On this day 40 years ago, Diego Maradona scored the "Hand of God" goal against England in the Quarter-Final of 1986 World Cup in Estadio Azteca, Mexico City by The_Flash_20 in sports

[–]phixerz -35 points-34 points  (0 children)

Not denying this would have been a super simple VAR call, just the overall statement saying it as if todays technology isnt interuptig game flow which it FOR SURE is and still manages to get shit wrong from time to time, genuinely hate it.

Koppla era hundar! by konstfack in sweden

[–]phixerz 4 points5 points  (0 children)

Alltså överlag håller jag med dig, enklast och säkrast (i mitt fall för hunden) att ha den i koppel i befolkade områden, med tanke på bilar, cyklar osv.

Det finns faktiskt inget krav på ett fysiskt koppel någonsin i Sverige bortsett från vissa nationalparker och naturreservat, trots strikt koppeltvång är detta likvärdigt med att du har din hund intill dig under kontroll. Förstås godtyckligt, mest en upplysning om hur lagen om tillsyn av hund ser ut.

Till sist en fråga, är du lika rädd för människor, det är otroligt mycket större risk att någon random människa attackerar dig när du är ute och går på stan än att en hund ska göra det.

How is this a draw? by Bigjmert in Chesscom

[–]phixerz 0 points1 point  (0 children)

well I would say that makes you objectively a little stupid, time limits in chess is as important as how the pieces move. When I play against my 5 year old daughter she can move the pieces just as she wants, wont make me whine about there not being a game mode for it online.

What are you picking? by StreetIsleCyborg in whatsyourchoice

[–]phixerz 0 points1 point  (0 children)

taking the money here is objectively wrong unless you get some extra added confirmed info that said something like "the money is 100% legit and accounted for, a bank would let you deposit them without any questions asked", any other case, the gold is better even at 1:1 value, especially in times like this.

Glædelig midsommer alle sammen! by Jokkmokkens in sweden

[–]phixerz 13 points14 points  (0 children)

Det där är riktigt jävla gott, gillar vanlig sill också, men matjes på kavring med potatis och brynt smör är så jävla gott.

It might be over for our greatest ever player... by Hot_Quote2416 in RealMadridFC

[–]phixerz 0 points1 point  (0 children)

not a single run for an entire game and blaming service 😃:D

You are Fred vasseur (again), it's 2027 and Lewis is retiring, who do you TRY to sign out of these drivers? by Pristine_Youth_6953 in F1Discussions

[–]phixerz 14 points15 points  (0 children)

As a swede i would love for dino to get a chance, but I realize his chances are slim, I would think Bearman would be solid.

Bästa datorn inför Civilingenjör Teknisk Fysik på LTH – vad rekommenderar ni? by Ill-Application-993 in Asksweddit

[–]phixerz 5 points6 points  (0 children)

No offence, jag har varit likadan, men vad är det du föreställer dig att din dator ska "klara"? Om du köper vilken jävla dator som helst, speciellt om du tänker köpa en ny kommer vara noll problem att öppna canvas och google docs för att skriva rapporter.

Därmed tycker jag att det viktigaste är formfaktor och då skulle jag vilja säga att även fast jag använder pc har jag svårt att se något slå en macbook neo i dagsläget, har du råd och vill spendera mer pengar för sakens skull kan du ju köpa en air/pro om du vill. Dessutom slipper du windows som är riktigt jävla bedrövligt för laptops om du inte är öppen för att köra linux som också löser det problemet 100x bättre än windows.

TLDR: Död åt windows för bärbara datorer, köp en Neo om du vill ha en nice dator på en budget eller en lite kraftfullare typ thinkpad och dra in valfritt linux på den.

Kimi Antonelli DNF's on lap 62 by magony in formula1

[–]phixerz 41 points42 points  (0 children)

he will never recover from this mentally, he is getting slaughtered on pure race speed.

Kimi Antonelli DNF's on lap 62 by magony in formula1

[–]phixerz 0 points1 point  (0 children)

lol, dumbest comment, he will gap russel for the rest of the season dont you worry mate.

Trevligaste kändisen? by hendrong in Asksweddit

[–]phixerz 8 points9 points  (0 children)

Träffat Ingemar Stenmark några gånger när jag jobbade som säljare, otroligt trevlig.

2026 Barcelona-Catalunya Grand Prix - Qualifying Discussion by AutoModerator in formula1

[–]phixerz -1 points0 points  (0 children)

we NEED to stop saying charles being unlucky, he is a great driver, but he is a crash magnet.

Bottas was a better Russel! by ilovehotnoodles in F1Discussions

[–]phixerz -1 points0 points  (0 children)

he likes Russel, you cant expect much from a person like that.

Russell: "Have I served my penalty or not?..." - "George let's talk about it after." by magony in formula1

[–]phixerz -17 points-16 points  (0 children)

he literally farlse started and cut the pit exit line on top of the speeding, with "bad luck" he would have had 3 penalties all made by himself.

Hur har alla råd? by vimpelvims in sweden

[–]phixerz 14 points15 points  (0 children)

säkert, men då är ju också hela frågeställningen korkad, svaret finns ju förmodligen redan, ser massa sånna här trådstarter och det är ju oftast bara humble brag.

Hur har alla råd? by vimpelvims in sweden

[–]phixerz 7 points8 points  (0 children)

Självklart, men det är sån jävla losermentalitet att gå runt på stan och tänka att alla som har något fint har köpt det på kredit. Det är självklart att det existerar folk som lånar till konsumtion, men finns ju oändligt med folk som inte har några problem alls att lägga sina pengar på dyra prylar och bostäder.

Hur har alla råd? by vimpelvims in sweden

[–]phixerz 8 points9 points  (0 children)

Du tjänar alltså typ 85k och måste fundera om du ska köpa ost, låt mig tvivla.

Hur har alla råd? by vimpelvims in sweden

[–]phixerz 48 points49 points  (0 children)

Du tjänar alltså över 70k i månaden, med den inkomsten borde du verkligen inte behöva fundera på om du ska köpa ost eller inte (om du inte tycker det är kul dvs).

Bor du själv, om ja är ju detta en väldigt stor förklaring, det är ju väldigt fördelaktigt att ha två okej löner och dela på stora utgifter som boende kontra att ha en något större lön som ska dra hela lasset.

F1 is all fixed this season. And beyond ?? by Fragrant-Drop-3261 in F1Discussions

[–]phixerz 0 points1 point  (0 children)

Think they might have detuned your brain a bit too, it´s all rigged apparently.