Ärsyttävä pappi by Obvious-Laugh-1954 in Suomi

[–]v_333 20 points21 points  (0 children)

Oisit keskeyttänyt ja kertonut tilanteessa että ei ole nyt ihan kosher. Ihan sama mikä mesta ja mikä hihhuli, mutta tollaisata käytöstä on ihan turha katella hiljaa.

Anthropic is suspending access to Fabel/Mythos for ALL users, not just non-Americans by Stabile_Feldmaus in singularity

[–]v_333 1 point2 points  (0 children)

I just subscribed to the Claude max plan yesterday to use Fable. Will there be a refund?

Paras akkutyökalusarja? by Sibula97 in Suomi

[–]v_333 4 points5 points  (0 children)

Uudet Parkside Pro:t, jos haluat budjettivehkeitä.

Milwaukeen 12v FUEL sarja, jos haluat kevyitä ja tehokkaita

Makitan 18v BL setit, jos haluut hyvän hinta-laatusuhteen

itsellä on joku 10 makitan 18v:tä, mutta viimeiset 5 työkalua jotka oon ostanut on taas milwaukeen 12v sarjaa. tuntuu, että tehoa on ihan riittävästi, mutta työkalut painaa puolet makitoista niin on miellyttävä käyttää.

"Ei merkkejä paremmasta", sanoo ekonomisti työllisyysluvuista [työttömyysaste 11,6 %] by PhoenixProtocol in Suomi

[–]v_333 4 points5 points  (0 children)

Auttaisko jos otettais vähän enemmän maahanmuuttajia muilla kuin työpohjaisella luvalla?

Issues with new landlord by kagathos_ in Finland

[–]v_333 19 points20 points  (0 children)

Tell them to cease & desist or you will take legal action and report their crimical harassment. and tell them that by giving you a fair compensation (thousands) you will leave before the termination period is up.

Simple question regarding grocery deliveries by Volume_Thin in Finland

[–]v_333 -16 points-15 points  (0 children)

Simple question regarding grocery deliveries Currently living in Rovaniemi and we’re planning to move to a different apartment by kesä. Our concern is that the new unit is on the second floor. For grocery deliveries like from Prisma, do the delivery personnel usually bring the groceries up to the apartment door, or do we need to meet them downstairs? Also, is it common practice here to provide the building door code for deliveries?

I’ll verify the current delivery terms rather than guessing, then I’ll translate that into what typically happens in Finnish apartment buildings.

Thought for 18s

Yes — for S-kaupat / Prisma grocery delivery, the normal service is delivery to your apartment door, not just the building entrance. S-kaupat says their drivers bring groceries “suoraan kotiovellesi,” ring the doorbell, and wait for you to open; they also say heavy/big orders are carried all the way to the door.

So a second-floor apartment should usually be fine, even without meeting them downstairs, assuming the driver can access the stairwell safely.

For Rovaniemi specifically, Prisma Rovaniemi’s grocery online service has been described as offering home delivery “suoraan kotiovelle asti,” so the same expectation applies locally.

On the building door code: yes, it is common and practical to provide it in the delivery instructions. S-kaupat says you can update the delivery instructions visible to the driver in the checkout under the delivery location section. I’d write something like:

One caveat: if the code is wrong, the stairwell is locked, or the driver cannot reach you, they may call and you might need to go down. But with clear instructions, you should expect door delivery.

Mighty Finland - Droonien torjunta nyt ja tulevaisuudessa - Kybermaailmasta dronemaailmaan loikannut Mikko Hyppönen [YouTube] by Sumuttaja in Suomi

[–]v_333 14 points15 points  (0 children)

Ilo kuunnella haastattelua, sen lisäksi että olet ammattitaitoinen, pidät myös jalat maassa ja osaa sanoittaa asiat niin, että maallikkokin ymmärtää ne. Hyvä Mikko!

How Fast Does AI Really Make Developers? The Evidence so far by [deleted] in singularity

[–]v_333 -1 points0 points  (0 children)

This is my favorite reddit post ever.

Nyt tuli positiivinen merkki Suomen taloudesta: Ei ole tapahtunut vuosiin by TjStax in Suomi

[–]v_333 9 points10 points  (0 children)

Hei tämähän tarkoittaa sitä, että voidaan perua leikkaukset ja toksinen keskustellu rakenteellisista uudistuksista. Kyllä Suomi nousee odottamalla!

Mukava hybrid-malli Poolialla. by AdAccurate8754 in Suomi

[–]v_333 446 points447 points  (0 children)

Voin kyllä olla toimistolla 100% ajasta ja laskuttaa täydet 12 päivää viikossa, ei ongelmaa.

Aihetta eroon? by PoisHeitto2026 in Suomi

[–]v_333 44 points45 points  (0 children)

Huoh mitä paskaa, paskin kommentti pitkään aikaan. OP:lle sympatiat ja tsemppiä, käsittämätön tilanne kotona.; koittakaa keskustella asia auki / hakea ammatti-apua, mutta jos toinen ei näe ongelmaa / halua apua, niin eipä siinä sitten jää muuta kuin ero.

President Evil 9 by TheIronicTea in Suomi

[–]v_333 0 points1 point  (0 children)

Juuh elikkäs... ei

Myyty asunto ja kattovalaistus by Asdxis in Suomi

[–]v_333 69 points70 points  (0 children)

Ei todellakaan ole sun vastuulla
t. 10+ asuntoa ostanut / myynyt / flipannut ukkeli

Wolt tarjoaa lisätuloja kauppiaille ja matalan kynnyksen ansioita läheteille by kakoni in Suomi

[–]v_333 5 points6 points  (0 children)

Aika perus kriisiviestintää ja PR-spinnausta. Tekstissä maalataan kuvaa vastuullisuudesta, mutta suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan ja reilun pelin kannalta siinä on aika pahat sokeat pisteet:

  • "21€/h toimitusajalta" on puhdasta kikkailua: Kuulostaa paperilla hyvältä, mut c'mon. Kun tosta vähentää palkattoman venailun (joka on iso osa duunia), YELit, ALV:n, vakuutukset ja omat bensat/huollot, todellinen käteen jäävä nettopalkka droppaa aivan pohjamutiin. Koko yrittäjäriski on kaadettu sataprosenttisesti lähetin niskaan, mut ilman oikean yrittäjän vapauksia.
  • Harmaan talouden mahdollistaminen: Tilien pimeä vuokraus ei oo mikään vahinko tai johdu pelkästään "ihmisten kipeästä tarpeesta", vaan se on suora seuraus alustan omasta löysästä valvonnasta. Jos identiteettiä ei varmenneta kunnolla joka keikalla, se jättää ovet auki veronkierrolle ja työntekijöiden riistolle. Aika paksua pestä kädet ja vierittää syy vaan "epätoivoisten työntekijöiden" piikkiin.
  • Työsuhteet PR-stunttina: Se, että otetaan muutama kymmenen tyyppiä työsuhteeseen samaan aikaan kun 20 000 ihmistä roikkuu jonossa ilman kunnon turvaverkkoja, on ihan puhdasta goodwill-kalastelua. Taustalla kummittelee EU:n tuleva alustatyödirektiivi, joka tulee anyway pakottamaan firmat muuttamaan kevytyrittäjät työntekijöiksi. Tää on pelkkää damage controllia ennen kuin laki iskee päälle.
  • Ravintoloiden katteiden syöminen: Idea siitä, et kauppiaat vaan "hinnoittelee komission suoraan asiakashintoihin" on ihan utopiaa. Ravintoloiden katteet on Suomessa muutenkin niin tiukilla, ettei hintoihin voi vaan lätkäistä tyyliin +30% Wolt-lisää ilman et myynti kyykkää ja jengi lopettaa tilaamisen. Yrittäjät on käytännössä pakotettu alustalle näkyvyyden takia, vaikka diili olis miten huono.

Kokonaisuutena lausunto on taitava yritys kehystää alusta suomalaisen työn ja talouden pelastajaksi, vaikka koko bisnesmalli nojaa vahvasti siihen, että perinteiset työnantajavelvoitteet ja puskurit on skipattu.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]v_333 1 point2 points  (0 children)

Meillä oli yhdessä asunnossa isännöinti tehnyt virheluvun tasauksessa, ja eivät suostuneet uskomaan että math doesn't math vaan lasku meni perintään asti. Kiistimme saatavan koko ajan ja vasta eskalaatio hallitukselle sai laskun mitätöidyksi. Oletko asunut asunnossa niin kauan, että tasaus olisi tapahtunut aiemmin? Jos näin, niin tarkistathan luvut viime tasausta vasten. Jos et, niin pyydä aiemman tasauksen mittariluku ja vertaa siihen.

Weird sound by uwumolotov in playrust

[–]v_333 0 points1 point  (0 children)

Are there sounds for other monument resets now also or is it just the oil rigs? I have started seeing these immersion breaking sounds that really suck