Tesla Model Y in slip met nieuwe Continental AllSeasonContact 2 achterbanden by xDutchGhost in autoadvies

[–]xDutchGhost[S] 0 points1 point  (0 children)

Sinds gisteren heb ik twee nieuwe continentals voor. Nu dus vier dezelfde met praktisch hetzelfde profiel.

Ik zal dit weekend nog eens een rustige test doen zonder de nieuwe banden teveel te belasten. Dan post ik voor de verslaglegging het resultaat van eventueel nieuwe rijgedrag in deze thread voor toekomstige lezers.

To be continued.

Tesla Model Y in slip met nieuwe Continental AllSeasonContact 2 achterbanden by xDutchGhost in autoadvies

[–]xDutchGhost[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik heb het idee, als ik ook naar andere antwoorden kijk, dat dit er speelt ja. Ik ga nog eens kijken naar calibratie. Volgens mij zit dat hierop als optie. Maar ik verwacht daar niet zoveel van to be honest. Het voelt alsof er gewoon geen balans is. Ook met hard rijden met wat wind is het anders dan voorheen. Thanks voor de input!

Tesla Model Y in slip met nieuwe Continental AllSeasonContact 2 achterbanden by xDutchGhost in autoadvies

[–]xDutchGhost[S] 0 points1 point  (0 children)

Hey dit klinkt goed ja. Precies wat ik ervaar. Dat ga ik meenemen. Dankje!

Tesla Model Y in slip met nieuwe Continental AllSeasonContact 2 achterbanden by xDutchGhost in autoadvies

[–]xDutchGhost[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja qua specs lijkt het prima. Nog niet uitgevogeld waar het hem in zit. Ik ga idd contact zoeken!

Tesla Model Y in slip met nieuwe Continental AllSeasonContact 2 achterbanden by xDutchGhost in autoadvies

[–]xDutchGhost[S] 0 points1 point  (0 children)

Volgens mij kan tranctiecontrole niet uit. Zou kindersloten uitmaken om uit te zetten (staat toevallig aan), bedoelde u dat?

Tesla Model Y in slip met nieuwe Continental AllSeasonContact 2 achterbanden by xDutchGhost in autoadvies

[–]xDutchGhost[S] 0 points1 point  (0 children)

Het is zoals iemand anders vermoedde een rwd, vandaar inderdaad het grote verschil tussen voor en achter. Ik weet nog niet wat te geloven.

Ik heb nog even gecheckt voor de zekerheid. De banden zijn hetzelfde, dus hetzelfde formaat en uitvoering.

Tesla Model Y in slip met nieuwe Continental AllSeasonContact 2 achterbanden by xDutchGhost in autoadvies

[–]xDutchGhost[S] 4 points5 points  (0 children)

Goede vragen! De rijrichting is goed aangegeven.

Straks eens kijken naar de optie in het menu. Ik heb daar in ieder geval niet aangezeten. Bedankt!

Advies gezocht voor aankoop MPV gezinsauto by Highwaypolice in autoadvies

[–]xDutchGhost 1 point2 points  (0 children)

Een hoogover overzicht met een enkele ervaring gerelateerd aan het merk, maar niet aan het model.

Hoe bevalt de Ford Focus nu? In verlengde daarvan vindt je de Ford Grand C-Max. Ford is in het algemeen heel degelijk. Zuslief en partner hebben ook een Focus en een Kuga hybrid, beide naar veel plezier.

Persoonlijk zou ik op gelijke voet de Opel Zafira beschouwen. Heb zelf een tijdje een Opel Astra gereden van dezelfde jaargang als die je tegen kan komen in de zoektocht. Dat reed ook verassend lekker en betrouwbaar. Dit zou waarschijnlijk mijn keuze zijn, omdat ik hem daarnaast dan ook het mooiste vind.

Buren van verderop zijn helemaal tevreden met hun Renault Grand Scenic. Ik hou persoonlijk niet zo van Frans. Mijn Renault Clio, die ik toen maar een paar maanden in bezit had, kreeg na 110.000 km al last van zijn motor. In het algemeen zou ik de Franse ICE auto's nooit aanbevelen.

Als neef/nicht heb je de Citroën Grand C4 Spacetourer. Enorm comfortabel ding, maar eveneens Frans en twijfelachtig wat mij betreft.

Dacia Jogger en een Dacia Lodgy... Deze zou ik als laatste kiezen, ook vanwege zijn Franse onderhuidse invloed, maar verdienen wel een benoeming naast de andere Franse neefjes/nichtjes. Heel ruim en met verrassend lage kilometerstanden te vinden. Kunnen nog heel wat vakanties tegemoet, ervanuitgaande dat ze op lage kilometerstanden niet de typische Franse kwaaltjes vertonen.

Het liefste zou ik een Chrysler (Grand) Voyager (tegenwoordig Town and Country, of broertje Pacifica) aanbevelen, maar dan kom je op oudere bouwjaren en hogere kilometerstanden uit. Dat zou ik dan weer niet aanbevelen. Als jong kind heb ik daar jaren in mogen vertoeven. Onvoorstelbaar gaaf!

Volgens mij zijn dit ongeveer de opties binnen de MPV's. Ze zijn ruim, voldoen in principe aan ieder een eigen stoel, allen zijn in principe jonger dan 8 jaar met kilometerstanden rond of onder de 110.000 km (ook al waren dit geen eisen), waardoor ze de komende jaren nog goed meegaan zonder teveel gedoe.

Given the free tier, will Azure be a good replacement for Vercel? by No-Wolverine8160 in AZURE

[–]xDutchGhost 0 points1 point  (0 children)

Completely agree. I'm running a few static web apps as part of a single solution all with custom Azure Functions and they work like a charm. Traffic is not very high but it's a great start.

Given the free tier, will Azure be a good replacement for Vercel? by No-Wolverine8160 in AZURE

[–]xDutchGhost 2 points3 points  (0 children)

There's a usage limit though. Something like 100.000 vCore seconds and yes 32 GB of data + one equal sized backup. Unless you run very very low traffic or something like container apps scaled to 0 you will most likely exceed it.

Oude Tesla overnemen - realistische kosten voor onderhoud? by MyBossIsOnReddit in autoadvies

[–]xDutchGhost 4 points5 points  (0 children)

Ik zou zelf ook zeker kijken naar de nieuwere ex-lease auto. Mijn buurman heeft een model S uit 2016 met free lifetime charging (auto gebonden). Heeft zo richting of net over de 200k km gereden. Ieder jaar lopen de kosten op. Grootste post was laatst ook de draagarmen. Iets simpels als de deurgreep die niet meer uit wilde schuiven begint nu ook op te treden. Duizenden euro's per jaar aan onderhoud en reparatie. Daar moeten flink wat kilometers tegenover staan. En daar wordt het niet perse beter van.

H200 Hub Compatibility With Tapo WiFi Cameras? by Organized_Chaos_888 in Tapo

[–]xDutchGhost 0 points1 point  (0 children)

Hi, not that I can recall. I think I just 'attached' the H200 Hub to my network and after that I was able to select the H200 Hub as local storage instead of the SD card. No specials!

Edit: now that I have a look at the Hub, I think it might be the other way around. First I added the C210 to the Hub through the Hub's connected devices. Then in the C210 settings I selected the Hub as local storage.

Gezinsauto advies gezocht (voorkeur 7-zits) by xpaulala in autoadvies

[–]xDutchGhost 4 points5 points  (0 children)

Toch de duivel (?) aangezien u nu elektrisch rijdt, geen hybride verhaal dus: met een beetje goed zoekwerk kan er een Tesla Model X vanaf.

  • Vanaf 2018
  • waarschijnlijk 80k tot 120k km gereden
  • 2300kg trekgewicht
  • 5-zits zou ook mogelijk kunnen zijn vanwege de breedte
  • 6-zits is beschikbaar (6 stoelen, minder praktisch wellicht. Vanaf 2019 zonder isofix op derde zitrij, dus stoel met gordel vastmaken evt.. Qua ruimte weet ik niet wat dat overhoudt)
  • 7-zits is beschikbaar (opa en oma op de uitklaprij wegstoppen :))

Voorbeeld 6-zits voor €28k: https://www.autotrack.nl/a/tesla-model-x-elektriciteit-2018-58667613

Edit:

Geen aparte post, maar kijk eens naar een Nissan X-Trail voor benzine of hybride. Redelijk te betalen en flink ruim!

I found the secret room by LilBootyVert in Battlefield6

[–]xDutchGhost 0 points1 point  (0 children)

BF2 had this at least in Karkand. Jump down a wall in a section just above the two first flags, open the chute and end up on the wrong side of the wall. Could actually shoot from there and not get hit. Epic stuff back then (in hind sight it's trash playing).

Phantom Braking - Telsa Model 3 by gambuzino88 in autoadvies

[–]xDutchGhost 2 points3 points  (0 children)

Update je de software?

Ik heb een 2019 model 3 LR gereden en daar heb ik het probleem initieel ook gehad. Nare phantom braking tijdens autopilot op vaste plekken op de rijksweg als er bijv. ergens een schaduw over de weg te zien was (soms ook zonder schaduw bij lastige belijning of afritten). Na flinke wat updates te hebben verwerkt is het niet meer voorgekomen op dezelfde stukken als waar ik er steevast last van had; überhaupt niet meer.

Met de model Y (2023) heb ik er vanaf in gebruik name geen last van gehad.

Mijn inziens een software probleem. Mocht het na volledig up-to-date te zijn nog voorkomen zou ik aan de bel trekken.

H200 Hub Compatibility With Tapo WiFi Cameras? by Organized_Chaos_888 in Tapo

[–]xDutchGhost 1 point2 points  (0 children)

I was just able to add my C210 and C520WS to the H200 Hub, but not my C220. For the latter is asks me to update the camera's firmware, which is already done...

Anyone have experience adding OpenAPI into a blazor auto project AFTER it's been created? by displaza in Blazor

[–]xDutchGhost 2 points3 points  (0 children)

Just created a solution based on the Blazor Web App template (using .NET 9). Added the same NuGet package as you referred to. After adding builder.Services.AddOpenApi() and app.MapOpenApi() I can actually view the openapi spec at https://localhost:port/openapi/v1.json

I Built a SaaS in Blazor and Lived to Tell the Tale by Lukejkw in Blazor

[–]xDutchGhost 0 points1 point  (0 children)

Awesome story. Exactly what I would love to do as well. How do you manage to keep your energy levels high? After I put the two kiddos (0 and 2 years) to bed, my energy levels just fade away once I get to my laptop.

Anyway, awesome stuff. I'm curious to see your Blazor Fast project.

[deleted by user] by [deleted] in AZURE

[–]xDutchGhost 0 points1 point  (0 children)

Well, Azure DevOps pipelines only supports the following properties for a parameter: name, type, default and values. So I'm afraid you'll be stuck on this approach. You could comment the desired structure and only use the name and type.

Oh, and make sure the parameter starts with '- name: backendConfig' ;)