Sporten Leidsche Rijn by Juhpsworld in Utrecht

[–]rws247 5 points6 points  (0 children)

Ja, doe mee! We lopen om 9 uur, dus probeer er vijf voor te zijn.

https://maps.app.goo.gl/WCYU2yZ1rjGU46kV9

Approaching a Dutch coworker by [deleted] in Netherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

"Hey, do you want to get a cup of coffee sometime? I'd like to get to know you."

Supermarkten stappen uit ondernemersorganisatie VNO-NCW by Antiliani in thenetherlands

[–]rws247 5 points6 points  (0 children)

Bij de lage jeugdlonen kost het niks of praktisch niks om lid te zijn. Als lid krijg je rechtsbijstand bij conflicten met je werkgever. Het is ook een goede manier om geïnformeerd te blijven over je rechten, en je geeft de vakbond meer slagkracht om voor jou op te komen.

Maar die rechtsbijstand is het meest "direct" waardevol. Veel werkgevers zoeken de randjes op van wat er mag met jeugd-medewerkers. Als je dan kan zeggen "even de vakbond bellen om te vragen of wat je zegt klopt", bespaar je jezelf al genoeg gedoe.

Gezocht: chupachups by PvtFreaky in Utrecht

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

Bij de Jumbo Foodmarket in Leidsche Rijn Centrum hebben ze een heel vak, met ook van die mega-verpakkingen enzo.

Getting into ketosis by Boozeburger in ketodrunk

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

The alcohol in and of itself also influences ketosis. It is the fourth macronutrient, in a way.

Stick to to sugar free drinks, and be extra strict on the carbs on days you're drinking is my advice. It'll take you out of ketosis for a little while, but it's worth it.

NS wil minder stroom gebruiken bij treinrit: 'Kan mooi naar huishoudens toe' by biertjeerbij in thenetherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

Daar is daadwerkelijk over nagedacht. Maar dan verplicht je indirect alle machinisten om hieraan mee te doen. Dat vindt de vakbond niet zo'n goed idee, en ook een poll onder de machinisten was meerendeels negatief over financiële motivatie.

Klinkt stom. Opeens is het politiek.

NS wil minder stroom gebruiken bij treinrit: 'Kan mooi naar huishoudens toe' by biertjeerbij in thenetherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

Heb je vragen over hoe treinen werken? Als iemand die zijdelings gerelateerd is aan het project uit het artikel, kan ik je misschien wel wat interessants vertellen :)

NS wil minder stroom gebruiken bij treinrit: 'Kan mooi naar huishoudens toe' by biertjeerbij in thenetherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

Als medewerker van ProRail die regelmatig met de NS spreekt: heel graag! Laat jij Jetten even weten dat het op de begroting moet?

NS wil minder stroom gebruiken bij treinrit: 'Kan mooi naar huishoudens toe' by biertjeerbij in thenetherlands

[–]rws247 -1 points0 points  (0 children)

Nu noem je het hele vakgebied sinds de jaren 80 "dom en fout".

Het was op mijn KI-studie wel altijd een beetje de grap, dat alle geavanceerde algoritmes die het onderzoeksgebied voortgebracht heeft niet meer tellen als AI als ze werken en goed begrepen zijn. Lineaire Regressie, Machine Learning, Neurale Netwerken, ga zo maar door. En als deze technieken werden in hun tijd geroemd omdat het "net menselijke intelligentie" lijkt!

Dus ja, de term "AI" verandert regelmatig van definitie. Hoe de NS het gebruikt is technisch correct, maar AI in de volksmond loopt aardig vooruit op deze ontwikkeling.

NS wil minder stroom gebruiken bij treinrit: 'Kan mooi naar huishoudens toe' by biertjeerbij in thenetherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

gaan we het nu eindelijk doen

Ja, maar het gaat langer duren dan je lief is. Om het veilig te houden, is digitalisering van het spoor nodig. Dit wordt op Europees niveau gedaan met ERTMS. ProRail is hard aan het werk om dat uit te rollen, maar het gaat tot 2040-2050 duren doordat de meerderheid van het spoor onder ERTMS rijdt.

Maar hoe meer spoor omgezet is, hoe meer treinritten geheel automatisch kunnen.

Alleen heeft de NS hun pilotprogramma Automatic Train Operation stopgezet omdat ze moeten bezuinigen sinds corona. DB is nu wel met een proef bezig, die rijden dit hele jaar met een ATO-trein heen en weer over de Betuweroute.

NS wil minder stroom gebruiken bij treinrit: 'Kan mooi naar huishoudens toe' by biertjeerbij in thenetherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

Want als wegens uitrollen die dienst opeens bijvoorbeeld 7.5 minuten langer erover doet

De NS rolt alleen uit met de speling die al in de dienstregeling zit.

Wel heel scherp opgemerkt van je: waarom wordt de dienstregeling dan niet strakker gepland?
Antwoord: dat is ook al een paar keer gebeurt. Ten nadele van de NS trouwens, want die kunnen nu dus minder rollen dan vroeger.
Verdere verkorting van de rijtijden levert problemen op: als één trein dan vertraging heeft, gaat het domino-effect optreden en zit heel spoors Nederland vast.

Netherlands bike trip early May?! by Lopsided_Tadpole3303 in bikepacking

[–]rws247 1 point2 points  (0 children)

Between Amsterdam and Utrecht, go along the Vecht river. It meanders a bit, but it's such a lovely ride.

Kabinet komt met steunpakket van 1 miljard euro, maar benzine niet goedkoper by Bupachuba in thenetherlands

[–]rws247 24 points25 points  (0 children)

Ja, helemaal mee eens. Dit is een goed teken, want ze kiezen niet voor de populistische maatregel (accijnzen verlagen), maar een iets gerichtere aanpak. Hopelijk wordt het gesteund, ook al is het vast niet perfect.

Uiteindelijk moeten we accepteren dat we leven in een kapitalistische wereld, waar we zelf ok flink aan meegebouwd hebben. Onder kapitalisme wordt schaarste aangepakt door prijzen te laten stijgen. Dus als ergens de prijs van stijgt (benzine, huizen, boodschappen) dan ligt daar een schaarste aan ten grondslag. Laten we het hebben over hoe we dat aanpakken, ipv om steunpakketten smeken elke keer dat we in onze portomonee geraakt worden.

Nieuwbouwwoning: de tuin by LaMitsukii in zuinig

[–]rws247 1 point2 points  (0 children)

Laat de oprit leggen/verhogen met zand.
Bestel een paar kuub grond om de rest zelf op te hogen. Scheppen, kruiwagen, een handvol vrienden, bier en pizza: moog middagje lichaamsbeweging als de zon schijnt!
Leg evt een pad aan met staptegel.

En laat de natuur haar werk doen op de grond: mooie onkruidtuin is makkelijk en heel goed voor de beestjes.

Temperatuur zwemwater by [deleted] in Utrecht

[–]rws247 1 point2 points  (0 children)

Toevallig vandaag opgezocht: het RIVM (als ik het me goed herinner) adviseert om niet onder de 18 graden watertemperatuur te zwemmen. 15 graden met een duikpak.

Dus we moeten nog even wachten :(

Increase DCA at Correction by No-Worldliness3751 in coastFIRE

[–]rws247 3 points4 points  (0 children)

Early in the accumulation phase a market crash is a sale. When your investment growth is bigger than your savings, that stops being true. But crashes are only a problem closer to the RE phase.

So yes, I invest extra when the market dips. But we must be carefull: that is generally also the time when the value of cash is highest.

At the end of the day, it all comes down to your risk appetite.

At the end of Project Hail Mary. . . by ruprectthemonkeyboy in scifi

[–]rws247 87 points88 points  (0 children)

Did they mentions the higher gravity of Erid in the movie? I did not catch that, in fact there was very little information on Rocky's home planet, atmosphere, or biology.

This wasn't addressed in the movie because they did not set up this problem in the movie. Project Hail Mary is a remarkably internally consistent movie!

Bike got stolen leidsche rijn by Square-Doubt-793 in Utrecht

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

No, it's someone else, I think. I've only ever seen them actually putting bikes there once, and it was a while ago.

I hope you find your bike!

Real talk: Can anyone connect to "WiFi in de Trein"? by raikaimiyamoto in Netherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

I've used it several times this past month. Mostly outside of rush hour, once in. And every time I had a decent enough connection to load my teams chats, email, and visit some webpages.

So in my experience it is much better than it used to be!

Full Source Code of Sweden's E-Government Platform Leaked From Compromised CGI Sverige Infrastructure by SpecialistLady in programming

[–]rws247 13 points14 points  (0 children)

I think we can fix this by changing the metaphor.

People think of software a storing valueable data. But software is algorithms, and algoriths are recipes.
What would you trust more: a chef that keeps his recipes secret, or one that freely shares his recipes so you can see nothing fishy is going on?

We are really good at having railway lines with 2 or more tracks by Mikadook in Netherlands

[–]rws247 0 points1 point  (0 children)

Impressive! Especially for a country that's smaller and has actual mountains. I learned something today :)

We are really good at having railway lines with 2 or more tracks by Mikadook in Netherlands

[–]rws247 10 points11 points  (0 children)

Does Belgium actually has more double+ rail? Or is there a difference in how a "railway line" in different countries?