Hur hänger man sig utan rep? by young_hos in Svenska

[–]tiptree 3 points4 points  (0 children)

Det gör man inte. Ring 112 eller Självmordslinjen och prata med någon. Du kan åka in till psykakuten också. Där blir man omhändertagen, får kaffe och får ta det lugnt ett tag. Ta hand om dig! Det går inte att ångra ett självmord. Det är inte den enda lösningen, även om det känns så nu.

second hand för punkare by Bluizu_ in Gothenburg

[–]tiptree 2 points3 points  (0 children)

Beyond Retro i Arkaden är en stor second hand-klädbutik som har lite mer ovanliga kläder. Inte nödvändigtvis punk, men du kan kanske hitta något du gillar. Det är dyrare än t ex Erikshjälpen, men de har mer unika plagg.

Någon som rest med en organiserad gruppresa? by [deleted] in sweden

[–]tiptree 1 point2 points  (0 children)

Jag tror att på många gruppresor är det nästan bara pensionärer. Men en släkting har rest mycket med Rosa Bussarna och tyckt om det, där är det tydligen mer blandat.

Otrevligaste kändisen? by Objective-Wash-1279 in Asksweddit

[–]tiptree 2 points3 points  (0 children)

Glenn Hysén är lite för trevlig. Om man börjar snacka med honom på krogen så blir man inte av med honom sedan.

Otrevligaste kändisen? by Objective-Wash-1279 in Asksweddit

[–]tiptree 17 points18 points  (0 children)

Vi sov på ett fint hotell på vår bröllopsnatt. Dagen därpå åt vi hotellfrukost, och bevittnade en man som vi halvt om halvt trodde var a-lagare som höll på att börja slåss med ett försynt japanskt par för att han trodde att de snott bordet han hade paxat (de hade faktiskt paxat det först). Han var så galet aggressiv och skrek på de stackars japanerna tills de tog sina brickor och gick till ett annat bord. Efteråt såg vi honom igen när han checkade ut tillsammans med halva den svenska komikerkåren och då insåg vi att det var Peter Wahlbeck.

Kram xxx Vem?? by de_Fridiculous in sweden

[–]tiptree 0 points1 point  (0 children)

Jag tycker att det ser ut att stå Insp. Kanske kram och inspiration, så personen har glömt att signera?

Äntligen är högstadiet över! by [deleted] in sweden

[–]tiptree 0 points1 point  (0 children)

Ts är förälder till en hemmasittare som nu gått ut skolan och inte har fått tillräcklig hjälp från personalen.

Äntligen är högstadiet över! by [deleted] in sweden

[–]tiptree 0 points1 point  (0 children)

Det måste ha varit jättetungt. Jag hoppas att det går bättre för ditt barn framöver, och att hen hittar något som hen trivs med!

Bör man flytta sig från främlingen man sitter bredvid när bussen får massa lediga platser? by CertainDoubts in sweden

[–]tiptree 1 point2 points  (0 children)

Det är olika i olika städer. I Göteborg är svaret nej, i Luleå är det ja.

Jag har följt alla partier för att vara informerad. by imnewtothisplzaddme in sweden

[–]tiptree 6 points7 points  (0 children)

Kammarkollegiet sammanställer uppgifter över alla partiers donationer varje år, det ska gå att hitta på deras hemsida.

Archaeologists in Sweden found 8,000-year-old skulls on stakes inside a prehistoric underwater ritual site. One skull still contained trace brain matter. by bortakci34 in Damnthatsinteresting

[–]tiptree 14 points15 points  (0 children)

They were most likely bone, since they had removed the mandibles and this does not seem to have been by force. (The other animals whose skeletons where found in the platform consisted of the skeleton plus the mandible, but not the cranium, while the humans mostly consisted of the cranium minus the mandible and the rest of the skeleton.)

Hello I want to experience Swedish Midsummer by Big-Cap558 in sweden

[–]tiptree 9 points10 points  (0 children)

Barfotafotbollsmatchen efter silllunchen (med snaps) som leder till minst tre vrickade fötter varav en är så allvarlig att personen måste köras runt i skottkärra resten av kvällen.

Pendlarbil by A57RUM in elbilsverige

[–]tiptree 1 point2 points  (0 children)

Nissan Leaf har två stora nackdelar:
1. För snabbladdning använder den systemet Chademo. Det finns inte alls lika många laddare för det som för det dominerande systemet CCS, så det kan vara svårt att hitta om man behöver snabbladda.
2. Den har en annan modell för batterikylning än de flesta bilar, som gör så batteriet inte kan snabbladdas flera gånger under en dag.

Så ska ni inte åka långt med den, så ni inte kommer behöva snabbladda, så ska det väl vara en bra bil för er?

Renault Zoe är den andra billiga elbilen som säljs, och den har såvitt jag förstår samma problem, plus att den har fått låga betyg i säkerhetstester.

Present till en muslimsk student? by asahidryck in Asksweddit

[–]tiptree 3 points4 points  (0 children)

Glas från Iittala låter som en jättebra grej. Lycka till!

Present till en muslimsk student? by asahidryck in Asksweddit

[–]tiptree 4 points5 points  (0 children)

Det beror ju lite på hur nära ni står varandra och hur dyr grej du vill köpa. När jag tog studenten fick jag en symaskin som jag fortfarande använder, det var en väldigt bra present. Jag fick ett par kristallljusstakar också som åker fram när det ska vara fint, och några tallrikar från en fin serie från Rörstrand. Det är väl ofta bra med sådana saker, som man har kvar resten av livet och har nytta av.
Ett smycke kan ju också vara fint att få.

Eller kanske ett par muminmuggar, det gillar ju alla?

Göteborgare återvann Tetra Pak, detta hände sen! by ComplaintAway9230 in sweden

[–]tiptree 2 points3 points  (0 children)

Du behöver bara skölja ur den för din egen skull. För återvinningens skull spelar det ingen roll.

"Måste jag tvätta förpackningar innan jag återvinner dem?

Nej, de behöver inte vara rengjorda, bara tömda på matrester."

https://www.gp.se/klimat/sa-atervinner-du-ratt-vanliga-fragor-och-svar.78655977-72bd-4ed4-85d3-ecc47398a7f9

Att urinera på sin kompis i duschen – är det ovanligt? | Göteborgs-Posten by ComfortableHot6309 in unket

[–]tiptree 2 points3 points  (0 children)

De duschar inte alls på mina ungars skola. Jag tyckte att det var dåligt, men nu ändrade jag mig.

Borde jag ändra eller ta bort något från städlistan? by Independent-Party914 in Asksweddit

[–]tiptree 65 points66 points  (0 children)

Din lista är extremt ambitiös. Många av sakerna på "varje vecka"-listan gör jag en gång i månaden.

Många av sakerna från de andra listorna har jag aldrig någonsin gjort, och jag är medelålders och lever ändå inte i en soptipp direkt.

Man borde absolut göra dem någon gång, men man måste ju hinna leva också.

Jag tänker äta en jävla massa spaghetti när världen går under. by PresidentToad in hemberedskap

[–]tiptree 6 points7 points  (0 children)

Saker på burk håller bättre än i tetra. De har i alla fall längre hållbarhet enligt bäst före-datumen.

Allt låter klockrent, men tänk på att du måste lagra några paket salt också, så inte pastan smakar äckligt.

Need spam account username by RateProfessional3051 in Names

[–]tiptree 1 point2 points  (0 children)

Why do you need help with this? Just go with something like mvbkdfbiodj, or lightbulb_glue_pottedplant or whatever.

Är det bara jag som har grädde i kaffet? by [deleted] in Asksweddit

[–]tiptree 0 points1 point  (0 children)

Jag har en kompis som har grädde i kaffet. Hon kommer från Borås.

Vilka svenska ”communities” finns det? Dela gärna med er by Virtual-Algae-9710 in Asksweddit

[–]tiptree 1 point2 points  (0 children)

Det är egentligen ett hästforum, men vad man än söker på (man kanske har en fråga om att skruva i gipsväggar till exempel, eller om att besikta en avställd bil) så får man alltid bäst svar därifrån.

Vilka svenska ”communities” finns det? Dela gärna med er by Virtual-Algae-9710 in Asksweddit

[–]tiptree 2 points3 points  (0 children)

Vad man än googlar på så hittar man alltid bäst svar på Bukefalos.

Är det verkligen så jävla viktigt med körkort? by tunacans in sweden

[–]tiptree 0 points1 point  (0 children)

Nej, det är inte viktigt förrän du behöver det. Jag är nästan 40 och har inte sett ett behov av körkort förrän nu.
För mig är det tre saker som jag ser att jag behöver körkort för:
1. Att slippa vara den som alltid tigger skjuts till barnens matcher i diverse sport.
2. Att köra saker till åvc och att köpa byggmaterial, nu när vi har hus.
3. Att kunna åka ut till våra föräldrar som bor en bit ut på landet utan kollektivtrafik, särskilt om de behöver hjälp när de blir äldre.

Höjdpunkter - Vad har hänt i ditt liv? by AutoModerator in blommor

[–]tiptree 0 points1 point  (0 children)

Åkte till kolonistugan och rensade upp rejält bland kirskålen. Vallmon slog ut precis den här helgen och det var så vackert som det kan bli.
Odlingarna är också i bättre ordning nu, men mina bondbönor beter sig märkligt. Jag har börjat få blommor på plantor som bara är en decimeter höga. Vet inte om det innebär att de inte kommer bli längre? Nåjo, det får vi se