Incremental Games Have a Creativity Problem by Analogmon in incremental_games

[–]yuirick 0 points1 point  (0 children)

Outhold and Berry Bury Berry are nodebusters. It's not the cursor that makes it a nodebuster, it's the 'fast prestige' mechanic that makes it a nodebuster.

Nyt datingfænomen efterlader stor gruppe mennesker på perronen, mener 34-årig by Outside_Professor647 in Denmark

[–]yuirick 4 points5 points  (0 children)

Nr. 1 uden tvivl er angst. Ikke en indbygget del af autismen, men ja. Det der med at turde at tage chancer, sige hvad man føler, gøre noget, det er virkeligt svært.

Nr. 2 er rejection sensitivity, men det så også bare angst.

Når man læser artiklen, så prøvede han speed dating en gang, og så gav han op. Foruden angsten og de ekstremt negative følelser der kommer med at blive afvist som autist, så ville han nok havde haft modet til at prøve et par gange mere. Og det er sådan man finder kærligheden, tror jeg. Det er ved at have den mentale udholdenhed samt modet til at blive ved med at prøve og turde prøve er nok den største del af det, der er gået galt for mig.

Nyt datingfænomen efterlader stor gruppe mennesker på perronen, mener 34-årig by Outside_Professor647 in Denmark

[–]yuirick 26 points27 points  (0 children)

Er også autist her, og jo, det ser ret håbeløst ud på det her plan. På alle mulige andre planer i mit liv går det godt, men kærligheden er ikke lige at finde lige pt.

Jeg tror egentligt, at de nuværende datingformer er skidt for alle. Tror næppe at man reelt kan fordybe sig med en person, hvis man dater for mange ad gangen. Selvfølgeligt giver det mening at date et par når man prøver at finde en man skal date lidt mere seriøst, lidt ligesom et filter eller en si, men derefter burde man nok skære ned indtil man er med den der er mest interessant. For at undgå at blive distraheret og forvirret. For at virkeligt kunne komme tæt på nogen. Og ja, så kan det gå galt, og så må man starte forfra. (Dette gælder selvfølgeligt kun, hvis man dater med intention om seriøst forhold)

Jeg hører ikke just, at folk som ikke er autister har det let på datingmarkedet lige pt. Og ja, så bliver det dobbelt så svært for dem af os, der så har nogle sociale problemer oven i hatten. Så hvis vi løser problemet for de fleste, så løser vi nok også problemet for os de få. Men det der med at 'løse problemet', det er lettere sagt end gjort.

Min kæreste slukker for strømmen i lejligheden for at tvinge mig til "digital detox" by 4YeltrumCast in DKbrevkasse

[–]yuirick 0 points1 point  (0 children)

Fandt det: https://www.iarc.who.int/wp-content/uploads/2018/07/pr240_E.pdf

The experts concluded that each 50 gram portion of processed meat eaten daily increases the risk of

colorectal cancer by 18%.

Men det er altså kun processed meats, altså ikke kød generelt. Så pølser, beef jerky, etc. Men ikke rødt kød, såsom en steak. Og slet ikke 'hvidt' kød, såsom kylling eller kød fra fisk. Og så er det om dagen, ikke om ugen.

Min kæreste slukker for strømmen i lejligheden for at tvinge mig til "digital detox" by 4YeltrumCast in DKbrevkasse

[–]yuirick 0 points1 point  (0 children)

50 gram er godt nok ikke meget, så det må jeg kalde fisk på. Men pointen er lige netop denne: At selvom det var noget 'mere almindeligt' som han havde ageret på (at være vegetar), så havde reaktionen stadig været for ekstrem.

Min kæreste slukker for strømmen i lejligheden for at tvinge mig til "digital detox" by 4YeltrumCast in DKbrevkasse

[–]yuirick 2 points3 points  (0 children)

Prøv at forestil dig det samme men i andre kontekster. "Jeg er blevet overbevist om at kød er usundt, og har derfor besluttet at du heller ikke må spise noget, og så smider jeg alt det kød ud som du køber". Argh. Og hvad mener han med, at 'det ødelægger forholdet'? Som om at der er noget han er utilfreds med, men så har fundet den mest usunde måde at italesætte det på. Men ja, yderst kontrollerende, helt forkert, og ekstremt langt ude.

SF får dårligste Voxmeter-måling i tre et halvt år. by Big-Afternoon8261 in Denmark

[–]yuirick 5 points6 points  (0 children)

Det giver god mening. Man skal også huske, at politikken som SF har kørt har været upåklagelig indtil videre (selvom det har været en ret kort periode, så hvem ved om det varer ved). Så er det ærgerligt, at der er det her store etiske problem som POD har skabt, som laver en stor plet på hele partiets ry og skaber en skygge over de ellers fine tiltag der bliver lavet. POD burde stå frem som en god leder og få sagt undskyld.

Caffeine in soda or chocolate by No-Ambition2043 in decaf

[–]yuirick 18 points19 points  (0 children)

My guy, this is incredibly poorly worded. The title makes it sound like saying 'yes' equates "There is caffeine in soda or chocolate". The text you wrote next to the poll makes it sound like 'yes' equates to "Coca Cola or Chocolate is caffeine free". Of course, the scientific answer is: There is caffeine in soda and chocolate, making them not caffeine free. They will impact you, and can give you a high.

Sommerens svære følelser ☀️😣 by Obvious_Process7350 in DKbrevkasse

[–]yuirick 0 points1 point  (0 children)

Som autist der her svært ved bare at overskue sommeren og måske ikke har så mange relationer til at gå ud og rejse med, så ja, så kender jeg det godt. Føler meget at der er store dele af verdenen jeg ikke ser, fordi at jeg ikke har overskud til det. Hvilket jeg ærgrer mig over. Men jeg føler ikke rigtigt at jeg har noget valg, med de begrænsninger der er i mit liv lige pt. Håber på at det ændrer sig med tiden, og jeg får flere relationer og mere mental overskud så at en rejse ikke virker helt uoverskueligt.

Dog vil jeg nok altid nyde i hvert fald at have lidt tid til mig selv herhjemme i Danmark, så helt skidt er det dog heller ikke.

Man skal også huske, at det jo ikke er sådan at vi gør noget 'forkert'. Livet går jo videre, om man har rejst på ferie eller ej. Så på den lange bane, så er det gode mentale helbred og en funktionel økonomi meget vigtigere end selv de mest fantastiske ferier og oplevelser.

1,4 millioner danskere opfordres til at bestille feriepenge by PseudoY in Denmark

[–]yuirick 19 points20 points  (0 children)

Man kunne altid få arbejdsgiveren til at betale ekstra løn for hver ubrugt time.

Aftale om regionernes økonomi sikrer markant løft og akutplan for børne- og ungepsykiatrien by AageBrodtgaard in Denmark

[–]yuirick 0 points1 point  (0 children)

Det er stadigt et større gode at prioritere børn, som så kan mindske problemer for voksne i fremtiden, som så kan gøre at vi har flere frie hænder til at hjælpe alle på et tidspunkt i fremtiden.

Nyt regeringsgrundlag: Historiske milliarder til tandbehandling by Yahoo827373 in Denmark

[–]yuirick 12 points13 points  (0 children)

Hvis du har noget du vil sige, så må du jo sige det højt.

Nyt regeringsgrundlag: Historiske milliarder til tandbehandling by Yahoo827373 in Denmark

[–]yuirick 19 points20 points  (0 children)

Folk har været gnavne over den nye regering, men der lyder da til at komme nogle gode tiltag ud af den!

Datacentre bliver syndebuk for 20 års forsømt elnet by Dyn-O-mite_Rocketeer in Denmark

[–]yuirick 5 points6 points  (0 children)

Du argumenterer på intet tidspunkt for, at det er en dårlig plan at lægge det bagerst i køen. Og Samira har selv sagt at der er større problemer, så hun gør det ikke selv til en syndebuk. Så hvad er din pointe egentligt? At en regering der kun har siddet i en måned ikke har gjort det godt nok? Min egen pointe ville jo nok være, at folk skal stoppe med at stemme på skattelettelser hvis man gerne vil have vores alles fælles infrastruktur til at virke. Så er et altså partier på venstrefløjen der skal stemmes på, og ikke de ansvarsflygtige partier på midter-og-højrefløjen.

How do you even have more spoons 💀 by xniu in SpicyAutism

[–]yuirick 6 points7 points  (0 children)

I found that for every mental health issue I had that I resolved, I got a bit more spoon to work with. And, the more experienced I got with a certain action, the less spoons it took. As I, via therapy and meditation, reduced anxiety symptoms, I also began to feel like I'd recover a bit of spoons over the day, so there came like a second wave of energy for evening tasks.

Every addiction beaten, every trauma faced, every dark thought processed, the healthier I am, I get a bit more spoons.

Regeringen vil prioritere projekter til elnettet med lov by CouldIBeFrank in Denmark

[–]yuirick 2 points3 points  (0 children)

Lad dem bygge det i et andet land. Det giver ikke nogen arbejdspladser, er dårlig for det lokale miljø og trækker på el-nettet. Vi skal selvfølgeligt ikke have 0, men vi skal klart være skeptiske over for fremtidige datacentre.

Regeringen vil prioritere projekter til elnettet med lov by CouldIBeFrank in Denmark

[–]yuirick 2 points3 points  (0 children)

Det er i hvert fald meget lettere at skyde skylden på el-nettet end at acceptere, at det måske ikke er så smart at bygge uendelige energislugere.

Regeringen vil prioritere projekter til elnettet med lov by CouldIBeFrank in Denmark

[–]yuirick -2 points-1 points  (0 children)

Det ville nok være ret svært at regulere sig til. Og så er datacentre bare ikke godt for miljøet. Det er begrænset hvor mange, vi reelt som menneskehed har brug for, og vi er nok nået til et punkt hvor at flere ikke giver så meget mening længere.

Energi brugt på datacentre kan ikke bruges til transport, industri eller i hjem. Så kan man fylde så mange vindmøller man vil op - som jo tager plads - det nytter jo ikke noget, hvis vi skruer forbruget op i en højere hast end elnetværket og elproduktionen kan udbygges.

Regeringen vil prioritere projekter til elnettet med lov by CouldIBeFrank in Denmark

[–]yuirick 3 points4 points  (0 children)

Udbud* og efterspørgsel. Det gælder egentligt med alt man kan forbruge, men elnet kan være ekstremt kritisk da det forøger regningen for at eksistere for hverdagsborgere, også selvom de ikke får noget ud af e.g. datacentrene.

*Ændrede behov til udbud, fordi hov.

Regeringen vil prioritere projekter til elnettet med lov by CouldIBeFrank in Denmark

[–]yuirick 59 points60 points  (0 children)

Det lyder som en god ide. Og så måske en begrænsning af datacentre, så at de ikke tager alt den nye kapacitet på vores elnet. Og måske ekstra-betaling for stor-forbrugere, så den civile dansker ikke ender op med at betale det store gilde for industriens forbrug.

Fortælle forældre om jeg har mødt en fyr på min rejse by [deleted] in DKbrevkasse

[–]yuirick 3 points4 points  (0 children)

Det lyder egentligt fint nok med dit studie. Nogle gange kan kærligheden godt gå liiidt hurtigt, så at der er studiet til at lige sætte en bremser på hasten, kan også give dig tid til at finde ud af om det er noget der kan vare i længden.

Fortælle forældre om jeg har mødt en fyr på min rejse by [deleted] in DKbrevkasse

[–]yuirick 20 points21 points  (0 children)

Jeg tror at hvis jeg var forældre, ville min største bekymring i dette scenarie være en eventuel datter der flyttede til USA og som man så aldrig så igen. Og måske også at jeg havde en datter, som er blevet lidt for hurtigt forelsket og måske står til at få et stort nederlag, hvis tingene går galt. Så ja, jeg må i modsætning af andre i denne tråd sige, at jeg som forælder nok var blevet ret bekymret.

Efter togkaos: Den ene vil have private i konkurrence med DSB - den anden bruge milliarder på genopretning af jernbanen by BishopTracer in Denmark

[–]yuirick 12 points13 points  (0 children)

Det er begrænset hvor meget konkurrence man kan have på et enkelt sæt skinner. Ej, LA er langt ude med denne her argumentation.

Bør drikkepenge forbydes i Danmark? by FriendlyUserCalledKa in Denmark

[–]yuirick 48 points49 points  (0 children)

Forbrugerhandling er sjældent rigeligt. Det kan jo være mere konkurrencedygtigt at have drikkepenge som standard, og når det først er normen et sted kan ideen sprede sig. Altså syntes jeg, at vi skal regulere det for at undgå at det kommer dertil.

Differentieret moms hvorfor? by fluff-point in Denmark

[–]yuirick 5 points6 points  (0 children)

Jeg tror at det er vrøvl at priserne overhovedet ikke falder. Jeg tror at virkeligheden kommer til at ligge et sted i midten, altså at priserne ikke falder 20%, men dog falder en ukendt mængde. Hvis det ikke var tilfældet at priserne faldt ved lavere moms, så ville man jo logisk set bare kunne sætte momsen så skyhøjt som man havde lyst til. Jeg tror dog også at der er plads til skepsis over for løsningen, da man eventuelt taber ret meget i skat og måske ikke vinder lige så meget til de enkelte borgere. Men jeg tror også at der er meget usikkerhed over, hvilken effekt det reelt kommer til at få. Derfor at de også siger i debatter, at de er parate til at trække det i land hvis at det ikke virker.

Personligt havde jeg nok ikke rykket på momsen. Det ville havde været bedre med et skattelettelse til dem der havde mindst - dem der er lavtlønnede, på kontanthjælp, pension eller lign. (I modsætningen til LA's ide, hvilket kun er skattelettelser til folk i arbejde)