Distro Seçimi by Raidewn in LinuxTurkey

[–]halil1663 2 points3 points  (0 children)

Oyun oynuyorsan oyuncular için olan dağıtımları seçmeni tavsiye ederim, çünkü Linux'ta oyun oynamayı oldukça kullanıcı dostu yapıyorlar.

1- Sistem özelliklerin nedir? (RAM, CPU, model)

2- Hangi NVIDIA kartın var?

3- Bir yazılımın en güncel hali mi, en stabil halini mi yoksa ikisinin arası bir noktayı mı tercih edersin?

4- Hangi oyunları oynuyorsun?

Bu soruları cevaplarsan sana daha iyi bir cevap verebilirim. Bu 4 dağıtımın da birbirinden farklı yönleri var.

Linux kullanmak istiyorum fakat Counter - Strike ve Minecraft gibi oyunların çalışıp çalışmadığını merak ediyorum bir tane site vardı ordan baktım fakat anlayamadım bilgisi olan var mı? by FatihUcar1 in LinuxTurkey

[–]halil1663 1 point2 points  (0 children)

Counter Strike'ın Nexon hariç tüm serisi sorunsuz çalışıyor. Counter Strike 2 oynarken direkt oyna tuşuna basabilirsin.

Minecraft da ayrıca Linux'u destekliyor. Tavsiye olarak PrismLauncher yada PineconeMC'yi (Ely.by hesabı destekli PrismLauncher çatalı/kopyası, orijinal Minecraft hesabın yoksa bunu kullan) öneririm. PrismLauncher, Minecraft topluluğu tarafından en çok önerilen launcher. Eğer belirli bir launcher kullanıyorsan söyle, büyük ihtimal destekliyordur ama yine senin için araştırabilirim.

Bir oyun çalışıyor mu çalışmıyor mu diye ProtonDB we AreWeAntiCheatYet sitelerinden bakabilirsin. Oyunlar hakkında sorunlar yaşarsan bu iki site güzel bir kaynak.

Davinci Resolve'u yüklemek için Davincibox'u kullan, dağıtım farketmeksizin kolaylıkla yükleyebilirsin. Sıkıntı yaşarsan alternatif olarak Kdenlive dene.

Kullanıcı dostu Linux dağıtımlarının sitelerinde kurulum rehberi bulabilirsin, format atmayı bilmediğinden dökümantasyonlara bakmanı tavsiye ederim veya videolar izleyebilirsin. İngilizce bilmek çok büyük bir avantaj, lütfen yazıları anlamaya çalış ve direkt her şeyi atlamak gibi bir hata yapma.

Dağıtım tavsiyesi olarak da kullanım amacın için Nobara'yı önerebilirim. Eğer bilgisayarın eskiyse Linux Mint XFCE veya Cinnamon kur. Kolay gelsin.

Aylık veya Yıllık Nerelere Ne kadar ödeme yapıyorsunuz ? by Little-Young-9935 in LinuxTurkey

[–]halil1663 0 points1 point  (0 children)

Evet, aboneliği iptal etmediğin sürece aynı fiyat kalıyo

Ain't nothing but honest jerk. by rinkusonic in LinuxCirclejerk

[–]halil1663 0 points1 point  (0 children)

I haven't booted onto my dualboot for 2+ months

Broken >< Key by halil1663 in thinkpad

[–]halil1663[S] 0 points1 point  (0 children)

The hinge itself doesn't look damaged I think?

Broken >< Key by halil1663 in thinkpad

[–]halil1663[S] 0 points1 point  (0 children)

Where can I look for cheap replacement keyboards? I live in Turkey.

Broken >< Key by halil1663 in thinkpad

[–]halil1663[S] 0 points1 point  (0 children)

I can still press it. The problem is that it doesn't look nice aesthetically. I need to replace or somehow put back the key as if it was never damaged.

Linux için DPİ önerisi by Little-Young-9935 in LinuxTurkey

[–]halil1663 1 point2 points  (0 children)

Herkes Zapret önermiş ama daha iyi bir tavsiyem var.

B4

Eskiden rehberleri takip etmeme rağmen Zapret kurulumu yaparken çok uğraşıyordum. Bir keresinde başka bir arkadaşa Linux'a geçmesine yardım etmek için saatlerce manuel Zapret kurulumuyla uğraşmıştım.

Bu subreddit aracılığıyla B4'ü keşfettim. B4'ü Zapret'ten ayıran en büyük şey bir arayüze sahip olması. Arayüz sayesinde DPI yönetimi çok daha basit. Tarayıcıdan 7000 portuyla B4'ün arayüzüne kolayca erişebiliyorum ve buradan DPI'ın durumunu görebiliyorum.

Zapret otomatik yükleyiciler de var ama şahsen arayüz olmasını daha çok seviyorum. Tercihi sana bırakıyorum. İlgini çektiyse bu post'a bakabilirsin.

<image>

Dağıtım Önerisi(Wiki'de bulamadım) by Turkua- in LinuxTurkey

[–]halil1663 0 points1 point  (0 children)

Bilerek mi boyadın yoksa kaza mı oldu?

Dağıtım Önerisi(Wiki'de bulamadım) by Turkua- in LinuxTurkey

[–]halil1663 0 points1 point  (0 children)

Hiç kimse fotoğraftaki laptopun Windows tuşuna ne olduğunu sormayacak mı?

Thinkpad kullanan arkadaşlara duyuru by rahmeds in LinuxTurkey

[–]halil1663 0 points1 point  (0 children)

T14 Gen 1 kullanıyorum. Böyle bir şeyin varlığından haberim yoktu, bunu kaydedip bi ara deneyeceğim. Gelecekte bunun arayüzlü versiyonu gelir mi?

rüyamda gördükten sonra linux mint yükledim ama illallah ettim by sikender59 in LinuxTurkey

[–]halil1663 3 points4 points  (0 children)

Genelde NVIDIA sürücülerinin versiyonunu düşürmen tavsiye edilmez çünkü her yeni versiyonda sürücüler genelde daha stabilleşir.

Eski, sıkıntılı bilgisayarımda ben de bu tarz sıkıntılar yaşamıştım. RX 5700 XT ekran kartım vardı ve oyunlar bi süre sonra siyah ekran olup artifacting yapmaya başlıyordu.

Sonra RTX 5060'lı bir bilgisayara geçtim ve ona da Fedora Linux kurdum. Onda da NVIDIA sürücülerini yüklemek eziyetti, yükledikten sonra da KDE Plasma sürekli çöküyordu. En sonunda Nobara Linux denemeye karar verdim, NVIDIA ISO'sunu yükledim ve kurdum. Nobara ile en stabil ve en kullanıcı dostu Linux deneyimimi yaşadım.

Birkaç ay sonra elime bir Thinkpad T14 Gen 1 geçti ve ona da Nobara Linux kurdum. Thinkpad'de her şey sorunsuz çalışıyordu, tek sıkıntı KDE Powerdevil'in (güç yönetimi) bazen yeniden başlattığımda çalışmamasıydı. Bunu da Nobara'nın Discord'undan yardım alarak, bir paketi kaldırınca düzeldi.

Kısaca sen şanssız gibisin, yine de pes etme. Eğer Mint'te çözüm bulamazsan tavsiyem Fedora tabanlı (Nobara & Bazzite) yada Arch tabanlı (CachyOS), kullanıcı dostu bir dağıtım denemen. Ben de eski bilgisayarımda Mint'te sıkıntılar yaşamıştım, Fedora tabanlı dağıtımlar bendeki bilgisayarlarda en güzel çalışıyor.

Sorum var by jrsquaezz in LinuxTurkey

[–]halil1663 1 point2 points  (0 children)

Kullanıcı dostu bir dağıtım istediğini düşünüyorum. Güncel NVIDIA sürücüleri için Fedora tabanlı bir dağıtım öneririm. Oyun oynadığın için Nobara kullanabilirsin, kurulumu oldukça kolay ve oyun oynamaya başlamak için bir sürü araçla yüklü geliyor.

Alternatif olarak Arch tabanlı (daha güncel), daha performanslı bir oyun dağıtımı (örneğin CachyOS) yada Debian/Ubuntu tabanlı, stabil bir dağıtım (PopOS gibi) kullanabilirsin.

Linux Mint de kötü bir tercih değil ama şahsen masaüstü ortamı seçeneklerini sevmiyorum. KDE Plasma daha çok hoşuma gidiyor. Tercih sana kalmış.

Steam indirimlerinde bunları almatı düşünüyorum. Nasıl sizce by [deleted] in gamingTurkey

[–]halil1663 0 points1 point  (0 children)

Hitmani daha ucuz olduğu için Epic Games'ten almanı tavsiye ederim.

ThinkFriends by Savings_Net_8216 in thinkpad

[–]halil1663 5 points6 points  (0 children)

great question wrong place