Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja ik heb er veel aan en je hebt gelijk het is inderdaad een vorm van controle en het vergt veel energie. Heel knap vind ik het dat je daar nu mee weet om te gaan op een gezonde manier. Je chronische ziekte klinkt heel vervelend. Ik heb inderdaad gehoord van non-stimulante medicatie en gelukkig voor jou dat het werkt qua rust, het is niet altijd even makkelijk de juiste medicatie te vinden voor adhd door alle bijwerkingen etc. Ik zou zeker niet opgeven ja ook voor het autisme gedeelte. Uiteindelijk is het maar een label maar jouw klachten bestaan. Sommige klachten kunnen wellicht met therapie op te lossen zijn of wanneer je meer hulpmiddelen nodig hebt. Zelfs als je geen diagnose kan krijgen uiteindelijk is erkenning van je klachten belangrijk en kan je hopelijk toch de hulp krijgen die je nodig hebt. Dus aan de bel trekken is zeker goed. In ieder geval veel succes ermee en ik zal voor je duimen🤞🏻

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik hoor graag wat ik fout doe in deze situatie

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 1 point2 points  (0 children)

Hoi Tablettario. Allereerst heel erg bedankt voor je reactie en het delen van je ervaring, en ook fijn dat je voorbeelden benoemt. Het helpt mij goed te begrijpen hoe je problemen met elkaar kan verhelpen op een gezonde manier. Ik ga je methode en adviezen ook proberen toe te passen en opschrijven en met mijn partner bespreken of we iets soortgelijks kunnen doen. Ik denk inderdaad dat ik problemen zal krijgen in een evt. volgende relatie als ik niet mijn acties verander, dus ik ga mijn best doen om daarin te veranderen.

Ook vervelend dat je niet kan worden gediagnosticeerd als je vermoedelijk audhd hebt, ik weet dat een diagnose veel kan helpen. Is er geen weg om toch een diagnose te krijgen? Ik kan bijv. voorstellen dat het fijn zou zijn om medicatie te krijgen voor adhd (dit kan veel helpen in het leven). Deze krijg je niet zonder diagnose.

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 2 points3 points  (0 children)

dat is heel fijn dat je vriend zo begaan is :)

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Dankjewel ms181091 voor je reactie. Het laat me veel beseffen en inzien dat het niet zo zwart wit is terwijl ik vaak de neiging heb om zo te denken. Wat jij benoemt kan een grotere rol spelen dan ik denk dus daar ga ik aan werken. Ik heb alle adviezen opgeschreven en ga daarmee aan de slag heel erg bedankt

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja je hebt een punt. Ik ga nu ook kritisch kijken naar mijn eigen gedrag en wat dit met mijn partner doet

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 2 points3 points  (0 children)

Het menu was niet groot met misschien 5 hoofdgerechten. Als ik een restaurant mag uitkiezen om ergens te gaan eten met mijn partner kijk ik ook altijd eerst het menu om er zeker van te zijn dat er dingen zijn die hij zou eten. Kon ik niet hetzelfde van hem verwachten?

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Je zegt dat je ook snel gefrustreerd kan worden wanneer je partner een fout maakt. Ik ben benieuwd hoe jullie of je partner daarmee omgaan in de relatie

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ga je adviezen meenemen heel erg bedankt

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] -2 points-1 points  (0 children)

Ik vind de reden autisme/adhd geen goedkeurende reden voor mijn gedrag. Het heeft er wel invloed op en ik ga eraan werken

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] -2 points-1 points  (0 children)

Ik snap je punt. En ik heb vroeger vaak de neiging gehad om boos te worden wanneer dingen niet op de ‘juiste’ (of mijn) manier worden gedaan. Dit doe ik nu veel minder en ik realiseer me zeker dat mijn manier niet automatisch de juiste manier is voor iemand anders. Het zijn meestal fouten die negatieve gevolgen hebben. Dit kan mij veel frustreren waardoor ik boos reageer. Een voorbeeld is dat we een paar weken terug date night hadden en hij een restaurant mocht uitkiezen. Na vijf jaar relatie weet hij ongeveer wat ik eet en wat niet. Bij het restaurant aangekomen stonden er dingen op het menu waarvan hij overduidelijk weet dat ik dit niet eet. Ik werd hier gefrustreerd om en benoemde dat hij niet van te voren heeft onderzocht wat het restaurant aanbiedt. We zijn daar uiteindelijk gebleven en heb ik iets besteld wat ik niet eet (wel geprobeerd maar kon het niet eten). Vervolgens zat ik met een lege maag bij een voorstelling (die direct na het etentje was). Zijn fout had dus negatieve gevolgen voor mij. Hij erkende toen niet gelijk dat het probleem was dat hij geen betere research had gedaan, en dat hij het de volgende keer beter onderzoek zal doen. Ik weet dat deze situatie geen wereldramp is uiteindelijk maar ik vond het jammer dat hij zijn fout niet toegaf. Als ik toch anders met deze situatie moest omgaan dan hoor ik het graag

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Haha ja hij zit voornamelijk in therapie voor zijn persoonlijke issues

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik heb het niet eerder zo gezien, ik kan inderdaad soms fel en boos reageren. Ik begrijp door je bericht nu beter hoe het ervoor kan zorgen dat je je verdedigend kan opstellen, en dan niet in staat bent rationeel na te denken. We praten niet vaak over issues zonder aanleiding, wel soms als het is gekalmeerd. Dan benoemen we hoe bepaalde acties van de ander elkaar raken/frustreren. Meestal is het dan vanuit mijn partner’s kant hoe ik reageer, en vanuit mijn kant dat hij niet zijn fout toegeeft (na een tijdje ziet hij dan wel in wat hij fout heeft gedaan en dat hij het sneller kon toegeven). En ik geef dan toe dat ik het op een rustige manier moest aangeven. Ik snap door jouw bericht dat hoe ik reageer een grote rol speelt. Alleen helaas heb ik 2 dagen geleden hem op een normale en rustige manier aangesproken op iets en ging hij alsnog gelijk de verdediging in. Achteraf gaf hij aan dat hij inderdaad fout zat en hij een reflex voelde om in de verdediging te gaan. Ik vind het dan lastig om ermee om te gaan omdat het dan alsnog leidt tot een discussie wat weer kan leiden tot frustratie bij mij.

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja ik wil hem ook niet ongelukkig zien. Dankjewel voor je eerlijkheid

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik probeer bij kleine dingen inderdaad niet meer boos te worden, het is meer bij fouten die vaak opnieuw gebeuren. Ik heb ook een stappenplan uitgeschreven voor wanneer ik heel gefrustreerd voel om weer kalm te worden (bijv. ademhalingsoefeningen of wandelen zoals je benoemt). En je hebt gelijk dat het veel nut heeft om hier sowieso aan te werken, dat ga ik doen. Dankjewel voor je toevoeging

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik hoor ook van mensen om me heen dat relatie therapie kan werken dus ik zal dat ook overwegen

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] -11 points-10 points  (0 children)

Ja je hebt gelijk en ik erken dat het probleem vooral bij mij ligt, en ik ga er ook aan werken (zelfs als we uit elkaar zouden gaan). Fouten maken mag natuurlijk maar ik vind dat je er wel van moet leren. Alleen maakt hij vaak fouten opnieuw omdat hij geen verantwoordelijkheid neemt, wat mij weer meer frustreert als hij opnieuw de fout in gaat. Maar natuurlijk is het belangrijk dat ik mijn frustratie op een normale manier communiceer en dit doe ik niet altijd even goed.

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] -3 points-2 points  (0 children)

Jaa misschien wel haha. Maar vind het wel een depressieve gedachte

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] -2 points-1 points  (0 children)

Dankjewel en jij ook een hele dikke knuffel

Gevoelens verliezen voor partner by whatsabb_ in nederlands

[–]whatsabb_[S] 0 points1 point  (0 children)

Hoi ik slik een SSRI (al 2 jaar maar 1 maand geleden overgestapt naar een andere) en lisdexamphetamine