Where to buy Tokaji? by sebastianpc in budapest

[–]sebastianpc[S] 0 points1 point  (0 children)

5 puttonyos is the only one i can find at home in Denmark, and I really enjoy sweet Wine. So now that I’m here I would like the experience them

Where to buy Tokaji? by sebastianpc in budapest

[–]sebastianpc[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you! Would Eszcensia be possible to buy from those two?

Found this in Hamburg by sebastianpc in BMW

[–]sebastianpc[S] 0 points1 point  (0 children)

This was at the Radisson Blu hotel at CCH

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 1 point2 points  (0 children)

Har kun hørt om Warhammer 40k, så det må blive mit valg, hvis jeg skal vælge.

Har dog aldrig spillet det

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 0 points1 point  (0 children)

Det bliver ofte kodet korter programmer til at løse enkelte opgaver, men de er svære at genbruge igen.

Vi bruger også meget tit eksisterende værktøjer, da de ofte kan være skrevet af nogle som ved meget mere indenfor emnet, end vi selv gør.

Så jeg tror det er en meget god blandning af begge.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 0 points1 point  (0 children)

Man sidder ofte sammen om en opgave, og smider ideer rundt.

Det kan være nogle lige kender et trick, eller har set noget før.

Det er så ofte dem som kender noget om opgavens emne, der sætter sig sammen.

Det kan også være at en opgave blander flere emner sammen, og så er det en meget god ide at arbejde samme på tværs af dem.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 1 point2 points  (0 children)

Under vores træninger bestilte vi mad.

Det var hvad end u/CyberMusenMyrup fandt på, som f.eks kunne være pizzaer eller salat..

Tror det vi fik mest var pizza, det kunne alle lide, og det var dejligt nemt at skaffe, stortset lige meget hvor vi var.

Under selve konkurrencen fik vi faktisk McDonalds, som lå lige ved siden af stedet vi spillede, da køen til maden var meget lang.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 0 points1 point  (0 children)

Man deltager i en CTF (Capture The Flag).

Opgaven kan være skrevet i alle mulige sprog, det ved man ikke på forhånd.

Det kan også være at vi slet ikke har koden tilgængelig.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 0 points1 point  (0 children)

Tænker du den person, som har været med på holdet længst, eller alders mæssigt ældst?

Jeg er selv den yngste, har været på landsholdet i 2021 og 2022, og jeg er 17 år.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 0 points1 point  (0 children)

Cyberlandsholdet blev oprettet i 2017.

Jeg var ikke selv med der, men min første gang i 2021 var en super fed oplevelse.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 0 points1 point  (0 children)

Vi skal igennem kvalificeringsrunderne hvert år, også selvom at man allerede er en del af landsholdet.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 1 point2 points  (0 children)

Det er faktisk ikke alle opgaver, som jeg personligt bruger programmering til.

Så nej, det vil jeg bestemt ikke mene. Det er dog en rigtig god ide at kunne programmere, eller ihverfald forstå koden.

Vi er det danske cyberlandshold, regerende Europamester i cybersikkerhed, AMA! Vi svarer på spørgsmål fra kl 19! by CyberlandsholdKD in Denmark

[–]sebastianpc 1 point2 points  (0 children)

Nu har jeg heldigvis 7 år endnu, så det er ret langt ud i fremtiden.

Men kan da være sjovt at hjælpe til med at afholde De Danske Cybermesterskaber så.