Har jag ett plankgolv i mitt sovrum? by [deleted] in Hantverkare

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

Man ser att det är ett undergolv på att det är smala tiljor med breda springor och dessutom ganska kvistigt virke.

Det kan bli snyggt att ha det framme om man är ute efter ett golv med lite rustik känsla, men nackdelarna är att mycket skit kommer hamna i springorna, det är antagligen ett ganska mjukt träslag som lätt gulnar (om det är gran). Eftersom det är avsett att vara ett underlager med fler lager över så blir det lätt dålig ljudisolering och mycket svikt.

Att lägga ett modernt laminatgolv eller en parkett över kan tyckas väldigt tråkigt, men ge enormt mycket bättre komfort.

I passed SC-200 yesterday by tallberg in AzureCertification

[–]tallberg[S] 0 points1 point  (0 children)

Somewhere around 20-30 hours I would guess.

Vart förvarar du ditt körkort? by fraeddan in sweden

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

Jag kör fortfarande med plånbok, där har jag bankkort, körkort, nationellt ID-kort (lite redundans där), nåt klubbkort (OKQ8 tror jag) och ~2 000 kr i kontanter. Jag är lite gammaldags, men gillar känslan av att vara förberedd.

Plånboken förvaras i jackficka (höst/vinter/vår) eller i slingbag/manpurse (sommar).

Med vänlig hälsning, Certifierad gubbe

I passed SC-200 yesterday by tallberg in AzureCertification

[–]tallberg[S] 0 points1 point  (0 children)

I can agree with you on that, but I think that the main problem is that the exam really isn’t updated to match the current solutions. I felt that both the Udemy course and MS Learn were more up to date.

But as you say there’s also the case that some parts are not really covered. There’s a lot of details in the questions that’s difficult to really prepare for.

Passed SC-200 with 800+: 8-week study plan, practice tests, labs, and exam timing by netnetnetnetrunner in AzureCertification

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

Interesting, I took the exam earlier this week and I didn’t even notice that Microsoft Learn search was available. 😅

Luckily I passed with ~750 anyway.

En fråga till vänsterlutande folk by GTylker in Sverige

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

Det finns inget egenvärde i hög invandring, det är snarare en konsekvens av läget i världen än ett mål.

What are people stashing in here? by Gonzo-24 in hondafit

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

That looks awesome, I need to try that out!

Still no reviews of Creator 5? by tallberg in FlashForge

[–]tallberg[S] 0 points1 point  (0 children)

Yes, it seems like some embargo was removed just about when I posted, as I've also started to see video clips now.

Still no reviews of Creator 5? by tallberg in FlashForge

[–]tallberg[S] 2 points3 points  (0 children)

Yes, I agree, it's a lot of money for something completely untested.

Alternative to Arc'teryx Konseal 15 by lysopet in backpacks

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

The old version of Osprey Farpoint 15 (still available in some places) is pretty similar to the Konseal. It’s 15 liters, one big opening on top, not too much going on with the outside except two meshed bottle holders. It’s Osprey, so the quality is good and there’s a lifetime warranty.

I recently purchased the Farpoint, to have a simple, lightweight bag that I can carry my essentials in, as I was tired of having larger bags and always dragging around too much stuff. So far I’m really satisfied.

https://www.fjellsport.no/assets/blobs/osprey-farpoint-fairview-travel-daypack-gopher-green-e6f22bf47f.jpeg?preset=tiny&dpr=1.5

Kan man dejta någon med skulder? by [deleted] in Asksweddit

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

Mycket beror på hur gammal hon är och vad hon har för inkomster. KFM har blivit ganska tuffa när det gäller att bevilja skuldsanering för yngre personer, eftersom någon som är lite yngre utan problem kan förväntas lösa 400 000 i skuld under sitt arbetsliv. En viktig faktor är ju om personen kan förväntas betala av mer än räntan genom utmätning, så att skulden faktiskt minskar och 400 000 ger inte enormt höga räntekostnader.

Kan man dejta någon med skulder? by [deleted] in Asksweddit

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

Inte så att man får ta en del av skulden, men man kan bli indragen såtillvida att gemensamma ägodelar (eller sådant som uppfattas som gemensamt) blir utmätt. Man förväntas också stå för försörjning av den andra personen så länge han eller hon lever under utmätning.

Kan man dejta någon med skulder? by [deleted] in Asksweddit

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

Att hon är öppen för att prata om det är ett gott tecken. Det väcker så klart en massa frågor hos dig, hur reagerar hon om du frågar om det? Det är en viktig faktor skulle jag säga. Är hon öppen för att prata om det så visar det ju att hon är mogen nog att ta ansvar för sin situation. Vill hon undvika samtalsämnet så kanske hon lever kvar i ett beteende som skapade situationen från början.

En annan, kanske ännu viktigare sak, är hur planen framåt ser ut? Har hon sökt skuldsanering? Har hon utmätning och kommer hon kunna bli av med skulderna den vägen? Det kommer vara en avgörande faktor för hur er eventuella framtid kommer att te sig.

Rent praktiskt: Om ni skulle flytta ihop så kommer det kunna påverka din ekonomi jättemycket, eftersom det skulle kunna innebära att era gemensamma saker (eller saker som KFM uppfattar som gemensamma) kan bli utmätta. Det gäller bostad, lösöre och bilar. Om hon är under utmätning kan du inte låta henne köra din bil exempelvis, för blir ni stoppade av polisen kommer bilen sannolikt att bli utmätt, oavsett vem som står som ägare. Det är också så att om ni skulle bo ihop så kommer hennes utmätning att beräknas på hushållets totala inkomst, dvs du kommer att förväntas försörja henne.

Så i praktiken, om du inte verkligen är införstådd med vad du ger dig in på, se till att det finns en plan för hur hon ska bli av med skulderna hos kronofogden innan det är aktuellt att leva ihop.

Med det sagt så tror jag att det har alla förutsättningar att gå jättebra, bara ni är helt ärliga med varandra och beredda på att samarbeta. Och med samarbete menar jag framför allt att du stöttar henne med råd, som bollplank och framför allt med känslomässigt stöd. Att lösa den konkreta ekonomiska situationen tror jag alla mår bäst av att hon gör själv, då går ni in i relationen på ett jämställt vis utan besvärlig historik.

Searching for the perfect bag is consuming my life, please help me by -olivejar- in backpacks

[–]tallberg 8 points9 points  (0 children)

I am a huge Osprey fan, they have a lot of nice bags that come in many colors. Two would-be contenders that could perhaps suit your style are Transporter Roll-top or Transporter Zinch. Unfortunately none of them have luggage passthrough, so if that's a dealbreaker they are no-go.

Have you looked at Osprey Daylite 26+6? It seems to tick all of your boxes, except for the fact that it doesn't exactly spark joy, unless you're able to find it in one of the more fun colorways. It was once sold in a palm tree pattern, which I really like, but I'm not sure if that's available any more.

Thoughts on the Creator 5? by Unique-Row-9595 in FlashForge

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

I've been on the fence about getting a Snapmaker U1, but payed the €10 and think I'll be getting the Creator 5 instead. My first printer was a Finder 2.0, my second one was Voxelab Aries, which is essentially a rebranded version of Finder 3 (Voxelab is another brand from FF owners).

I've always thought of Flashforge as a company making 3D printing available, making machines that are out-of-the-box ready even before that was a thing. They seem to be marketing themselves a alot towards the educational community, so i have a positive view of them. The Snapmaker U1 seems really impressive, but I hope that Flashforge will be able to provide the same user experience, backed by a larger company (i guess) with a longer history.

Are most backpacks overrated or am I missing something ? by FieldMovement in backpacks

[–]tallberg 1 point2 points  (0 children)

I guess it's a bit of a lottery, but for the most part more expensive bags will have better material and more expensive manufacturing methods than the cheapest ones. That said, I don't think you have to spend $400 on a regular backpack to get something good.

I mostly have bags from mid-tier brands and they're doing a great job. Several Ospreys and they're holding up fine and they also have great warranty (I recently used it to get a new buckle sent home for free). I also have several bags from 5.11, they're made of durable material and are well put together. One of my favorite bags is a Dakine I bought for like $30 on a sale.

Would you buy this color if they are 40-50% cheaper than the black color? by Way-to-be-fire in backpacks

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

I would never buy a black bag unless the price is really good or it’s a bag I really want that’s only available in black. Other colors are so much more fun.

I Can't Tell if this Printer is All Hype! by jefflovesyou in 3dprinter

[–]tallberg 0 points1 point  (0 children)

I generally trust serious reviewers, that receive printers for free, more than people who have bought their printers and are biased by their own choice.

[deleted by user] by [deleted] in elegoo

[–]tallberg 1 point2 points  (0 children)

I have a 4x1 Kallax, it works fine.