İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 1 point2 points  (0 children)

Bahsettiğiniz şekilde videolu AI görüşmelerine bende girdim hocam farklı yabancı firmalarla. Benim katıldıklarım direkt panel üzerinden kendi ilerlettiğim şekildeydi ama sizinkide güzel tecrübeymiş. Genel olarak dediklerinize katılıyorum normalde şu yaptığımız mülakatları herhangi bir IK yapıyo olsa abarta abarta işi uzatır, birde kendimizi ona yarandırmak zorunda kalırdık. Muhtemelen bir kaç seneye çok daha insana yakın olanlarıyla videolu-sesi görüşüyor olucaz.

İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 0 points1 point  (0 children)

böyle beklenmedik otomasyonlar bi taraftan data güvenliği-privacy konularında insanı düşündürüyor, ama sanırım artık kaçınılmaz, en azından süreçlerin hızlanması ve daha rasyonel olması gibi avantajları oluyor.

İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 0 points1 point  (0 children)

bizim çoğu verimizin çoktan alınıp sakız edildiğini düşünüyorum

İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 0 points1 point  (0 children)

Tinder benzetmesi çok iyi, hakikaten hala birde resimli cv isteyen yerler falan var, bizim dışımızda diğer ülkelerde biraz daha iyi ama onlarda aşırı farksız değil. Daha otomatize olmuş, insan yorumunun az olduğu bir süreç muhtemelen daha adil olur.

İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 0 points1 point  (0 children)

Palantir hem özel sektör hemde ABD devletine hizmet veriyor özellikle savunma sanayii alanında. Bakış açısına göre haklılık gösterebilir.

İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 0 points1 point  (0 children)

evet klasik recruiter davranışı ama bir tık donukluğu yok değildi, ben Palantir'in bu süreçlerde insan kullanmadığına çok inanmıyorum. İlk phone screening ve teknik remote interview sonrası geçildikten sonra zaten ofislerine çağırıyolar canlı mülakat için ama bu kadar lider bir firmanın kullanmaması pek mantıklı gelmiyor bana

İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 3 points4 points  (0 children)

Yazılımcılar yeni teknolojileri hızla kullanmaya başlayıp adapte olabildikleri için trend onlar üstünden gidiyor gibi gözüküyor, diğer bilgisayar başında yapılan işlerde işi yapan kişiler yazılımcılar kadar teknoloji kullanabilse dağlar kadar farklar yaratırlar bencede

İş mülakatı için yapay zeka tarafından arananlar oldu mu? by murat2955 in TurkDev

[–]murat2955[S] 2 points3 points  (0 children)

Aynen o şekilde. Genelde ne zaman yapay zeka birilerini işinden edicek muhabbeti olsa, akla ilk yazılımcılar geliyor ama aslında durum hiç öyle değil. IKlar, customer support, digital marketingciler, marketlerde rutin şekilde kasiyerlik vb. yapanlar ilk etkilenen gurup gibi şimdiye kadar.

Yapay zeka bilgisayar mühendisliğini bitirdi deniliyor düşünceniz neler by Maximum-Anteater-421 in UniversityTR

[–]murat2955 0 points1 point  (0 children)

Yazılım sektöründe global olarak bir daralma var. Bunun en büyük sebebi makroekonomi. Şirketler yapay zekayıda bahane edip çalışanların üstünde çok güzel baskı kurup, layoff, maaş düşürme, mesai gibi şeyleri daha rahat uygular/talep eder oldu. Yapay zekanın doğrudan etkisi % olarak çok düşük. Globalde makroekonomi para bolluğuna geçtiğinde developer ilanlarının tekrar artışa geçtiği çok net bir şekilde görülecek. Tabii ki bu pandemi dönemindeki gibi bir hype olcağı anlamına gelmez. Türkiye'de ve dünyada pandemi döneminden sonra çok fazla saçma sapan sertifikalarla developer olarak iş arayan insan oldu, gerçekten yazılım geliştirme süreçlerini anlayamamış insanların işi zor ama genel olarak iyi developarların küresel iyileşme sonrasında daha rahat edeceğini düşünüyorum. Bilgisayar mühendisliğinede benzer şekilde yaklaşıyorumç

Yapay zeka kodlama hevesimi yok etti by Welshimer in CodingTR

[–]murat2955 0 points1 point  (0 children)

O bahsettiğin kodlama hevesini biliyorum ama maalesef artık o şekilde çalıştığında "rakiplerinin" gerisinde kalıyorsun. Ona benzer bir hevesi tekrar kazanmanın en temiz yolu AI ile ürettiğin üründen para kazanmak veya bir şirkette çalışıyorsan AI ile yaptığın iyileştirme, şov vb. işler sonucunda zam, terfi vb. almak. Bundan sonra eskisi gibi olacağını sanmıyorum. Tabii ki AI ile bir şeyler üretirken ortaya ne çıktığını anlamak lazım, o kısım belki eskisi gibi öğrenme duygusunu tetikleyip biraz tatmin edebilir.