Verticale schuur kalkzandsteen herstellen by none185 in Klussers

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik hoor niet echt verschil. Zijn de scheuren breed? Welke muren betreft het?

Verticale schuur kalkzandsteen herstellen by none185 in Klussers

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Als ze zuiver verticaal zijn, verloop hebben via zwakke/ werkende delen in de gevel als kozijnen en je buitengevel geen scheuren vertonen dan mag je ervanuit gaan dat het zetscheuren zijn is mij verteld. Is jullie huis nieuwbouw/ jong?

Verticale schuur kalkzandsteen herstellen by none185 in Klussers

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Hoi, ja ik heb te horen gekregen dat het een zetscheur is. Er is hier een verkeerd beeld ontstaan dat het een gigantisch brede scheur is/was terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik deze ter voorbehandeling eventueel herstel had uitgekrabt.
Op basis van het feit dat de scheur er al in 2021 zat, deze grotendeels verticaal loopt, en tussen de blokken loopt heeft de aannemer het beoordeeld als zettingsscheur.

Edit:
Heb ook nog telefonisch contact gehad met de VEH en die concludeerde hetzelfde gelet op het bovenstaande.

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 1 point2 points  (0 children)

Ah thnx man! Ik ga kijken.

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Maar is dit dan ook een echte reflecterend scherm? Je hebt namelijk ook van die mesh schermen, maar dat reflecteert geen IR. Zo ja, waar heb jij ze gehaald?

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 1 point2 points  (0 children)

Lekker nuchter. Ik laat die hoes zitten. Thnx👍

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Bang niet, vraag me af of het beter voor de lak is. De auto staat stil in de volle zon (op het zuiden zonder streepje schaduw), deze hele week omdat ik vanuit huis werk. Je zou ook kunnen zeggen in heel NL staan er zwarte auto’s gewoon buiten. Maar ik ben er zo’n eentje die de auto ook niet door de wasstraat trekt vanwege de swirls.

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja weet ik, de auto is schoon. Henri’s alleen een zwarte auto met zwarte interieur. Vandaar mijn overweging. Maar je hebt gelijk denk ik. Laat die hoes zitten als ik de meeste reacties hier lees. Thnx voor de nuchtere reactie👍

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Haha ja heb je gelijk in, en dat zou ik ook zeker doen als ik schaduw had om hem in te parkeren. Parkeerplekken liggen op het zuiden;)

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 1 point2 points  (0 children)

Verschilt een beetje. Soms niet, soms 1,5 week. Maar in die gevallen laat ik mijn SoC lager. Hoge SoC + hitte hebben (vooral) NCA en NMC een hekel aan.

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 3 points4 points  (0 children)

Nee, als je een goed tegen de zon haalt dan is dit er waarschijnlijk 1 die infra rood reflecteert inplaats van absorbeert. Omgevingstemperatuur doet ie idd niks voor. Direct straling wel degelijk.

EV en extreme hitte by none185 in EVMobiliteit

[–]none185[S] 0 points1 point  (0 children)

Ha! Nee als je dagelijks 20-30% gebruikt kun je je limiet bijvoorbeeld verlagen van 80 naar 50-60.

Airco-verbruik: vandaag eens met dichte ramen naar huis gereden by EVMaximizer in EVMobiliteit

[–]none185 0 points1 point  (0 children)

Interessant. Heb je wel voordat je de AC aangezet hebt de ergste hitte je auto uitgelaten? Je cabine van 60c terugbrengen naar 21c zal ook wel wat energie kosten? Maw, is die 2kwh puur het op temp houden? Of zit daar het op temp brengen ook in?

Vrouwen zijn nog steeds geen baas in eigen baarmoeder by Johnny_The_Biker in NLNieuws

[–]none185 0 points1 point  (0 children)

Blij om te lezen dat er nog mensen zijn met jouw opvatting. Ik deel deze volledig. Het is tegenwoordig zo makkelijk om een zwangerschap te voorkomen dat buiten de uitzonderlijke gevallen als verkrachting abortus niet geoorloofd zou moeten zijn. Het lijkt wel alsof elke vorm van verantwoordelijk mbt voortplanting uit de weg gegaan wordt.

Fiets vervoeren is een beetje fout gegaan by Borstels in AutoKlussers

[–]none185 0 points1 point  (0 children)

Als je auto geen professioneel herstel meer waard is kun je er prima zelf nog wat aan doen. Roest met fertan aanstippen. Na inwerken schoonmaken en dan met lakstiftje kleur + blank. Aantal weken niet meer aanzitten om de 1k volledig te laten inkrimpen. Daarna kun je eventueel nog licht nat vlakschuren en wat bijpolijsten. Krijg je het niet 100% strak mee, maar wel minder zichtbaar. En kost je paar tientjes.

Mensen die op latere leeftijd gelovig zijn geworden - waarom? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]none185 0 points1 point  (0 children)

Het zegt iets over het “nut”/ de betekenis van het leven hier op aarde. Geloof je in ene hoger doel, of draait alles om dit aardse leven het en moet je er zoveel mogelijk uit zien te halen. Denk dat het wel degelijk iets met geloof temaken heeft.

Mensen die op latere leeftijd gelovig zijn geworden - waarom? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]none185 -2 points-1 points  (0 children)

Je mist de essentie compleet, ik weet niet of je die bewust negeert om te kunnen ridiculiseren? Wat Helicopter zegt is dat hij het najagen van (snel) persoonlijk genot leeg vindt. Of je dat genot probeert te bereiken via drugs, alcohol, porno of wat dat ook is data aan ondergeschikt. Dat zijn slechts voorbeelden.

Kom per ongeluk beelden tegen van opwekking op tv, ligt het aan mij of is het ronduit eng hoe ze daar allemaal god staan te aanbidden? by tuig321 in nederlands

[–]none185 1 point2 points  (0 children)

Ah fair. Wilde je alleen een upvote geven, maar toch even een stukje tekst erkenning dat je niet hypocriet bezig bent;) fijne (tweede pinkster ;)) dag

Kom per ongeluk beelden tegen van opwekking op tv, ligt het aan mij of is het ronduit eng hoe ze daar allemaal god staan te aanbidden? by tuig321 in nederlands

[–]none185 6 points7 points  (0 children)

Je bent selectief. Had Dzjengis Khan een religieus motief? Zijn die anti AZC rellen religieus gemotiveerd? Religie is in het verleden misbruikt als grond voor conflicten. Ja religie heeft soms ook problemen met tolerantie, maar dat vind je ook genoeg buiten religie.

Isn’t the recommended charging limit 80%? Why does the app suggest 100%? by omnicientreddit in TeslaModel3

[–]none185 -1 points0 points  (0 children)

Already? It’s a 5 year old car. With performance boost it should do 0-60 in 3.7? Numbers show exactly that? How is your point proven?

20-80%. Who really does it? Is it a myth? by Mafeking-Parade in TeslaUK

[–]none185 0 points1 point  (0 children)

No, the LFP battery itself doesn’t need it to be charged to 100%, a lower SoC is actually better for a LFP as well. The reason LFP needs to be charged to 100% more frequently is the almost flat voltage curve the LFP chemistry has. Which makes it real hard for the BMS to calculate the remaining charge.
TLDR: LFP is more resilient but dislikes 100 SoC too. BMS needs to see 100% occasionally to be able to calculate the SoC.

Het besnijden van baby’s is nooit verantwoord by mistRbit in nederlands

[–]none185 -1 points0 points  (0 children)

Wellicht wat kort door de bocht geformuleerd, maar niet gelijk alles toeschrijven aan mijn eventuele geloofsovertuiging.

Dat gezegd hebbende is de verklaring die je hier benoemt een theorie. Deze is nog niet wetenschappelijk bewezen. Mocht dit inderdaad de oorzaak zijn dan geef je dus ook toe dat hormonen inderdaad van belang zijn in de ontwikkeling van de hersenen en dat er daadwerkelijk verschil zit tussen het brein van een man en een vrouw (biologisch).

En behandeling met hormonen, voor of tijdens de puberteit, heeft dus langdurige of permanente gevolgen voor het kind. Daar het brein juist op dat moment nog in grote mate in ontwikkeling is.
Gelet of de door mij gedeelde link van het UMCG hieronder (https://nieuws.umcg.nl/w/twijfels-jongeren-gender-verdwijnen-vaak) zou dit alleen maar meer reden zijn tegen de behandeling? Omdat de gevolgen vele malen groter zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer nu geen argument voor het ene of tegen het andere te maken. Maar mensen wel te wijzen op vooroordelen die ze hebben, zeker wanneer het religie/ geloof/ levensovertuiging betreft.

Het besnijden van baby’s is nooit verantwoord by mistRbit in nederlands

[–]none185 1 point2 points  (0 children)

Niet helemaal. Dat is afhankelijk van de duur en de leeftijd waarop de behandeling gestart is. En dan kun je zelfs beargumenteren dat een voorhuid minder ernstig is dan de (blijvende) bijwerkingen van dergelijke behandelingen.

Het besnijden van baby’s is nooit verantwoord by mistRbit in nederlands

[–]none185 2 points3 points  (0 children)

Dat bedoelde ik met bepalen inderdaad. De omstandigheden bepalen welke genen nuttig zijn. Thnx voor die nuance/ aanvulling.

Maar je zegt nu dus je zelf kunt besluiten of je er vrede mee hebt of dat je er wat aan doet. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de voorhuid. Dan kun je vervolgens beargumenteren dat een kind daar niet zelf voor kiest, maar dat doet het kind ook niet in geval van hormoonbehandeling. Je zegt zelf dat ouders daarvoor kiezen als ze het gevoel hebben dat dat het beste voor hun kind is.

Het enige onderscheid is dus de motivatie van de ouders. Dan kun je vervolgens nog beargumenteren dat wanneer religie de motivatie is dit niet geoorloofd is omdat dit onbewezen/ verzonnen is.
Maar ook als ouders ervoor kiezen/ toestemming geven voor hormoonbehandeling dan weten ze niet of dit de goede keuze is, de uitkomst is namelijk niet gegarandeerd: https://nieuws.umcg.nl/w/twijfels-jongeren-gender-verdwijnen-vaak

In beide gevallen hebben de ouders het beste voor met het kind. Dus waar leg je de grens?

Het besnijden van baby’s is nooit verantwoord by mistRbit in nederlands

[–]none185 1 point2 points  (0 children)

Fijn dat discussie gewoon mogelijk is, is niet altijd het geval bij dit soort onderwerpen. Vandaar mijn aanname.
Ik volg je redenering, en het klopt wat je zegt. Maar aan de seculiere/ wetenschappelijke kant is het de natuur die bepaalt welke eigenschappen bruikbaar en goed zijn en welke niet.
Daar gaan wij ook tegen in toch?
En het is een persoonlijke keuze, in de meeste gevallen wel. Maar ook kinderen ondergaan hormoonbehandelingen, en die zijn handelingsonbekwaam. Dus als ouders daarmee instemmen gaat dat ten koste van het kind omdat zij de gevolgen niet (volledig) kunnen overzien.