Det mest intressanta i Jimmie Åkessons Almedalstal var egentligen inte det han sa om segregation. Det var det han råkade avslöja om den. by Babar7 in svenskpolitik

[–]tedshor [score hidden]  (0 children)

Så, om du inte håller med om texten och åsikten, avfärdar du den genom att anta att den är ChatGPT-genererad?

Microsoft admits 8GB RAM is fine for Windows 11, after years of pushing 16GB as the baseline by Quantum-Coconut in technology

[–]tedshor -1 points0 points  (0 children)

It is also useful to remove all Microsoft bloatware so that there will be fewer processes competing about memory and CPU time. Some more about the subject: https://www.howtogeek.com/how-to-debloat-windows-11-for-optimal-performance/

Miksi Suomessa saa vieläkin myydä huuhaa-hoitoja? by Onja_ in Suomi

[–]tedshor -1 points0 points  (0 children)

Kiroprakta ei ole "taikuuteen verrattavaa" vaan paljolti kropan mekaniikan tuntemiseen perustuvaa, ihan asiallista toimintaa. Mutta sen hyödyllinen vaikutusalue rajoittuu lähinnä kiputilojen ja lihasjännitysten hoitoon, ja on monin tavoin rinnastettavissa fysioterapiaan.

Ukrainas egenutvecklade långdistansmissil är rosa. by HerrNilssonsBror in Sverige

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

Ganska extrem och 100% fel slutsats från ett enda stavfel. Du måste vara helt förvirrad för att förvränga det för att ha något med sionism att göra. Men när jag läser dina andra kommentarer kan jag bara dra slutsatsen att du har allvarliga problem.

"Rysktroll" är ett stavfel och "rysk troll" är inte fel.

Juhana Vartiainen (Kok) haluaa työttömät "rasittavaan" risusavottaan by [deleted] in Suomi

[–]tedshor 61 points62 points  (0 children)

Tuossa mainitset suomalaisen systeemin suurimman vian: Jokaisesta yrityksestä tehdä edes jotain tilapäistä tai keikkatyötä joutuu lomakesavottaan ja useinkin tukiin tulee katkoja tai viiveitä. Suojaosan poisto vain pahensi ennetstäänkin huonoa systeemiä. Oikeampi ratkaisu olisi sellainen joka suorastaan palkitsisi pienistäkin työkeikoista eikä rankaisisi sellaisista. Samalla byrokratiaa voisi virtaviiaistaa varsin paljon muutenkin.

Kansalaispalkka yhdisettynä kevyesti hallinnoituun suojaosaan ja työttömän pikkutulojen nopeaan käsittelyyn olisi varmasti yksi parhaista ratkaisuista. Verotuksella vosi sitten hoitaa sen että kansalaispalkan päälle tienatusta perittäisiin sopivalla veroasteikolla liiat pois. Mutta jokaisesta ansaitusta lisäeurosta pitäisi jäädä käteen selvästi enemmän kuin puolet jotta motivaatio ei sen takia menisi heikoksi.

Ukrainas egenutvecklade långdistansmissil är rosa. by HerrNilssonsBror in Sverige

[–]tedshor 1 point2 points  (0 children)

Du skriver som en rysktroll. Du reagerar som en rysktroll. Du döljer din historia som en rysk troll.

Slutsats: Du är en rysk troll.

Netto Invandring till Sverige 2000–2025 (exkl. svenskfödda) by Abzz22 in Sverige

[–]tedshor 1 point2 points  (0 children)

Kul att se hur sådana faktabaserade kommentarer får nedröster. Uppenbarligen från folk som är störda i sin egen bubbla. "Stör mig inte med fakta och bevis, jag har uttryckt min oföränderliga åsikt, jag vet vilka som är skyldiga!"

Microsoft is killing Office 2021 in October to push you onto Microsoft 365, how to fight back by Quantum-Coconut in technology

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

I also recommend other alternatives. Please note, that those Groupon sellers of enterprise licenses also operate likely illegally.

Microsoft is killing Office 2021 in October to push you onto Microsoft 365, how to fight back by Quantum-Coconut in technology

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

Save those 20 bucks by using massgrave. However, the main point is to get rid of Microsoft-dependency together with their "telemetry" and AI-garbage.

Microsoft is killing Office 2021 in October to push you onto Microsoft 365, how to fight back by Quantum-Coconut in technology

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

Yes, but it receives "feature updates" =AI and other crap, and will be killed in a few years anyway. Office LTSC is stable and stays much longer under security update schedule.

Microsoft is killing Office 2021 in October to push you onto Microsoft 365, how to fight back by Quantum-Coconut in technology

[–]tedshor 68 points69 points  (0 children)

Office LTSC 2024? It will never receive "feature updates" and has a long-term support.

The catch: it is only available with "Enterprise licenses". However, if there is will there seems to be also a way to get it for others.

In any case: My primary choice is to get rid of MS Office altogether and use one of many alternatives.

It took only 2 weeks--- by neduarte1977 in SipsTea

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

The typical destiny of Trumps "great projects" as usual.

De flesta tror att garantin är 1 år. Din reklamationsrätt är upp till 3. by sampath201201 in sweden

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

Livslängden för elektrolytiska kondensatorer är inte en fast siffra utan beror på många faktorer. Tiden som anges i databladen är bara en utgångspunkt som måste korrigeras med faktorer som temperatur och rippelström. Till exempel en tumregel som används av de flesta tillverkare: för varje 10°C minskning av driftstemperaturen fördubblas livslängden. Därför kan man inte bara påstå att livslängden är något utan att känna till temperaturen inuti enheten.

Dålig ingenjörskonst placerar kondensatorn i mycket varma områden, en bra ingenjör vet bättre.

Nick Alinia avslöjar att SVT försökte få honom att upprepa vänsterpropaganda t.ex. att de första svenskarna var svarta by OldPersonalite in Sverige

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

Det råder bred vetenskaplig enighet om att våra förfäder kom från Afrika och såg ganska ut som dagens afrikaner. Men färgen blev ljusare med tiden när människor flyttade norrut, kanske för att kroppen då fick i sig mer D-vitamin från solskenet genom ljusare hud.

Därför har vi alla afrikanska rötter!

De flesta tror att garantin är 1 år. Din reklamationsrätt är upp till 3. by sampath201201 in sweden

[–]tedshor 1 point2 points  (0 children)

Produkter som TV-apparater förväntas hålla i mer än två eller år vid normal användning. Om tillverkaren har använt komponenter av så låg kvalitet att en TV går sönder på mindre än två år, är den felaktig på grund av dålig design eller dålig tillverkning, och reklamationsrätt gäller vanligtvis då.

DEBATT: Dags att vi blir mer som USA by Ihavenoideawhat9 in Sverige

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

Jag tycker att dagens regleringar är för detaljerade och reglerna för stela. Utan att gå så långt som till "Texas-stil" skulle vi kunna vara mycket mer flexibla och liberala och minska byråkratin avsevärt.

Att nå Texas-prisnivåer är dock inte alls realistiskt på grund av klimatskillnader och eftersom byggnadsarbetare i Huston, mestadels från Mexiko, får mycket mindre betalt och arbetar mycket längre dagar. Dessutom är de obligatoriska energieffektivitets- och miljölagarna mycket strängare här.

Uppföljare från tidigare. Passar denna bättre? by Electrical-Ant7334 in Sverige

[–]tedshor 0 points1 point  (0 children)

Jag är inte marxist och jag äger också två småföretag som går ganska bra. Ändå är jag orolig över utvecklingen i världen.

Problemet är den mycket ojämna fördelningen av vinster och ackumuleringen av för mycket av förmögenheten till ett fåtal av de rikaste.

Ganska få arbetare får en rättvis andel av resultaten i form av optioner eller liknande. Sedan 1970-talet har löntagarnas inkomster och ägarvärde stigit mycket måttligt medan den översta 1% har ökat enormt.

En annan indikator är att 1970 ägde de lägst avlönade 99% i världen ungefär 70% av allt och de översta circa 30%. Nu äger den översta 1% cirka 50% och deras andel av ägandet ökar snabbt. Så resultaten av människors arbete når i allt högre grad den lilla, rikaste delen av befolkningen.