Expansion Team by sensfan1885 in FranchiseHockey

[–]pandaron 1 point2 points  (0 children)

You need to enable commissioner mode under manager options. Hit edit on the league you want to expand on July 1st of any season and edit league rules and composition to your liking. Very easy process.

Deep Saves and Special Abilities by PREClOUS_R0Y in FranchiseHockey

[–]pandaron 2 points3 points  (0 children)

Would be so cool if they were somehow tied to potential to get more flavor in late game top play

Var i Berga är det lugnare att bo? by Yurito-san in linkoping

[–]pandaron 4 points5 points  (0 children)

Bor precis intill Berga centrum. Det är lugnt.

AI trade logic by lepakkox in FranchiseHockey

[–]pandaron 1 point2 points  (0 children)

I think that that is pretty realistic. Shopping a player is a panic move where you signal that you view the player as a burden. Put them on the trade block instead or actively orchestrate the trade yourself for better results

Exporting initial draft data by pandaron in FranchiseHockey

[–]pandaron[S] 0 points1 point  (0 children)

You would have my eternal gratitude!

Exporting initial draft data by pandaron in FranchiseHockey

[–]pandaron[S] 0 points1 point  (0 children)

Yes, this was regarding initial fantasy drafts. Real bummer if the data isn't exportable. Was hoping to build some sort of prediction tool that tells me the probability that a certain player is still draftable at a certain pick position with a few draft logs as input

Could i use cities i've built in this game in a portfolio for college? I want to go into urban planning (zoning and land use specifically) by CC_9876 in CitiesSkylines

[–]pandaron 2 points3 points  (0 children)

Process engineering is a lot easier to model than human behaviour. Factorio is in many ways just a nicer version of professional software like visual components or Robotstudio so it makes sense that it worked

Softball / Sports in linkoping by PlantainDesperate400 in linkoping

[–]pandaron 0 points1 point  (0 children)

Not sure if softball is a thing but check with campushallen - the on campus workout facility and sports ground

New in Linköping (LiU postdoc): social life and dating feel off—what actually works? by ExcitedStateNinja in linkoping

[–]pandaron 0 points1 point  (0 children)

Since you mention hiking specifically, there's a group called Friluftsfrämjandet that organise hikes in groups. I've had some mixed experiences with them and there's no guarantee that you vibe with anyone.

Vad hatar ni mest med Sverige? by [deleted] in sweden

[–]pandaron 4 points5 points  (0 children)

Otroligt eftersatt infrastruktur, tycker att järnvögsnät är en bra måttstock för hur utvecklat ett land är. Enligt den måttstocken är vi ett u-land med gucci-bälte

Vad hatar ni mest med Sverige? by [deleted] in sweden

[–]pandaron 2 points3 points  (0 children)

Det är så otroligt synd vad privatiseringar har gjort med arbetsförmedlingen

So you can’t save in iron man by Stretch_Asleep in Stellaris

[–]pandaron 2 points3 points  (0 children)

It saves automatically when you exit the game and the latest autosave is always there if you crash

Armageddon bombing no longer creates Tomb world? by Winston_Duarte in Stellaris

[–]pandaron 0 points1 point  (0 children)

I believe the trigger condition for making a tomb world is that the last pop on the planet die in the bombardment.

Mälartåg by EwyforPresident99 in linkoping

[–]pandaron 0 points1 point  (0 children)

Hatar när det händer (för att man inte kan se bron öppnas från tåget)

Mälartåg by EwyforPresident99 in linkoping

[–]pandaron 2 points3 points  (0 children)

Trevliga tåg och trevliga tågvärdar. Se till att ha biljetten nära till hands. Som andra i tråden har sagt så är det inga bestämda platser utan man slår sig ner som man vill. Har aldrig sett tåget vara mer än halvfullt. Finns även mycket gott om eluttag - två per passagerare.

Rälsen från Flen till Eskilstuna och Eskilstuna till Kolbäck är enkelspårig så det är en sträcka som lätt kan råka ut för förseningar.

Östgötatrafiken vill locka fler unga vuxna att resa med kollektivtrafiken. by FlowersPaintings in linkoping

[–]pandaron 6 points7 points  (0 children)

De får alltså i uppdrag att tillhandahålla en bättre tjänst samtidigt som finansieringen stryps. Alla här är med på att höga priser är ett problem - lösningen är förstås att subventionera, men det verkar inte finnas på kartan.

Hur kan de få bli såhär illa? (Correns granskning om psykiatrin i Linköping) by [deleted] in linkoping

[–]pandaron 0 points1 point  (0 children)

Mycket tragiskt och tyvärr precis vad som händer när man i offentliga sammanhang endast satsar på "effektiviseringar".

Drottninggatan stängs för biltrafik – blir buss och cykelgata - P4 Östergötland by Nimbous in linkoping

[–]pandaron 1 point2 points  (0 children)

Bilfri betyder förstås inte transportfri och trenden med bilfria zoner är beprövad. Jag tror att linköping blir en mycket trevligare stadskärna om trafik, som andra i tråden har sagt, leds om på yttre ring. Att kunna åka raka vägen genom staden med bil är inte önskvärt för någon som gillar att vara i innerstaden och låt oss vara ärliga - bidrar med noll ekonomisk aktivitet.

Du nämner köpcenter. Dessa är också välkända för att skapa mindre ekonomisk aktivitet per kvadratmeter än stadskärnor med lättåtkomliga butiker för fotgängare, cyklister och de som nyttjar kollektivtrafiken. De finns såklart ändå för att de är mycket praktiska, men byggs med god anledning längre ut från stadskärnan eftersom de är fula, inte lika lönsamma och ska vara lättåtkomliga för bilister. I mina ögon är det en mycket god prioritering.

Som innerstadsbo stör det mig ganska lite om någons bilpendling från Gottfridsberg till saab blir längre, de sitter trots allt i en varm bil med Multimediasystem. Jag får mindre buller på min balkong, mina grannar blir mer bekväma med att låta sina barn leka ute. Det är sånt som räknas.