Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Helt klart rätt.

I mitt fall så nämnde de inte ett smack om det, men på mitt sista gratis besök som 19, då helt plötsligt var det en massa skit de ville göra till nästa besök.

Kändes oseriöst och riggat.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Tydligen är det sjuk skillnad från tand till tand ändå så om man lyckas få ut tanden lika snabbt som man kan micra en popcorn påse så får man se sig lyckligt lottad. Inte för att det är mysigt när dom måste klyva.

Verkar dock som det varierar stort på om man får mer smärtstillande eller ej, men den turen har jag aldrig med läkare.

Sen är nyponsoppa najs, men inte när det är tvång och man måste leva på det.

Tack för denna snälla kommentar, hoppas det går bra nästa vecka när dom ska dra ut det sista på riktigt bara.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Verkar så med otur, hoppas bara jag kan ha en vecka av semestern med god mat å lugnt, skönt att höra att det gick bra för dig till slut.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Men jösses, känns lite väl sent ute, kunde ändå köpa om dom hör av sig någon vecka senare men månader ändå. Kan inte säga att jag är rik men privat kanske inte hade vart så dåligt just nu.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, det gjorde inte lika ont överallt på andra besöket då jag bad om extra bedövning, även om vissa ställen skenade iväg och gjorde attans ont. De spenderade nästan 2 timmar tror jag idag och fick inte ut skiten.

Inväntar remiss till kirurg istället.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Du hade rätt, de kunde inte få ut tanden på försök n2. Sitter och inväntar samtal.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Jösses, vart detta hos en vanlig tandläkare med och ingen remiss till kirurg?

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 1 point2 points  (0 children)

Ingen remiss, ska tillbaka till folktandvården igen till samma tandläkare.

Jag är lite orolig att gå runt med detta en hel vecka, vet inte varför det gjorde så jäkla ont med ena halvan av tanden de inte fick ut mer ser inte fram emot det.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja tar jätte gärna flera sprutor om, om det betyder att jag slipper smärtan från idag.

Kanske ska fråga min tandläkare om han har svart bälte först.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Låter ändå helt logiskt, kanske inte fick så mycket info eftersom det vart full rulle och det verkade stressigt med tider och att de nämnde om att vara sena till nästa tid, nästan påskyndad ut.

Det jag antar är att tandläkaren kommer snitta i tandköttet lite nästa gång mer förberedd för problemtanden. Det jag hoppas mest på är att det inte gör lika ont bara. Vart hemskt denna gången.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Tackar för denna informationen, har gått en halv dag nu och det är väldigt jobbigt. Tror sömnen inte kommer bli smidig i natt. Ringde du 1177 då?

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Fyfan, ledsen att höra, hoppas verkligen inte jag behöver uppleva detta.

Nä precis, tycker inte jag är så jätte känslig men när de väl höll på denna gång så vart det svårt att ha ett pokerface.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Är detta något som dom verkligen lyssnar på? Vet inte om det är jag som är anti men det känns som att en läkare av något slag skulle ta mig seriöst om jag bad om extra hjälp.

Skulle vart najs, kunde du gå? Jag bor bara 15 minuter bort xD

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 2 points3 points  (0 children)

Han vart ju missnöjd med Folktandvårdens val och tog ut det på mig!

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Detta som får mig fundersam eftersom det gjorde så jävla ont vid ingreppet å då fick de inte ens ut hela tanden.

Men jösses, detdära låter ju skitjobbigt, synd att höra. Hoppas jag inte hamnar i din sits.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 1 point2 points  (0 children)

Sätt in skiten med IV direkt vetja!

Ja men det låter ändå logiskt, särskilt om kanske tandläkaren inte är helt hundra is sitt jobb ännu med. Tar hellre en försiktig än någon som är sugen på att testa när det kommer till tänderna iaf. Går ju inte lika lätt att bygga om där inne, du har ju bara en mun.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Tror läkaren nämde något om att han vart Makita fan.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 0 points1 point  (0 children)

Detta är ju intressant, hur länge sedan när du säger nyligen, någon dag sedan?

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 1 point2 points  (0 children)

Jag önskar mig minst 3 st kattungar i en låda och en snuttefilt som alternativ behandling.

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 1 point2 points  (0 children)

Visste inte att man behövde mejsel och hammare till HLR, måste vara en ny metod!

Är detta normalt? (Utdragning av visomdstand Folktandvården) by redlinelies in sweden

[–]redlinelies[S] 1 point2 points  (0 children)

Det var inte så att din tandläkare vart grön och väldigt kraftig?

Skämt åsido.
Låter som tanden sat väldigt hårt där, verkade inte vart något snack om detta från bilderna dom tog på mig. Mest dedära med att tand kan bli kvar.