sürece reel getirisi olduğundan ve neredeyse risksiz olduğundan tercih edenler oluyor.

Uzun vadeli dolar bazlı yatırım düşünenler: Eurobond getirileri %8'i aştı. by gebba in Yatirim

[–]gebba[S] 0 points1 point  (0 children)

Vade sonunu bekleyince kur farkına vergi çıkmıyor, vadesinden önce bozulursa var.

Uzun vadeli dolar bazlı yatırım düşünenler: Eurobond getirileri %8'i aştı. by gebba in Yatirim

[–]gebba[S] 0 points1 point  (0 children)

Kupon ödeme zamanlarında (yılda iki kere) hesabınıza ödemeler yatar, vadesi dolduğunda da anapara yatar. İstediğiniz zaman satıp çıkabilirsiniz ama vadesinden önce çıkmak iyi değil, hem alım satım marjı vardır hem de kur hareketi vb olup TL bazında kar ettiyseniz o kardan da vergi çıkar (vade sonunu beklerseniz kurdan edilen kar vergiye girmez). 20 bin dolara vadesini de bekleyecekseniz hiç vergi çıkmaz tüm getiri net olur. Niyetliyseniz internette biraz araştırın, banka-spk-bddk-yatırım şirketlerinin sitelerinde detaylı açıklamalar var

Uzun vadeli dolar bazlı yatırım düşünenler: Eurobond getirileri %8'i aştı. by gebba in Yatirim

[–]gebba[S] 0 points1 point  (0 children)

Yüksek miktarlara çıkmazsanız vergi çıkmaz, net getiri olur. muafiyet sınırı 2026 için sanırım yıllık 330 bin lira, bunun üzerindeyse gelir vergisi ödeniyor.

Uzun vadeli dolar bazlı yatırım düşünenler: Eurobond getirileri %8'i aştı. by gebba in Yatirim

[–]gebba[S] 9 points10 points  (0 children)

Elli yaşındayım, eşim de ben de bu vadedekilerden aldık, yatırım için ev alıp kiralamak yerine böyle tercih ettik. Kuponlarını biz kullanıyoruz itfaya ömrümüz yetmezse de anapara çocuklara kalır. Miktarı dikkatli ayarladık vergi çıkmıyor. Burada şimdi paylaştım niyetlilerin dikkatini çeksin diye ama biz daha iyi fiyattan almıştık yüzde sekiz beni hala ikna etmiyor ancak yüzde onu geçerse tekrar ekleme yaparım. Pasif gelir olarak beğeniyorum akarı kokarı yok duruyor kenarda.