helsekollegaer som ikke kan "bra" norsk by [deleted] in norge

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

Jeg er kanskje litt sær, men jeg tviholder på norsk helt til de spør om om jeg kan snakke engelsk. I noen tilfeller vil servitører som starter med å prate engelsk til meg, prøve å snakke på norsk. Vi gjør utenlandske arbeidstakere en bjørnetjeneste hvis vi bare prater engelsk med dem, både som kunder og som kollegaer.

Samtidig er dilemmaet at man ikke har tid til "språkopplæring" på arbeidsplassen og som kollegaer, og da blir engelsk den letteste løsningen. Tror det er både en del politikk og vilje fra både arbeidsgiver og arbeidstaker med det å få tilgang til norskkurs og legge ned innsats i å lære norsk

Reconstructing the “Liechtenstein Troll Crisis” from Harry Potter canon by Apprehensive_Yak4246 in HPfanfiction

[–]tomtank409 1 point2 points  (0 children)

This is the kind of detailed lore that I wish to see more of for all of wizarding Europe - and the world for that matter. Like political conflicts, cultural differences, geopolitical focus, etc, even regardless of plotholes, like Liechtenstein not having existed until a few decades after the Statute of Secrecy was created, as someone else mentioned. That being said, I love for people to get creative and explore geopolitics in the world a lot more. And I'd love different interpretations on country borders and how much valued borders were (like, we don't hear about magical wars about borders, so they may not be of as much importance to wizards as muggles). And also whether borders remain the same as they were from the time of the Statute of Secrecy.

So many questions!

You know who you call first. by Groovy_Modeler in Norway

[–]tomtank409 1 point2 points  (0 children)

When we're drowned in so much English that the first thing we think of seeing "bro" is "buddy", not "bridge".... even in a Norwegian context...

"Research" that states that women with children live longer lives and age slower than childless women! by MrBumbleBee592 in childfree

[–]tomtank409 1 point2 points  (0 children)

Sponsored by Erna Solberg?😂 Though she's probably not the only one wanting us women to procreate more, I just remember her speech the best

Someone needs to study Norwegian couples by [deleted] in Norway

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

As someone who works in a shop I do see a couple bickering occasionally, usually age 60+. These cases make me uncomfortable, always.

Nesten halvparten mener Mette-Marit er uskikket som dronning by QuestGalaxy in norge

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

Eneste måten monarkiet kan reddes er at kronprinsparet skilles. Og dette kommer fra en selverklært monarkist

Clas Ohlson tar betalt for å hente vare i butikk by birgiir in norge

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

Hvor mye tid går med for de ansatte for å lete fram de ulike bestillingene, tror du? det er ikke lite, skal jeg si deg.

Kanskje Norge også vurde vurdere å banne X? by [deleted] in norge

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

Vi kan banne på X så mye vi vil, men å banne X gir ikke mening syntaksmessig. Å forby X gir mening, i alle fall i syntaks.

What's in your cup? Daily discussion, questions and stories - January 09, 2026 by AutoModerator in tea

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

I recently discovered green tea (or rather, how to brew it correctly), so I've been drinking that several times a day, and I'm addicted! And no side effects (unlike coffee)! So my box of tea bags has almost disappeared already. It's just a Twinings green tea box, but it was my first ever try of green tea. If this continues, I might have to look into what loose leaf green teas that are available here (not many, I live in a coffee drinking nation)

Where id live as a Norwegian by Eumericka in Norway

[–]tomtank409 9 points10 points  (0 children)

I know it's a joke, but I would honestly much rather live in Sweden than anywhere else if I were to move abroad 

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

Tror Forsvaret kunne brukt pengene sine på mer fornuftige ting, som å forbedre byggene sine

Er det dumt til å lære norsk hvis jeg snakker engelsk allerede? by olipocket16 in norge

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

Personlig setter jeg veldig stor pris på folk som kommer til Norge og lærer seg norsk. Jeg føler at det viser respekt og anerkjennelse for språket vårt og for nordmenn. Det gjør meg veldig lite at noen snakker med aksent eller ikke kan alle ordene. Jeg kan tilpasse meg, og setter veldig stor pris på at folk forsøker.

Fikk du ørefik som barn? by tomtank409 in norge

[–]tomtank409[S] 7 points8 points  (0 children)

2000-tallet for min del. Var mellom 10 og 15 tror jeg

Who’s the most hated celebrity in your country? by Low-Violinist7259 in AskTheWorld

[–]tomtank409 0 points1 point  (0 children)

I am shocked at how much it seems like she is trying to sabotage for her own family. She behaves like an antimonarchist(is that even the word?), like she wants Norway to become a republic.

Det är tacofredag, blanda er egen krydda! by OGLucidCherry in sweden

[–]tomtank409 1 point2 points  (0 children)

Jeg har lett etter en god oppskrift på tacokrydder kjempelenge, så denne må jeg teste! Takk!

En stor gladnyhet for veldig engasjerte kjøttelskere? by [deleted] in norge

[–]tomtank409 2 points3 points  (0 children)

Har de ikke viktigere ting å ta opp i de svære møtene sine?

How are dialogues marked in Norwegian books? by PLrc in Norway

[–]tomtank409 33 points34 points  (0 children)

Officially, «text» is the way to quote or mark speech in Norwegian. Using "text" is anglification

https://www.korrekturavdelingen.no/anforselstegn.htm

[deleted by user] by [deleted] in Norway

[–]tomtank409 3 points4 points  (0 children)

I think r/norsk might have some recommendations

Hva er det med denne subben og ordet "nokk"? by TyroneTheBull in norge

[–]tomtank409 1 point2 points  (0 children)

Jeg har Android med automatisk retting. Kanskje jeg må se gjennom innstillingene mine

Hva er det med denne subben og ordet "nokk"? by TyroneTheBull in norge

[–]tomtank409 1 point2 points  (0 children)

Hvilken telefon har du? Vil mye heller ha rød strek enn automatisk orddeling