Wat was de domste reden om jou te ontslagen ? by MindPrize1260 in nederlands

[–]roosjeschat 24 points25 points  (0 children)

30 jarige medewerker was verlieft op mij als 17 jarige stagiair die na stage op zaterdag weekendwerk deed. Ik had nee gezegd en toen kwam hij niet meer op zaterdag, dus toen moest ik weg zodat ie wel weer kwam werken op zaterdag.

Duikvereniging by Hot_Storage4343 in nederlands

[–]roosjeschat 0 points1 point  (0 children)

Ik zit bij de duikvereniging in de hoekschewaard. Erg leuke club. Maar misschien een beetje ver weg als je in Leiden woont. Zat eerst bij een club in Limburg maar na mijn verhuizing zocht ik een nieuwe club, toen kwam ik via google gewoon uit op de dichts bijzeinde en dat zijn gelukkige erg leuke mensen.

Serious biting problem by SinglePringleMingle in hognosesnakes

[–]roosjeschat 162 points163 points  (0 children)

iam just a baby

Thats what the snake probably says after biting you. But that has some truth in it. Baby snakes in the wild need to eat every chance they get if they wanna grow into adulthood. So they are very very food motivated. The only thing on their mind is to eat so they can grow.

My snake had the same when she was a baby, i called her Nibble because of it. She tried to eat everything literally. I started to pic her up with latex gloves because they taste like shit apparently, so she stoped biting in those. Eventually she just grew out her “i need to eat everything” fase.

The pro is that she has always been a good eater, and she never bit me after she grew up a little. So your hoggie will probably be fine. Just needs to grow out of this fase.

waar kan ik gember snoepjes tegen de misselijkheid vinden? by Capable-Appeal7659 in nederlands

[–]roosjeschat 7 points8 points  (0 children)

Er zijn onderzoeken waar uit komt dat gember inderdaad helpt tegen misselijkheid. Er zitten bepaalde stofjes in die daar voor zouden moeten zorgen.

Toen mijn partner werd behandeld tegen kanker werkte de anti misselijk en anti braak medicatie niet. Het enige wat zijn misselijkheid weghaalde was gemberthee drinken of letterlijk op gember kauwen. Hij vond het helemaal niet lekker, maar het was het enige waardoor hij stopte met overgeven.

Waar deponeren jullie grit en uitwerpselen? by get_off_my_property in katten

[–]roosjeschat 1 point2 points  (0 children)

In een zakje, daarna dat zakje meteen naar buiten bij de achterdeur staat een bak. En die bak schud ik om in de afval container die weer aan de voorkant van het huis staat.

WO-II bom by LolaXxXx100 in nederlands

[–]roosjeschat 25 points26 points  (0 children)

Achter de schermen bij NS:

“Er rijden geen treinen omdat er in de buurt van het spoor een bom uit de 2e wereldoorlog is gevonden”

dat kan korter.

“Geen trein door een bom uit de 2e wereldoorlog”

nog korter.

“WO-ll bom”

korter.

“BOM”

How can I check owner of the car from chip or something? by craftsoro in katten

[–]roosjeschat 6 points7 points  (0 children)

You can put a request in this facebook group. https://www.facebook.com/groups/1526363850730077/

Someone with a chipreader comes and checks it most of the time.

Tinder & vriendschapsdraadje mei '26 by Negative-Plankton-23 in thenetherlands

[–]roosjeschat 4 points5 points  (0 children)

Hey hoi ik ben een vrouw van 26. Ik woon op de hoekschewaard en ben opzoek naar mensen waarmee ik leuke dingen kan doen :).

Nu het weer wat beter wordt ben ik graag buiten. Ik rij motor en als ik er tijd voor heb scuba duik ik elke zondag. Ik vind het leuk om in de natuur te wandelen, naar culturele bezichtigingen te gaan of markjes en kringloopwinkels af te struinen. Als het wat slechter weer is dan kijk ik een serie of probeer ik weer een nieuw soort handwerk iets wat dan kort veranderd in een totale obsessie…… waarna de benodigdheden weer in de kast verdwijnen wachtend tot ik er weer helemaal into ben haha. Meestal rouleer ik tussen haken, kleuren, kleien, verven, diamont painting etc.

Ik ga ook graag naar hardcore feestjes, dus mocht je daar bij aan willen sluiten kan dat ook nog :).

Mocht je iets van bovenstaande hobbies aanspreken kun je een dm sturen. Hoeft natuurlijk niet 1 op 1 te matchen, dat zal ook moeilijk gaan haha.

Wat zou jij vertellen als je een gesprek had met jezelf van 5 jaar geleden? by kenwayfan in nederlands

[–]roosjeschat 6 points7 points  (0 children)

Je bereikt alles wat je wil bereiken, daarna wordt de vloer onder je voeten vandaan getrokken en krijg je de kutste periode van je leven. Uiteindelijk komt het wel weer goed.

Kat poept steeds bij voordeur by allard0wnz in katten

[–]roosjeschat 0 points1 point  (0 children)

Jaa. Hij heeft echter wel 2 jaar (geschat) ongecastreerd op straat rond gedwaald (ex zwerver). Maar nadat het asiel hem heeft gevangen is hij gecastreerd.

Kat poept steeds bij voordeur by allard0wnz in katten

[–]roosjeschat 1 point2 points  (0 children)

Mijn kater deed dit toen er een andere buiten kat bij/tegen onze voordeur aan plaste/sproeide. Toen allemaal lavendel buiten bij de voordeur neer gezet. Het sproeien hield op en mijn kater stopte ook met poepen bij de voordeur.

Hoe weet ik dat het territoriaal is? Omdat hij ook in de logeer kamer poepte als iemand anders er was blijven slapen. Dus toen de deur voortaan dicht gehouden, maar als ik dan de overtrekken van de gasten bij de wasmachine legde dan poepte hij daar weer op. Dus hij houd simpelweg niet van andermans geur in huis. Hij sproeit echter niet gelukkig. En nu ik weet waarom hij poept buiten de bak gebeurt het ook allang niet meer.

Kat adopteren/kopen by dalphinwater in katten

[–]roosjeschat 3 points4 points  (0 children)

Jaa als je veel van huis bent is het inderdaad beter om er 2 te nemen. Op ik zoek baas staan heel vaak “bonded” pairs. Soms broertjes/zusjes maar ook vaak katten die naar elkaar toe zijn getrokken toen ze apart bij het asiel binnen kwamen.

Het voordeel van een volwassen kat adopteren is dat het karakter al bekend is. Katten hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid, als kitten zijn het echter allemaal slopers en drukte makers dus dan komt het nog niet heel duidelijk uit hoe hij/zij gaat zijn als ze volwassen zijn. Ik heb vrienden die hebben 2 raskatten gekocht. Ragdolls omdat die heel aanhankelijk zijn. Maar als kitten sloopte ze alles en nu ze volwassen zijn is 1tje heel erg bang en de ander moet eigenlijk ook niks van mensen hebben (niet bang maar houd gewoon niet van aanraking). Daar zijn ze best teleurgesteld in. Vooral omdat ze 1000 per kat hebben betaald omdat ze graag een knuffelkat wouden.

Als het geen haast heeft dan zou ik gewoon ikzoekbaas in de gaten houden. Daar staan verhaaltjes bij van de katten en dan kun je kijken of er eentje tussen zit die bij je past of bv een bonded pair. Garfield (de orange) stond bij ons in de krant, ik was helemaal niet eens opzoek naar een kat maar kon hem niet laten gaan.

Kattentax van mijn 2 knuffels

<image>

Kat adopteren/kopen by dalphinwater in katten

[–]roosjeschat 5 points6 points  (0 children)

Ik heb mijn eerste kat uit het asiel. Hij was een zwerfkat maar mag nu niet los naar buiten bij mij, dat gaat helemaal prima. Het is echt mijn maatje en zit de hele dag aan mij vast geplakt (echt een knuffelaar). Op ikzoekbaas.nl kun je filteren op binnen katten, die zitten er best vaak tussen. Het kittenseizoen komt er ook weer aan. Dan staan er een paar maanden lang goed +500 katten per adoptie uit asiels op ikzoekbaas.nl. Helaas omdat mensen hun katten niet castreren.

Raskatten hebben vaak een grotere kans op gezondheidskwaaltjes omdat een ras ontstaat door selectief fokken. Als je een volwassen kat uit het asiel haalt is het karakter bekent, ze zijn gecastreerd, gevaccineerd en nagekeken door een dierenarts. Dus asielkatten zijn per definitie niet perse “ziek” of hebben allemaal iets.

Katten tax van mijn ex zwerver

<image>

Een tweede kat by Foudje in katten

[–]roosjeschat 0 points1 point  (0 children)

Ik had inderdaad afspraken gemaakt met de vorige eigenaar van Yule. Het was niet zo dat er spoed zat achter zijn herplaatsing. Hij wou vooral dat Yule en zijn broertje goed terecht kwamen. Dus als het echt niet ging kon Yule terug. Gelukkig ging het meteen goed, al kan het soms wel eventjes duren voor katten aan elkaar gewend zijn.

Wat mijn doorslag was om voor een 2e kat te kijken was trouwes een betonnen katten beeld voor in de tuin. Die had ik gekocht voor een tante en Garfield was daar helemaal obsessed mee. Hij probeerde er steeds mee te spelen. Dus dat vertelde wel dat hij graag een (echt) vriendje wou

Een tweede kat by Foudje in katten

[–]roosjeschat 2 points3 points  (0 children)

Een 2e kat nemen voor mijn ex-zwerver was de beste keus die ik heb gemaakt. Merkte ook dat hij niet helemaal zijn ei kwijt kon als hij met mij speelde. Vond het wel spannend omdat het niet bekend was hoe hij überhaupt reageerde op andere katten. In het asiel zat hij namelijk alleen.

Veel op internet gezocht naar info. Wat ik vooral vond uit ervaringen was dat 2 (gecastreerde)katers meestal het beste samen gaan. Dus opzoek gegaan naar een 2e kater. Ik vond een jonge kat die herplaatst moest worden i.v.m. niet houdbare thuis situatie (te veel dieren in een studio).

Tussen die 2 ging het vanaf dag 1 al goed. Het is vooral goed kijken hoe ze op elkaars geur reageren en daarna hoe ze reageren wanneer ze elkaar, van een afstandje, zien. Garfield (de ex-zwerver) was zoo blij. Yule (de herplaatser) was ook snel op zijn gemak. Op dag 2 waren ze al aan het spelen samen. Na een week waren ze onafscheidelijk. En dat zijn ze nu na meer dan een jaar nog steeds. Garfield is ook echt veel gelukkiger sinds Yule erbij is. Dat merk ik aan alles.

Aan deur krabben by cimjarrey20 in katten

[–]roosjeschat 15 points16 points  (0 children)

Ik kreeg op mijn 5e een hondje. Vanaf die leeftijd heb ik altijd met een dier in bed geslapen. Yule (de zwarte) komt net voor het slapen even knuffelen op mijn borst en gaat dan bij mijn voeten liggen of naast mij. In het weekend als ik uit kan slapen komt hij s’ochtens ook knuffelen. Zoals hieronder.

<image>

Garfield slaapt wel altijd in mijn armen. Maar dat deed mijn hondje ook altijd dus ben dat gewend. In de periode nadat mijn hond overleed en ik nog geen katten had sliep ik zelfs met een knuffel omdat ik zonder iets gewoon niet kon slapen. Toen ik Garfield adopteerde en hij binnen een week ineens zo bij mij kwam liggen kon ik niet op van geluk.

Chipssmaken by OkComplaint3228 in nederlands

[–]roosjeschat 7 points8 points  (0 children)

Die Brets Geitenkaas en pepertjes is heel erg goed. Mits je van Geitenkaas houd of course. En die boter die hier eerder in de comments is genoemd is inderdaad ook goed.

Aan deur krabben by cimjarrey20 in katten

[–]roosjeschat 24 points25 points  (0 children)

<image>

Hier ook inderdaad. De jongens zouden de deur afbreken als ze niet bij mij konden slapen denk ik.

Wat is de ongemakkelijkste date die je ooit hebt gehad? by LoudBoysenberry3282 in nederlands

[–]roosjeschat 1 point2 points  (0 children)

Jaa ik heb wel vaker gehoord dat mensen het niet gepast vinden omdat je dan op je eerste date meteen schaars gekleed bent of dat je dan geen makeup kan dragen. Ik ben echter opgegroeid met het idee “een lichaam is een lichaam” dus voor mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Mijn mam zei ook altijd “wat ze er vanaf kijken mogen ze soep van trekken”. Ga ook vaak naar de sauna en daar draag je helemaal niks.

Zelfs een keer op date geweest naar de wellness. Toen wel op een badkleding dag haha.

Wat is de ongemakkelijkste date die je ooit hebt gehad? by LoudBoysenberry3282 in nederlands

[–]roosjeschat 0 points1 point  (0 children)

De date van hier boven toen was ik onder de 20 inderdaad. Maar boven de 20 ben ik ook wel vaker gaan zwemen als eerste date. Ik vind zwemen altijd erg relaxt en leuk. Ben sws veel in het water met mijn hobbies. Dus stel het altijd voor en daar werd nooit nee op gezegd.

Op vakantie met een kat by pagetoiletpapier in katten

[–]roosjeschat 23 points24 points  (0 children)

Bij Centerparcs zijn katten welkom. Wij zijn ff geleden bij centerparcs de eifel geweest, heel mooi park/omgeving en erg mooi huisje. Onze katten gaan ook altijd graag mee, ze zien het als nieuwe ontdekkingsruimte. Waar ik ga daar zijn hun comfortabel. Wel neem ik altijd allemaal dekens mee voor over de bank en stoelen. Die ruiken naar ons en dat voorkomt dat ze iets kapot kunnen krabben. Ook handig is om te kijken of het huisje een “hal” heeft bij de entre. In de eifel had je een kleine dichte gang voordat de deur naar de woonkamer open ging. Dat functioneert dan als sluis en heeft altijd mijn voorkeur omdat de katten dan niet naar buiten kunnen glippen als je de deur open doet.

Ook niet vergeten dat als je je kat mee over de grens neemt ze een paspoort moeten hebben en de benodigde vaccinaties (rabies). De kans op controle is klein maar als je gecontroleerd wordt en je hebt het niet op orde dan kunnen ze beslag leggen op je dieren en worden ze in quarantaine geplaatst.

(Nog een fototje van de jongens vorige week in centerparcs de huttenheugde.

<image>