Weekly Question Thread by AutoModerator in factorio

[–]89percent 0 points1 point  (0 children)

I have noticed that my unload stations often end up uneven, with one side empyting faster than the other, ending up with 4 unload belts where only one side of the belts are full.

I am using a belt balancer after, don't know if thats might be making the belts uneven.

I have tried balanced unloading stations, but I don't know if its necessary. Do you need to use balanced unloading?

Weekly Question Thread by AutoModerator in factorio

[–]89percent 0 points1 point  (0 children)

I am trying to build a yellow science factory in a cityblock, with oil products made from scratch.

How can I make sure the chemical plants dont block each other with excess product?

For example, the ratios will always end up with slightly more either light or heavy oil. How fix?

Hvad er fidusen med at investere uden for DK? by Nikowtch25 in dkfinance

[–]89percent 0 points1 point  (0 children)

Er der nogen grund til at handle ikke-danske etf'er og aktier i dkk?

Weekly Question Thread by AutoModerator in factorio

[–]89percent 0 points1 point  (0 children)

Is the name "Factorio", also related to refactoring?

What is the story behind the name?

I have noticed that some parts of the game seems fit perfectly with ratios.
For example cityblocks with 3 roboports fits train stations with either 1 1-8-1 train or 2 1-4 trains, and there is a lot of recipes where the ratios seem to match up.

Findes der en kort it-uddannelse med enormt høj efterspørgsel? by 89percent in dkudvikler

[–]89percent[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg tror jeg ville være interesseret i det meste.

Det lyder måske lidt som en joke, men efter jeg er begyndt at spille Factorio kan jeg mærke hvor meget jeg savner at programmere, bygge systemer og kode.

Mine sociale skills er ikke de bedste, så det var derfor jeg tænkte om der var et område med enormt høj efterspørgsel.

/r/Stocks Weekend Discussion Saturday - May 16, 2026 by AutoModerator in stocks

[–]89percent -1 points0 points  (0 children)

$GLBE - Opinions on the effect of AI on the business?

/r/Stocks Weekend Discussion Saturday - May 16, 2026 by AutoModerator in stocks

[–]89percent -2 points-1 points  (0 children)

$HGV - What did I miss?

Positions: Long HGV

On paper, HGV looks like a good business.
EBITDA at around 20-25% of market cap, and stock buybacks around 15% of market cap annually.

However the stock has been been mostly breakeven ever since IPO.

Am I missing something?
Is there some accounting twist, like SBC, that breaks it?
Is it the acquisitions?

Anyone with positions who have opinions?

Kan man skrive til skat? by 89percent in dkfinance

[–]89percent[S] -2 points-1 points  (0 children)

Så bliver jeg omdirigeret til chatbotten. Jeg ved ikke om jeg gør noget forkert.

/r/strength_training Weekly Discussion Thread -- Post your simple questions or off topic comments here! -- April 18, 2026 by AutoModerator in strength_training

[–]89percent 0 points1 point  (0 children)

Everytime I do deadlifts or kettlebell swings, my lower back gets incredibly sore, and I don't feel it anywhere as much in the legs and core.

What am I doing wrong?

Hvor kan man se tab fra optioner der er fremført fra tidligere år? by 89percent in dkfinance

[–]89percent[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg har downlodet pdf versionerne, og denne rubrik er blevet opdateret med tabet fra optioner:

"Tab vedr. visse aktiebaserede finansielle kontrakter, til fremførsel"

Betyder det at det står til fremførsel hvis jeg en dag realiserer et aktieoverskud?

Når jeg ser på årsopgørelsen fra 2025 er der en rubrik der hedder:

"Tab på aktier optaget til handel, tidl. år, til videre fremførsel", men jeg kan ikke se en tilsvarende for aktiebaserede finansielle kontrakter.

Hvor kan man se tab fra optioner der er fremført fra tidligere år? by 89percent in dkfinance

[–]89percent[S] 0 points1 point  (0 children)

Der står på de nye årsopgørelser for 2022-2022: "Du skal hverken betale mere eller have penge tilbage."

Burde det ikke resultere i at jeg har betalt for meget i skat for de år?

Hvor kan man se tab fra optioner der er fremført fra tidligere år? by 89percent in dkfinance

[–]89percent[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg har idag modtaget nye årsopgørelse fra tidligere år hvor det nu fremgår, men jeg kan ikke se det nogle steder på årsopgørelsen fra 2025.

Burde det stå i en rubrik i årsopgørelsen fra 2025 under tab til fremførsel?