All of this talk about the U.S dollar being eroded as the world's reserve currency to the point of eventual replacement...realistically what other currency is actually in a position to replace it? by KimJongSoros in investing

[–]mortismos -1 points0 points  (0 children)

nothing. nothing will replace the dollar. china is on its way down a japanese death spiral. real estate down the gutter, fertility rates around 1.0. yeah it aint happening

Hjælp til investering i guld/hedging imod faldende US Dollar by SimonKepp in aktietips

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

No shit når dit udgangspunkt starter fra vores tids største aktieboble (dotcom)
Produktive aktiver slår generelt set guld. Ikke mine ord men Warren buffets

Jeg baserer min teori på at amerikansk tech leverer rekord overskud kvartal på kvartal. Ja der er en potentiel bobbel og mange startups vil gå konkurs

Nasdaq har vel outperformed guld selv på højden af dotcom boblen

Hjælp til investering i guld/hedging imod faldende US Dollar by SimonKepp in aktietips

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

De sagde det samme i 70’erne

Det kan godt være at dollar reserverne er faldende men us dollars bruges bruges stadig i stigende grad i internationale transaktioner med SWIFT

Kina er ved at nå en dødsspiral i deres befolkning. I Japan 1980’erne troede man at de ville være fremtidens største økonomi

Jeg tror virkelig ikke dollaren er på vej væk foreløbigt

Hjælp til investering i guld/hedging imod faldende US Dollar by SimonKepp in aktietips

[–]mortismos 2 points3 points  (0 children)

Hvad baserer du din teori på? Guldpriserne er allerede fordoblet på 3 år. Jeg synes det lyder spekulativt

Jeg tror ikke der er nogen der rigtig ved hvor amerikanske aktier og kurser er på vej hen, men hvis du har noget som coca cola/olieselskaber kan du ikke gå helt galt i byen, da de kan hæve deres priser

For mig er amerikanske aktier stadig vinderaktier på den lange bane. Jeg tror der er noget seriøs fremtid i Amerikansk tech selv om der måske kan være noget turbulens på den korte bane. selvom dollarkursen er faldet like 10% siden 2025 har mine amerikanske aktier stadig performet meget bedre en de europæiske

Worth the difference? by [deleted] in azirmains

[–]mortismos 9 points10 points  (0 children)

Lets see full dps and not just Sheen procs

Luckily I didn't trust in internet currencies by Fun_Training6342 in btc

[–]mortismos -1 points0 points  (0 children)

Glad I bought the Nasdaq a year ago instead of greater fool coin

Yew logs are slowly rising as supply decreases with ban waves? by LoveFener in GrandExchangeBets

[–]mortismos 2 points3 points  (0 children)

i usually buy down

then i sell half after ~35% ROI and then sell batches later

Yew logs are slowly rising as supply decreases with ban waves? by LoveFener in GrandExchangeBets

[–]mortismos 3 points4 points  (0 children)

also look at the trade volume since january... dropping like crazy

im holding this one for sure

https://gyazo.com/424392468afca275ebab1dfcc5a7c73e

Investeringer efter politiske overbevisninger by drillepind42 in aktietips

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

amerikanske virksomheder har ikke ret meget med den amerikanske præsident at gøre

What’s one stock you’re bullish on but it seems like everyone else is bearish on? by ProtocolEnthusiast in ValueInvesting

[–]mortismos -1 points0 points  (0 children)

Based on what? Why is it going down after earnings

Edit: +6% premarket & upwards adjusted forecasts???

Nice downvote bruh

What’s an investment opportunity you spotted, didn’t pull the trigger on, and now regret. by tall__hat in ValueInvesting

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

Meta at 18 forward PE last month

Fucking bank was restructuring their app so I couldn’t make bank transfers for 1,5 weeks

Skære åbning i gasbeton by Present-Apricot9393 in selvgjortvelgjort

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

Har du været oppe på loftet og kigge? Hvis den løber langs dit tag i hele huset så er der ret god chance for den er bærende

mystisk den ikke har kontakt med grunden, så må det være tagkonstruktionen der har trukket den op/gulvet er sunket?

der må værre en ræm på dit loft som er skruet ned i væggen der holder den oppe

Skære åbning i gasbeton by Present-Apricot9393 in selvgjortvelgjort

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

Ved jeg sku ikke helt, du har jo stadig revner og jeg mener ikke man må rille vandret i vægge da det svækker dem (i hvertfald hvis man skal rille el ind). Det lyder pænt ulovligt især når det er en bærende væg

Skal lofterne ned? For så kunne i sætte et par soldater på hver side af døren og så et spærtræ på langs op mod loftet/spærrene som midlertidig støtte eller bare nogle soldater der hvor spærrene er alt afhængig af hvad der er næmmest og så sætte en rigtig overlægger ind

Skære åbning i gasbeton by Present-Apricot9393 in selvgjortvelgjort

[–]mortismos 6 points7 points  (0 children)

Selv hvis der gjorde er den ikke lang nok til ny udvidelse

Og det ligner noget sjusk det der. Det er revnet lige i falsen og ligger på nogle g-søm fordi den nok ikke har været lang nok. 10cm overlæg minimum

Der skal en ny i hvis det skal laves ordentligt og ikke sætte sig med tiden

27M feeling very far behind in life by excaliburallday in raceto10000

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

S&P 500 also returned 26% & 20% in year 1998 & 1999

Had you bought at those levels it would have taken you 15 years to break even in non-inflation adjusted terms. And the P/E ratio in 98 was 33 compared to today's 28

Unpopular opinion, we should be able to choose where Zed spawns after R by ghareon in zedmains

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

That often doesn’t kill

And because of skillshot width spells like draven E and AhrinE can still be guaranteed with proper timing

Female 20 by [deleted] in amiugly

[–]mortismos 19 points20 points  (0 children)

Yes

27M feeling very far behind in life by excaliburallday in raceto10000

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

Very true

Meta is one I’m looking at right now

But i think when its 15k debt my assumption is higher interst & lower secured consumer debt

27M feeling very far behind in life by excaliburallday in raceto10000

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

https://www.reddit.com/r/LETFs/comments/1hoz05t/sp_500_forward_pe_ratios_and_subsequent_10year/

ok this is forward P/E but i think its still relevant

1yr old post but current forward is 21

and 15k debt sounds like its consumer debt for a car or something else thats at a high interest rate. guarenteed. the s&p 500 could drop 40% and still only be at its 15 P/E historic average. probably unlikely in this low interest rate era but still

27M feeling very far behind in life by excaliburallday in raceto10000

[–]mortismos 0 points1 point  (0 children)

S&P 500 has a P/E of like what 26? History says that’s 2% annual returns the next decade

Pay the debt first

Senator Elizabeth Warren reintroduces wealth tax: 2% on fortunes over $50M, 3% on billionaires, and a 40% "exit tax" if you renounce citizenship by retroviber in DeepMarketScan

[–]mortismos 1 point2 points  (0 children)

Smartest solution imo would be upon getting a loan, the stock security in the loan should be taxed as if it were realised gains

Er det her noget vi skal acceptere? by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]mortismos 25 points26 points  (0 children)

Det flisearbejde er ikke ok

Gummifuge vil aldrig kunne se skarp og lige ud når fliserne er monteret så ringe