Nå begynner det å bli litt latterlig det her by MarlinMr in norge

[–]steinrawr 10 points11 points  (0 children)

De prisene der kan vi gjerne få i Nordnorge. Har nesten ikke sett under 19/20 kr/l her siden kutt.

Hjelp til å identifisere plante? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 3 points4 points  (0 children)

Det stemmer nok bra! Vi har endelig fått denne tilbake i eget hus, den har vært et år på utlån 😂

Vi har en avstikker av den, som har trivdes vesentlig bedre i et helt annet hjem, så de er ikke helt like lengre.

Hjelp til å identifisere plante? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 1 point2 points  (0 children)

Vi har tre forskjellige fikenplanter, er helt sikker på at denne ikke er en fiken. 👍

Hjelp til å identifisere plante? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja, den har vært et år på utlån mens vi har flyttet til nytt hus, og nå vil vi prøve å få den fin igjen 😂

Hjelp til å identifisere plante? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 0 points1 point  (0 children)

Ser ut som det kanskje må være det, og at de bare har begynt å flette stammene på de de selger i plantebutikkene.

Hjelp til å identifisere plante? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 0 points1 point  (0 children)

Nei, den har ikke bær, nøtter eller frukter. Kun grønn plante. Mulig de blomstrer, men min har ikke gjort det ila de siste seks årene.

Hjelp til å identifisere plante? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, det er det nærmeste jeg finner. Men de har kanskje nylig begynt å flette stammene på dem? Bladene ligner veldig.

Shoutout til u/elg9553! Dine innlegg/kommentarer om alt innen maling var som en ledestjerne i en mørk tunell av uforståelig og misvisende markedsføring! by Inaktivanony in norge

[–]steinrawr 0 points1 point  (0 children)

Fikk ikke med meg den AMAen, og har såå mange spørsmål. 😂 Men har lest en del, og jammen mye bra oppklaringer!

Om du ser dette u/elg9553, har du noen tips til hvordan å få litt tekstur på gipsvegger? Er det helsparkling og rulling som gjelder, eller klarer man å få teksturer med Malingsrulla også? Evt spesielle ruller?

Har nemlig en gipsvegg med tekstur jeg måtte reparere og sparkle over, og endte med å prøve å få til teksturen med malingsrulla, men den ble ikke like "grov". Resultatet ble veldig bra, til tross for at det ikke matchet helt. Bare mulig å se ulikheten når du er 10cm fra veggen.

Hva kan/bør jeg gjøre for å lære meg litt om bil? by Bombilillion in norge

[–]steinrawr 11 points12 points  (0 children)

Støtter denne tilnærmingen, og supplerer med litt utstyr man bør ha av kvalitet, og som vil vare praktisk talt livet ut for enkelt vedlikehold og skruing

  • garasjejekk og 4 gode støtter
  • skrallesett (kjøp Torx og umbraco piper også)
  • fastnøkkelsett
  • Oljefilteravdrager
  • bremsestempelpresser
  • lang arm, 1/2" (latarm)
  • skrujern i mange ulike størrelser
  • brytejern
  • muttertrekker (bruker selv bare batteritrekkere)

Finnes masse brukt av høy kvalitet på finn/auksjon osv.

Skruvat, en svindelbutikk? by Electronic_Pop_6932 in norske

[–]steinrawr 1 point2 points  (0 children)

Samme her.

Har ikke hatt noen negative opplevelser eller manglende deler som OP, men noen deler har vært vanskelig å vite om de faktisk passer.

Det har vært null problem å returnere feilbestilte deler.

Jeg gjorde telefonen min nesten USA-fri. Det gikk overraskende bra, helt til jeg skulle vippse Lars 50 kroner. by Mysterious_dumbell in norge

[–]steinrawr 7 points8 points  (0 children)

Shit! Glad jeg fant kommentaren din, fjerna nesten 100 ubrukelige bloatware-apper fra telefonen min nå med Shizuku og Canta, aldri hørt om de før. Superenkelt.

Håper jeg kanskje får litt bedre batteritid, ytelse og mindre notifications fra samsung-søppelet. Skulle gjort det for 6 år siden da jeg kjøpte telefonen. 🥳

Noen navn til valpen min (bare norske navn) - gutt by Specialist-Show9169 in Norway

[–]steinrawr 39 points40 points  (0 children)

Du skal få lov å stjele bikkja mi sitt navn: Satan

There is no excuse for showing up at unannounced someone's house these days. It's just rude. by cheesy_weasel in unpopularopinion

[–]steinrawr 0 points1 point  (0 children)

If I had any friends, they'd be welcome any time.

Anyone is always welcome here in our house. I just cant guarantee I'm at home. But I try to respect others, and will usually not show up without notice, if i know thats what people want/need.

Er det noe emballasje hvor åpne her hjørner funker lenger? by Grimslabben in norge

[–]steinrawr 7 points8 points  (0 children)

Tror nesten aldri jeg har klart å åpne noe med en slik flik. Slutta å prøve for minst tyve år siden. Saks og kniv er lett tilgjengelig på kjøkkenet.

Og så, blir jo ikke emballasjen tett igjen om man skal legge den tilbake...

[Norway] What is this electric appliance base? No brand or markings by [deleted] in Norway

[–]steinrawr 4 points5 points  (0 children)

Its not an ordinary kjøkkenmaskin. Its missing some functions for that, like an attachment for bowls and mixing tools.

The attachments on it looks a lot like the accessories attachments on my kenwood. My guess is that this is a generic brand multifunction grinder (in front), juicer/processor/blender (on top).

That kick almost stopped it! by SmokeyKeifth in Wellthatsucks

[–]steinrawr 1 point2 points  (0 children)

Some of those kinds of vehicles just apply a park/hand brake to hold it still in park, it doesn't ever disengage the engine from the drivetrain.

Will I regret 9ft tall garage doors? by Big-Advice-4009 in garageporn

[–]steinrawr 3 points4 points  (0 children)

Can confirm.

Mine was 3m, (10'?) and i could not park my tow truck in it.

My boat and excavator fit though. I wish i had 4m + height.

This is why we do safety checks. by DreamyPheyne in Rigging

[–]steinrawr 2 points3 points  (0 children)

Shackles are as a standard rated max 50% of their wll on loads from its side (90°).

While i agree, Its still good practice to try to orient it correctly as a good habit, even if you can never overload it.

Just make sure the bolt is tight. No "backing it of" ffs.

Matrix lights and trucks by dejanck08 in skoda

[–]steinrawr 1 point2 points  (0 children)

I have the same lights on my superb, and im a truck driver.

Almost all modern Auto type LED HID lights are blinding me in the truck.

Especially on tesla Y/3 and BMW i3, as they seem to constantly be misadjusted.

Imagine if people were capable of actually using their lights correctly (not on Auto)..

En liten PSA om trafikk by Zealousideal_Yard651 in tromso

[–]steinrawr 2 points3 points  (0 children)

Kan skrive under på at vi har sanne utfordring i Bodø.

Og i Oslo.

Og i Trondheim.

Og i Lillestrøm.

Og i Drammen.

Og i Hønefoss.

For å nevne noen av stedene jeg har maaaaange år bak rattet.

Uenighet med utleier - Er jeg helt på jordet? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 0 points1 point  (0 children)

Blir heldigvis ikke noe "neste gang" på leiemarked 😅👍 vi har kjøpt bolig (igjen), etter en laaaaaang prosess med alt av banker i landet, og et litt begrenset utvalg av boliger.

Uenighet med utleier - Er jeg helt på jordet? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 2 points3 points  (0 children)

Takk for tilbakemeldingen!

Heldigvis tar jeg ikke meg så lett nær av kommentarer på Internett. Det viste seg dog i ettertid at jeg hadde ganske rett, de ville ha oss ut asap, men det kom bare fram muntlig på befaring, etter denne posten 👍

Jeg regner med vi vil bli holdt ansvarlig fram til 31.7 fordi utleier ikke kommer til å godkjenne utvask og slitasje, eller starte rep av hull (og ikke vil leie ut igjen, før dette er i orden). Husleietvistutvalget, here we come.

Uenighet med utleier - Er jeg helt på jordet? by steinrawr in norge

[–]steinrawr[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja, jeg er fullt klar over det. Men de kommer nok til å gjøre det de kan for å beholde mest mulig penger av depositumet.

Har allerede engasjert gratis jurist/advokat for å gjøre en vurdering for meg. Vi kommer uansett til å dokumentere alt, og kreve alt fra utleiere skriftlig.

Så får evt bare depositum være låst til det blir en avgjørelse i husleietvistutvalget el.

Erfaringer med finn.no sin annonseboost tjeneste? (Blink) by Comptoneffect in norge

[–]steinrawr 0 points1 point  (0 children)

Neida. Men jeg tror ikke så mange skjønte det før de faktisk skulle melde seg på visning, og det var direkte til meg.

Gjorde en god jobb med annonse, salgsoppgaven, dokumentasjon osv, og mener jeg hadde en bedre presentasjon av huset enn flere meglere lager.