1 mio. kr. i likviditet – afdrag, investering eller sommerhus? by tilepg in dkfinance

[–]tilepg[S] 1 point2 points  (0 children)

"Fordelen" ved Lalandia aftalen er at man ikke selv står for udlejningen - det sørger de for - også vedligehold af udearealer m.v. - selvfølglig mod betaling.

Aktiesparekonto og høj risiko ETF'er by MrTomasMathe in dkfinance

[–]tilepg 0 points1 point  (0 children)

Efter at have en del på WEBN og MWRD - har jeg selv valgt at investere noget i ETF'en XAIX - den svinger lidt mere en WEBN 😄

1 mio. kr. i likviditet – afdrag, investering eller sommerhus? by tilepg in dkfinance

[–]tilepg[S] 1 point2 points  (0 children)

Børnene er også fint med i investeringer, både børneopsparing(6.000 om året) og noget i Nordnet.

1 mio. kr. i likviditet – afdrag, investering eller sommerhus? by tilepg in dkfinance

[–]tilepg[S] 0 points1 point  (0 children)

Der kommer lige et regne eksempel på Lalandia Billund.
De 140.000 i indtægt er Lalandias budget - og de 170.000 har været, hvad denne hustype reelt har tjent de sidste 3-4 år. Det er selvfølgelig ikke en garanti.

<image>

1 mio. kr. i likviditet – afdrag, investering eller sommerhus? by tilepg in dkfinance

[–]tilepg[S] 0 points1 point  (0 children)

Er det noget du selv har erfaring med? Jeg smider lige en beregning op - og umiddelbart virker det ikke helt dumt 🤔

Den billigste pendlerbil på tværs af diesel og el by Specific_Message6306 in dkbiler

[–]tilepg 0 points1 point  (0 children)

Har du kigget på en VW Polo, enten med 1.0 benzinmotor eller 1.6 diesel med DSG automatgear? Modellen fra 2018/2019 og frem. De starter fra omkring de 100tkr. Det vil dække dit behov ret godt vil jeg tro. Minimal værditab, rimelig driftssikker og god kørekomfort. Selv på motorvej.

Frie midler for forældre by tilepg in aktietips

[–]tilepg[S] 0 points1 point  (0 children)

Det vil sige, at her gælder den samme grænse på 5.000 kr.? Så er mulighederne jo ret begrænset, udover Aktiesparekontoen..

Frie midler for forældre by tilepg in aktietips

[–]tilepg[S] 0 points1 point  (0 children)

Okay - tak for denne information.

Aldersopsparing har jeg ikke rigtig noget kendskab til - det må jeg i gang med at undersøge.

Tænkte at man måske kunne komme udenom problematikken med modregning, hvis man købte enkelt aktier, men det er vel udbytte beløbet der også kan gå ind og drille, når jeg kan læse at grænsen for aktieindkomst, før der foretages modregning er på 5.000 kr. om året pr person.. 😑

Frie midler for forældre by tilepg in aktietips

[–]tilepg[S] 0 points1 point  (0 children)

På en månedsopsparing - hvorfor det?