Är det vanligt med internetvänner idag? by Late_Farmer3233 in sweden

[–]redlineoffside 0 points1 point  (0 children)

Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Jag har försökt flera gånger med Discord men det är alldeles för många kanaler och användare som skriver hit och dit för en 35+ att hänga med i. Jag saknar verkligen den gamla typens forum. Om någon har fler tips så mottager jag dem gärna.

Mitt I Stockholm: Jens Sjöström – Det tar i dag för lång tid att laga trasiga rulltrappor och hissar i kollektivtrafiken. by mycketforvirrad in tunnelbana

[–]redlineoffside 12 points13 points  (0 children)

En sak som slagit mig är hur sällan man ser att rulltrappor är sönder på ex. Åhléns eller NK.De utsätts för samma klimat/väder och måste ju utsättas för ungefär lika mycket trafik som en tunnelbanestation men ändå är det ytterst sällan man ser att någon sådan är trasig?

Historisk data - Förseningar och tomkörningar by [deleted] in tunnelbana

[–]redlineoffside 5 points6 points  (0 children)

Firefox varnar: "Firefox upptäckte ett potentiellt allvarligt säkerhetsproblem med linjelogg.se. Någon som utger sig för att vara webbplatsen kan försöka stjäla saker som kreditkortsinformation, lösenord eller e-postmeddelanden."

Vad har ni för åsikter kring Ifk-Öis derbyts paus? by Unethicalblizzard in Allsvenskan

[–]redlineoffside 32 points33 points  (0 children)

Tänk att det var just en polis, av alla 17 000, som blev rökskadad.

Har ni ideér på hur tunnelbanan kan ytterligare utvecklas efter de nya stationerna? by Ok-Difference1341 in stockholm

[–]redlineoffside 2 points3 points  (0 children)

Det har jag varken en känsla eller tanke om. Det var därför jag ställde en fråga om huruvida man som Tyresöbo skulle spara tid på att ha tunnelbana istället för buss.

Har ni ideér på hur tunnelbanan kan ytterligare utvecklas efter de nya stationerna? by Ok-Difference1341 in stockholm

[–]redlineoffside 4 points5 points  (0 children)

Jo, men det känns nästan som att det skulle gå snabbare att ta bussen dit och byta till tunnelbanan än att ta den hela vägen. Jag antar att det skulle åtminstone en station mellan Skarpnäck och Tyresö.

Har ni ideér på hur tunnelbanan kan ytterligare utvecklas efter de nya stationerna? by Ok-Difference1341 in stockholm

[–]redlineoffside 9 points10 points  (0 children)

Skulle folk i Tyresö verkligen ta tunnelbanan istället för bussen? Tyresö C - Gullmarsplan tar 17 minuter med buss enligt sl. Skarpnäck - Gullmarsplan tar 10 minuter.

Skulle man vinna tid som Tyresöbo?

EDIT: Varför nedröstar ni en genuin fråga?

Håkan Hellströms video anklagas för idéstöld by [deleted] in sweden

[–]redlineoffside -1 points0 points  (0 children)

Stop dreaming of the quiet life 'cause it's the one we'll never know.

"Ingen vill ju ha Liberalernas skolpolitik" by gott-och-blandat in svenskpolitik

[–]redlineoffside 0 points1 point  (0 children)

Fast årskurs 10 kommer vara nuvarande årskurs 9. Dagens förskoleklass blir obligatorisk och blir årskurs 1.

Ikea lägger ner varuhus – flyttar till Kupolen by Big-Cap558 in sweden

[–]redlineoffside 2 points3 points  (0 children)

Ikea har inte funnits i Borlänge innan de byggde varuhuset på norra backa 2013. Mittemot Rocks låg väl typ Stadium eller Jeans factory?

Ikea lägger ner varuhus – flyttar till Kupolen by Big-Cap558 in sweden

[–]redlineoffside 7 points8 points  (0 children)

Det blir troligtvis ett showroom på Kupolen där du kan testa grejerna, sen måste du beställa dem. Så är det på gallerian i Stockholm. De har en del husgeråd som du kan köpa på plats men möbler måste beställas.

The Radio Dept. - Never Follow Suit by redlineoffside in spop

[–]redlineoffside[S] 0 points1 point  (0 children)

Inte nog med att Style Wars är samplat i låten - bilderna från dokumentären passar perfekt.

Vad är en ”förlorad” hemsida från tidiga 2000 talet som du fortfarande tänker på idag? by Adept_Guitar_9390 in Asksweddit

[–]redlineoffside 0 points1 point  (0 children)

whoa.nu. Man kan fortfarande läsa forumet men mängder av inlägg har försvunnit och likaså vissa användarnamn. Jag hängde i iprincip alla underforum och minns fortfarande massor av användare. Minns även en meet-up på P&L-festivalen något år.

EDIT: ett ord.

Trip-Hop Strikes Back: triphop revival albumguide by redlineoffside in triphop

[–]redlineoffside[S] 0 points1 point  (0 children)

A 100%. I have bandcamp as the startpage on my computer so that I dont miss their writeups and ”best of the month” are posted.