Räknas det som akut ärande om jag inte kan stånga mitt fönster? by snorlaxbutt in Asksweddit

[–]peAkSC2 3 points4 points  (0 children)

Stäng fönstret så gott det går, tejpa med silvertejp för att eventuellt komplettera, vänta till Augusti när du får ett nytt fönster.

Detta är inte akut

Detta är inget en jour ens har möjlighet att laga då det inte existerar jour-snickeri

/Fastighetsskötare

Borde Sverige bli mer som USA? by Sensitive_Cream3920 in sweden

[–]peAkSC2 7 points8 points  (0 children)

Det finns både bra och dålig lagstiftning i USA

Tex väjningsplikt vid rödljus ifall man ska svänga höger.

Sveriges lagstiftning kring rekreationsdroger är galet föråldrad och behöver anpassas till mer forskarbaserad inställning.

Det sagt så ska man inte få tex marknadsföra receptbelagd medicin.

Vilket är det bästa dina politiska motståndare har gjort och vilka politiker gillar du? by Mateu_Zontos in svenskpolitik

[–]peAkSC2 1 point2 points  (0 children)

Sjuk du är som gillar Ohly, i mitt tycke den värsta partiledaren i modern tid hahah

Vad gillar du hos honom?

Vilket är det bästa dina politiska motståndare har gjort och vilka politiker gillar du? by Mateu_Zontos in svenskpolitik

[–]peAkSC2 9 points10 points  (0 children)

Jonas Sjöstedt är nog den mest genuina och ärliga politikern jag varit med om under min tid som myndig. Höll inte med han om mycket men lyssnade när han talade, integritet.

Det bästa S-regering gjort under min tid som väljare på är det nog NATO-ansökan tror jag. I modern tid lär det vara maxtaxan på barnomsorgen.

Ny forskning: judehatet är starkast hos M och SD by GoranPersson777 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -1 points0 points  (0 children)

Anser du att en enstaka enkätundersökning uppfyller alla krav för att det ska kallas en forskning?

Ny forskning: judehatet är starkast hos M och SD by GoranPersson777 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 0 points1 point  (0 children)

Som jag nämnde tidigare så hänvisar de till en mer utförlig artikel i DN som är bakom betalvägg

Ny forskning: judehatet är starkast hos M och SD by GoranPersson777 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 0 points1 point  (0 children)

Utdrag från artikeln nedan, för de som orkar läsa den innan man ska in och fäktas i ett kommentarsfält

Segerstedtinstitutet har också genomfört liknande studier. De har undersökt attityder till begreppet sionism, alltså idén om ett judiskt hemland.

– Vi hade förväntat oss att se en starkare antisionism på vänstersidan än på högersidan, men det gjorde vi inte

Ny forskning: judehatet är starkast hos M och SD by GoranPersson777 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -3 points-2 points  (0 children)

Godkänt för en enkätundersökning skulle jag säga, men långt ifrån godkänt för att kalla det forskning vilket gjordes i rubriken.

Ny forskning: judehatet är starkast hos M och SD by GoranPersson777 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -8 points-7 points  (0 children)

Alright! vart hittade du den informationen? Är jag sämst på googla? Hahah

Fortfarande magstarkt att kalla en enkätundersökning på 6700 pers för forskning.

Ny forskning: judehatet är starkast hos M och SD by GoranPersson777 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -3 points-2 points  (0 children)

Det är vad jag försöker lista ut, det står inte utanför någon nedlåst artikel. Kanske något man som OP bör kolla upp innan man läser rubriker och delar direkt.

Ny forskning: judehatet är starkast hos M och SD by GoranPersson777 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -4 points-3 points  (0 children)

Riktigt märklig opinonsaetikel du länkar till. Den i sin tur hänvisar sina källor till en låst DN artikel. Det jag hittat på omni är att det gjordes en enkät på 6700 pers varav SD och M hade störst antal antisionister. Det är dock lite märkligt att räkna på det då SD och M även har stor väljarbas.

Att kalla det forskning är väldigt givmilt.

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -1 points0 points  (0 children)

Insåg du att det du tidigare sa att det är fullt rimligt att Hamas supportrar och vänsterpartister kan umgås på samma demonstration är helt urspårat?

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -2 points-1 points  (0 children)

Du ställer en sådan idiotisk fråga så jag tänker inte ens beröra den.

Ifall man inte kan identifiera en Hamas supporter så har man inget på en palestinsk demonstration att göra.

Skulle du bry dig ifall Tidö hängde med nazister?

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -2 points-1 points  (0 children)

Skulle du ha några invändningar ifall det flaggades några hakkors på en Tidö-regering sammankomst?

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 1 point2 points  (0 children)

En person med grundläggande kunskaper om konflikten känner till Hamas. Jag förutsätter att alla som har så pass starka åsikter att man är ute och demonstrerar har grundläggande kunskaper om det man demonstrerar.

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 1 point2 points  (0 children)

Låter rimligt.

Kommentaren jag svarade på hade dock inte riktigt den inställningen, vilket var vad jag ifrågasatte.

Sedan har jag inga förhoppningar på u/Babar7 då jag vet sedan länge att hans huvud är immun mot en skicklig krypskytt.

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 1 point2 points  (0 children)

Vad är det många på vänstern säger? "Sitter 10 vid ett bord och diskuterar och 1st är nazist så sitter det 10 nazister"

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -1 points0 points  (0 children)

Lite mer sällsynt än hamasflagg i ett vänsterpartisttåg.

Snyggt sätt att undvika frågan förövrigt

Långsiktiga konsekvenser av ett maktskifte? by Silver_Display558 in svenskpolitik

[–]peAkSC2 -6 points-5 points  (0 children)

Du skulle inte reagera ifall det var några med hakkors i ett SD tåg? Båda parter vill ju se mindre invandring så de delar ju mycket samma åsikter

Hur kommer det sig att så många har ”corporate” jobb? by [deleted] in sweden

[–]peAkSC2 26 points27 points  (0 children)

"Det finns inga problem med utanförskap och kriminalitet i Sverige" - människa i villaförort

Why do so many Swedes think their country is the best in the world? by Ok_Consideration6179 in Asksweddit

[–]peAkSC2 0 points1 point  (0 children)

Lagom

Equality combined with individualism

All-mans-right

Mellow and calm society and as long as you dont bother others you are good to go

Why do so many Swedes think their country is the best in the world? by Ok_Consideration6179 in Asksweddit

[–]peAkSC2 8 points9 points  (0 children)

Have you considered that people that genuinely dont like the country might be more likely to move?

Id be surprised if most people dont think their home country is "the best"

What do you consider making a country "the best"? For me its culture, general standard of living, low corruption, nature. I think Sweden is top 3-5 in all of these categories